Fandom

Sonic Wiki

Żółty Wisp

2629stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Żółty Wisp (イエローウィスプ Ierō Uisupu?, ang. Yellow Wisp) to jeden z gatunków Wispów, debiutujący w grze Sonic Colors zarówno w wersji na Wii jak i na Nintendo DS. Pozwala Sonicowi na zamianę w Yellow Drill.

Wygląd Edytuj

Żółty Wisp jest Wispem o żółtym kolorze skóry. Ma jedno oko na środku trójkątnej głowy. Jego głowa z kolei jest pokryta żółtymi i mandarynkowymi paskami, z których te mandarynkowe są grubsze od tych żółtych. Ma również trzy dość długie odnóża. Z wyglądu przypominają Białe Wispy, jednak nie mają czułek, a ich ciała przypominają wiertła.

Umiejętność Edytuj

Osobny artykuł: Yellow Drill

Żółte Wispy potrafią lewitować do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Żółte Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest pewne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać, ale wiadomo że mogą przywracać Nega-Wispy do poprzedniej formy, przenosić przedmioty za pomocą lewitacji, oraz teleportować obiekty.

Są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne, mogą pożyczać ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Żółty Wisp wejdzie do niego, przekształci jeża w Yellow Drill, co pozwoli mu na wiercenie w ziemi, niszczenie wrogów, oraz pływanie w wodzie niczym torpeda.

Ponadto, Żółte Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

Charakter Edytuj

Small-Yellow-Wisp.png

Artwork

Żółte Wispy to z natury bardzo energiczne i zabawne Wispy. Bardzo lubią bawić się w ziemi, oraz w wodzie.

Występy w grach  Edytuj

Sonic Colors Edytuj

Sonic Colors to gra, w której Żółte Wispy zadebiutowały wraz z innymi Wispami. Pojawiły się w obydwu wersjach tej gry. Kiedy Dr. Eggman przeniósł ich planetę w celu utworzenia swojego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki, Żółtym Wispom groziła wtedy niewola, ponieważ złoczyńca chciał użyć ich energii Hyper-go-on aby zbudować Mind Control Ray - maszynę kontrolującą umysły wszystkich ludzi na świecie. Na szczęście Żółte Wispy i inne gatunki Wispów zostały uwolnione przez Sonica. Po zniszczeniu Międzygwiezdnego Parku Rozrywki i zatrzymaniu czarnej dziury, przeniosły swoją planetę do pierwotnego miejsca we Wszechświecie.

Żółte Wispy pojawiły się w następujących lokacjach w wersji Wii: Tropical Resort, Sweet Mountain, Aquarium Park. Wystąpiły się również na dwóch planetach w wersji na Nintendo DS: Planet Wisp, oraz Aquarium Park

Sonic Generations Edytuj

Żółte Wispy pojawiły się w grze Sonic Generations w wersji PC tej gry, jednak tylko podczas napisów końcowych.

Sonic Lost World Edytuj

Żółte Wispy pojawiły się w obu wersjach gry Sonic Lost World. W wersji na Wii U wystąpiły na Desert Ruins, Tropical Coast i Silent Forest, oraz na Desert Ruins, Tropical Coast i Lava Mountain w wersji na Nintendo 3DS.

Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games Edytuj

Żółty Wisp pojawił się w grze Mario & Sonic at the Sochi 2014 Olympic Winter Games podczas walki z Rotatatronem w Dream Evencie, o nazwie Sonic's Figure Skating Spectacular. Na początku pojawia się Yacker i pyta czterech zawodników czy pomogą mu uwolnić jego przyjaciół, oraz pokonać Rotatatrona. W końcu robot zostaje pokonany przy użyciu Final Color Blaster, a Żółty Wisp i cała masa innych Wispów świętuje swoje zwycięstwo.

Sonic Runners Edytuj

Runners-Drill.png

Artwork z Sonic Runners

Żółte Wispy pojawiają się w grze Sonic Runners jako dodatkowa moc, pozwalająca Sonicowi na te same możliwości co w grze.

W trakcie gry okazało się, że niektóre Żółte Wispy zdecydowały się pozostać na Ziemi po wydarzeniach z gry Sonic Colors i, że utworzyły na niej kilka małych kolonii. Podczas rozgrywki, Zespół Sonica zwraca się o pomoc do tych Wispów w różnych sprawach. Obejmuje to zarówno sprawę powstrzymania Doktora Eggmana jak i niektóre sprawy osobiste. Ponadto, czasami pomagają graczowi po prostu przekazując pewne wartościowe informacje.

Występy w innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Yellow Wisp Archie Comics.png

Żółty Wisp w Archie Comics

Żółty Wisp pojawił się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie, Żółte Wispy i kilka innych Wispów byli ścigani przez OrbotaCubota i Egg Pawn. Na szczęście przybył Sonic, zniszczył Egg Pawn i wystraszył Orbota i Cubota, którzy natychmiast uciekli. Następnie Żółty Wisp dołączył do SonicaTailsa i Yackera, kiedy jeż decyduje się ścigać Eggmana i uratować porwane przez niego Wispy.

Ciekawostki Edytuj

Galeria Edytuj

ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki