Fandom

Sonic Wiki

Żabek

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Cudzy1.png Froggy... Where are you? Cudzy2.png
Big the Cat, Sonic Adventure

Żabek (Froggy) (カエルくん Kaeru-kun?) – nieantropomorficzna żaba, zwierzak i przyjaciel kota Biga, mieszkający razem z nim w chacie w Mystic Ruins.

Historia Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Żabek zadebiutował w grze Sonic Adventure. Jest on głównym celem gracza na poziomach Biga. Aby gracz móg

Pewnej nocy, gdy Big spał, Żabek połknął wałęsający się w pobliżu chaty ogon Chaosa, przez co wyrósł mu ogon. Następnie zjadł żółty Szmaragd Chaosu, który posiadał Big i zaczął uciekać. Zdziwiony dziwnym zachowanie swojego przyjaciela kot, postanowił gonić Żabka.

Froggy Adventure.png

Żabek przed połknięciem ogona Chaosa

Big znalazł Żabka w Station Square, kiedy ten uciekał do kanałów. Kot ruszył w pościg za żabą i dotarł do Twinkle Parku, gdzie znalazł przyjaciela, ale ten znowu mu szybko uciekł. Żabek powrócił do dżungli w Mystic Ruins, gdzie zjadł kolejny, czerwony Szmaragd Chaosu i uciekł z nim do Sand Hill. W pościg za nim rzucił się Tails, który złapał żabę. Po chwili, razem z Żabkiem znalazł się w pobliżu jeziora w Mystic Ruins. Lis wyciągnął czerwony szmaragd z buzi Żabka. Niedługo potem nadbiegł Big, który wciąż szukał swojego przyjaciela. Kot przestraszył Tailsa, przez co ten puścił Żabka, który uciekł do Station Square.

Koniec historii Biga.png

Big wraca z Żabkiem do Mystic Ruins

Big ponownie złapał Żabka na plaży w Emerald Coast, lecz tam szybko przechwycił go Gamma i zaniósł na Egg Carrier. Robot dostarczył żabę Doktorowi Eggmanowi, który chciał porwać żabka, ze względu na to że ten połknął ogon Chaosa i jeden ze Szmaragdów Chaosu. Doktor zostawił żabka w swoim akwarium na pokładzie fortecy. Big, podążając za Gammą, dostał się na Egg Carrier, skąd udało mu się uratować Żabka. Próbował razem ze swoim przyjacielem uciec, ale Eggman złapał ich na zewnętrznym pokładzie, wyciągnął od żabka żółty Szmaragd Chaosu, a samą Żabę, która miała połknięty ogon Chaosa, wrzucił do ciała Chaosa 6. Big zdołał uratować Żabka i razem uciekli z Egg Carriera, lecąc Tornadem 2, w stronę swojej chaty. Udało im się bezpiecznie wylądować, aby wieść następnie dalsze, beztroskie życie.

Sonic Heroes Edytuj

Froggy Chocola.png

Froggy i Chocola uwolnieni przez Neo Metal Sonica

W Sonic Heroes, Żabek razem z Chocolą zostają porwani przez Neo Metal Sonica, ze względu na swoje powiązania z Chaosem.

Amy, Cream i Big widząc w gazecie ogłoszenie o porwaniu Chocoli i Żabka ruszają na ratunek, aby odnaleźć zaginionych. Drużyna dotarła na pokład Final Fortress, gdzie pokonała Egg Emperora. Neo Metal Soni,c w przebraniu Eggmana, zamienił się w srebrną kałużę, z której uwolnił Żabka i Chocolę. Big z radości od razu chwycił swojego przyjaciela, który zaczął wskakiwać mu na głowę. Żabek pojawił się również w Last Story, stojąc razem z Bigiem i żegnając Amy biegnącą za Soniciem.

Sonic Colors (DS) Edytuj

Żabek jest wspomniany przez Biga w wersji Sonic Colors na Nintendo 3DS. Big wyruszył na poszukiwania Żabka aż do Niesamowitego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki Doktora Eggmana. W Aquarium Park kot spotkał Sonica i Tailsa, którzy poradzili mu, że Żabek mógł już sam wrócić do domu. Ostatecznie nie wiadomo w jaki sposób Big znalazł Żabka.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Żabek nie wydawał się okazywać zbyt wielu emocji w grach. Wiadomo jednak że przyjaźni się z Bigiem i uwielbia spędzać z nim czas. Kiedy Żabek połknął ogon Chaosa, starożytny potwór przejął nad nim kontrolę i rozkazał połknąć Szmaragd Chaosu i uciec od Biga, aby dostarczyć szmaragd Eggmanowi.

Wygląd Edytuj

Żabek jest zieloną żabą z czterema kończynami. Na jego ciele pojawiają się pomarańczowe paski. Oczy są żółte i posiadają czarne źrenice. Jeśli Żabek połknie ogon Chaosa i Szmaragd Chaosu to wyrośnie mu ogon.

Moce i umiejętności Edytuj

Żabek potrafi wykonywać wysokie skoki, a także pływać pod wodą.

Galeria Edytuj

Artworki Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Ciekawostki Edytuj

ved
Sonic Adventure

Więcej w Fandom

Losowa wiki