FANDOM

Świątynia Gai (ガイア神殿 Gaia Shinden?, ang. Gaia Temple) – miejsca pojawiające się w grze Sonic Unleashed. Jest to siedem starożytnych świątyń, ściśle powiązanych z Light Gaią i Dark Gaią, Szmaragdami Chaosu a także strukturą Ziemi.

Opis Edytuj

Na świecie istnieje łącznie siedem świątyń, po jednej na każdy kontynent. Mogą się one różnić wyglądem zewnętrznym. Jednakże wewnątrz są praktycznie identyczne. Świątynia posiada specjalne wrota, z czego niektóre otwierają się tylko pod wpływem działania specjalnego klucza (np. świątynia w Chun-nan).

Wewnątrz świątynia posiada długi korytarz, zakończony altaną. Pośrodku tej altany mieści się ołtarz na Szmaragd Chaosu. Na ścianie za ołtarzem umieszczony jest również mural.

Świątynie Gai mają szerokie zastosowania. Mogą przywracać moc Szmaragdów Chaosu na swoich ołtarzach. Jednocześnie umieszczenie szmaragdu wiąże się z przywróceniem danego kontynentu na jego miejsce, jeśli planeta została rozerwana. Pod koniec gry Sonic Unleashed Chip przywołał do siebie wszystkie świątynie i uformował z nich Gaia Colossusa. Świątynie mogły latać i znikać w jasnym błysku.

Świątynie można znaleźć w następujących miejscach:

Strażnicy świątyni Edytuj

W wersji na PS2/Wii gry Sonic Unleashed świątynie posiadają jednego lub więcej strażników, wybieranych spośród ludzi. Tylko oni mogą decydować o tym kto jest godzien wejść do świątyni. Mogą również tworzyć klucze do świątyń, jeśli dostarczy się im odpowiednią ilość Planet Tablet.

Galeria Edytuj

Zewnętrzna część Edytuj

[?
]
Galeria

Wewnętrzna część Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj