FANDOM

Cudzy1 Yellow Wisps are very fond of earth and water. Their powers allow Sonic to transform into the Yellow Drill to reach underground and underwater spots quickly. Cudzy2
Opis, Sonic Colors

Żółty Wisp (イエローウィスプ Ierō Uisupu?, ang. Yellow Wisp) – jeden z gatunków Wispów, debiutujący w grze Sonic Colors zarówno w wersji na Wii jak i na Nintendo DS. Pozwala Sonicowi na zamianę w Yellow Drill.

Historia  Edytuj

Sonic Colors Edytuj

Sonic Colors to gra, w której Żółte Wispy zadebiutowały wraz z innymi Wispami. Pojawiły się w obydwu wersjach tej gry. Kiedy Dr. Eggman przeniósł ich planetę w celu utworzenia swojego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki, Żółtym Wispom groziła wtedy niewola, ponieważ złoczyńca chciał użyć ich energii Hyper-go-on aby zbudować Mind Control Ray - maszynę kontrolującą umysły wszystkich ludzi na świecie. Na szczęście Żółte Wispy i inne gatunki Wispów zostały uwolnione przez Sonica. Po zniszczeniu Międzygwiezdnego Parku Rozrywki i zatrzymaniu czarnej dziury, przeniosły swoją planetę do pierwotnego miejsca we Wszechświecie.

Żółte Wispy pojawiły się w następujących lokacjach w wersji Wii: Tropical Resort, Sweet Mountain, Aquarium Park. Wystąpiły się również na dwóch planetach w wersji na Nintendo DS: Planet Wisp, oraz Aquarium Park

Sonic Generations Edytuj

Żółte Wispy pojawiły się w grze Sonic Generations w wersji PC tej gry, jednak tylko podczas napisów końcowych.

Sonic Lost World Edytuj

Żółte Wispy pojawiły się w obu wersjach gry Sonic Lost World. W wersji na Wii U wystąpiły na Desert Ruins, Tropical Coast i Silent Forest, oraz na Desert Ruins, Tropical Coast i Lava Mountain w wersji na Nintendo 3DS.

Sonic Runners Edytuj

Runners-Drill

Artwork z Sonic Runners

Żółte Wispy pojawiają się w grze Sonic Runners jako dodatkowa moc, pozwalająca Sonicowi na te same możliwości co w grze.

W trakcie gry okazało się, że niektóre Żółte Wispy zdecydowały się pozostać na Ziemi po wydarzeniach z gry Sonic Colors i, że utworzyły na niej kilka małych kolonii. Podczas rozgrywki, Zespół Sonica zwraca się o pomoc do tych Wispów w różnych sprawach. Obejmuje to zarówno sprawę powstrzymania Doktora Eggmana jak i niektóre sprawy osobiste. Ponadto, czasami pomagają graczowi po prostu przekazując pewne wartościowe informacje.

Sonic Forces Edytuj

Żółte Wispy pojawiają się w grze Sonic Forces na poziomach Avatara. Po zebraniu pozwalają wykonać specjalną umiejętność Drill Wisponu, którą jest przekopywanie się pod podłogą i po ścianach.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Żółte Wispy to z natury bardzo energiczne i zabawne Wispy. Bardzo lubią bawić się w ziemi, oraz w wodzie.

Wygląd Edytuj

Żółty Wisp jest Wispem o żółtym kolorze skóry. Ma jedno oko na środku trójkątnej głowy. Jego głowa z kolei jest pokryta żółtymi i mandarynkowymi paskami, z których te mandarynkowe są grubsze od tych żółtych. Ma również trzy dość długie odnóża. Z wyglądu przypominają Białe Wispy, jednak nie mają czułek, a ich ciała przypominają wiertła.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Yellow Drill

Żółte Wispy potrafią lewitować do woli, co jest głównie ich metodą ruchu.

Żółte Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest pewne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać, ale wiadomo że mogą przywracać Nega-Wispy do poprzedniej formy, przenosić przedmioty za pomocą lewitacji, oraz teleportować obiekty.

Są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne, mogą pożyczać ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Żółty Wisp wejdzie do niego, przekształci jeża w Yellow Drill, co pozwoli mu na wiercenie w ziemi, niszczenie wrogów, oraz pływanie w wodzie niczym torpeda.

Ponadto, Żółte Wispy potrafią połączyć swoją Moc Koloru z mocami innych Wispów, co pozwoli im na wytworzenie ogromnie silnego ataku, zwanego Final Color Blaster. Jest to ich najsilniejsza umiejętność jaką znamy.

Występy w innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Yellow Wisp Archie Comics

Żółty Wisp w Archie Comics

Żółty Wisp pojawił się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie, Żółte Wispy i kilka innych Wispów byli ścigani przez OrbotaCubota i Egg Pawn. Na szczęście przybył Sonic, zniszczył Egg Pawn i wystraszył Orbota i Cubota, którzy natychmiast uciekli. Następnie Żółty Wisp dołączył do SonicaTailsa i Yackera, kiedy jeż decyduje się ścigać Eggmana i uratować porwane przez niego Wispy.

Ciekawostki Edytuj