FANDOM

Cudzy1 This village is an architectural marvel, built atop the water in a jungle strewn with ancient ruins. Cudzy2
Opis, Sonic Unleashed

Adabat (アダバタ Adabata?) – miasto pojawiające się w grze Sonic Unleashed. Jest to wioska rybacka zbudowana całkowicie na wodzie. Otacza ją dżungla kryjąca starożytne ruiny. Sonic i Chip odwiedzili to miejsce podczas swojej podróży dookoła świata i zlokalizowali szóstą Świątynię Gai.

Opis Edytuj

Adabat 1

Widok ogólny

Adabat to drewniana wioska zbudowana całkowicie na wodzie. Gracz nie musi martwić się o utonięcie, ponieważ woda jest płytka, a drewniany pomost otoczony przez płot. Główna ulica dzieli się na dwa pomosty, wzdłuż których umieszczone są małe domki rybaków. Na centralnym placu pomosty zbiegają się w jeden i tworzą okrąg. Pośrodku umieszczona jest mała wysepka z palmą.

Istotne miejsca w Adabat:

  • Boat House/Flying Fish Beach Shop - miejski sklep prowadzony przez Kaeo. Można tu kupić produkty spożywcze, pamiątki i nagrania z muzyką.
  • Central Pier
  • Sacred Shrine
  • Shallow Waters
  • Village Entrance

Na poziomie wejściowym znajduje się wyspa z ruinami. Wzdłuż wyspy mieści się klif, na który Sonic może skoczyć wykorzystując dwie ściany. Na klifach wzdłuż wyspy znajdują się wejścia do poziomów. Na końcu wyspy mieści się drewniany pomost. Na drugim brzegu znajduje się mniejsza wyspa. Za dnia Sonic może na nią przebiec wykonując Boost, a nocą musi złapać się masztu i wystrzelić w jej stronę.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Adabat - Dzień
Adabat - Noc

Ciekawostki Edytuj

  • W bonusowym filmiku do Sonic Unleashed, Sonic i Chip siedzą pod palmą w Adabat, pijąc mleko kokosowe. Kiedy Chip kończy swoją porcję, podlatuje do Sonica i prosi go o dolewkę. Jeż oddaje mu swoją połowę kokosa. Kiedy Chip zanurza w niej swoje usta, jego głowa zostaje zablokowana wewnątrz połowy kokosa. Kiedy Chip ją ściąga, kokos uderza w palmę i na głowę Sonica spada więcej kokosów. Chip cieszy się na ich widok i nie może doczekać się aż je wypije.
  • W misji Fright Fight w Adabat pojawiają się te same dwa duchy co w filmie animowanym Sonic: Night of the Werehog.