Fandom

Sonic Wiki

Angel Island

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Angel Island (エンジェルアイランド Enjeru Airando?), znana wcześniej jako Floating Island (浮遊島 Fuyūtō?) – latająca wyspa, pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od Sonic the Hedgehog 3.

Opis Edytuj

Angel Island to duża wyspa, unosząca się w powietrzu dzięki mocy Głównego Szmaragdu. Zamieszkiwana jest przez liczne zwierzęta, a także ostatniego, żyjącego przedstawiciela dawnej cywilizacji kolczatek: Knucklesa. Angel Island posiada bardzo zróżnicowany teren, składający się z lasów, gór, lodowców, a także pustyń. Znajdują się tutaj również starożytne ruiny.

Historia Edytuj

Powstanie wyspy Edytuj

Ponad 4000 lat przed wydarzeniami z gry Sonic Adventure, Angel Island było częścią Mystic Ruins, siedziby starożytnego klanu kolczatek. Znajdowała się tutaj budowla w postaci ołtarzu Szmaragdów Chaosu, z Głównym Szmaragdem w centrum. Zamieszkiwały ją istoty Chao, strzeżone przez Chaosa. Stworzenia te długo cieszyły się pokojem, do czasu kiedy wódz kolczatek, Pachacamac, zaatakował ołtarz, próbując zagarnąć Szmaragdy Chaosu. W trakcie najazdu raniono wiele Chao, a ich rozwścieczony Chaos wykorzystał moc szmaragdów do przemienienia się w Perfect Chaosa i zniszczenia całej cywilizacji kolczatek. Córka wodza, Tikal, zamknęła Chaosa i samą siebie wewnątrz Głównego Szmaragdu, aby zapobiec dalszej katastrofie.

W rezultacie, moc szmaragdu sprawiła, że duży fragment Mystic Ruins oderwał się od ziemi i znalazł w powietrzu, tworząc tym samym Angel Island. Na wyspie schronienie znalazły ocalałe kolczatki, których przedstawiciele strzegli przez następne lata Głównego Szmaragdu, aby nie dopuścić do powtórzenia się katastrofy sprzed lat. Obecnie ostatnim żyjącym przedstawicielem tego plemienia jest Knuckles, pełniący również funkcję strażnika Głównego Szmaragdu.

Sonic the Hedgehog 3 Edytuj

Po wydarzeniach z Sonic the Hedgehog 2, kosmiczna stacja Doktora Eggmana, Death Egg, rozbija się na Angel Island, spychając wyspę swoim ciężarem do oceanu. Doktor zawiera porozumienie z Knucklesem i odbudowuję swoją armię robotów na wyspie. Powstaje tutaj między innymi baza Eggmana o nazwie Launch Base, w której naprawia on Death Egg.
Angel Island Sonic 3.png

Angel Island w Sonic the Hedgehog 3

Krótko po przybyciu wrogów Robotnika, Sonica i Tailsa, Eggman wydaje swoim robotom rozkaz do zaatakowania wyspy. W efekcie, duża część Angel Island staje w płomieniach. Death Egg zostaje odbudowane i wysłane w kosmos, lecz Sonic przybywa na czas i ponownie pokonuje robotnika, sprawiając że stacja kosmiczna ląduje w wulkanie na Angel Island. W ukrytym pałacu wewnątrz wulkanu, Eggman kradnie Głównym Szmaragd, zrywając tym samym swoje przymierze z Knucklesem. Kolczatka i Sonic łącza siły, aby pokonać doktora. Udają się w tym celu do Sky Sancturay, podniebnego sanktuarium w pobliżu Angel Island.

W historii Sonica, Eggman używa Głównego Szmaragdu do zasilenia Death Egg i wysłania stacji kosmicznej w kosmos. Jeż pokonuje Eggmana i odzyskuje szmaragd, dostarczając go z powrotem na Angel Island. Wyspa z powrotem znajduje się w powietrzu.

W historii Knucklesa, EggRobo kradnie Główny Szmaragd. Mecha Sonic niszczy robota, przejmując szmaragd i wykorzystując go do zwiększenia swojej mocy. Po walce Knucklesa z Mecha Soniciem, sanktuarium ulega zniszczeniu. Kolczatka zostaje uratowana przez Sonica i jego samolot, Tornado. Razem z Głównym Szmaragdem, Knuckles powraca na Angel Island.

Sonic Adventure Edytuj

Egg Carrier Angel Island.png

Egg Carrier zbliżający się do Angel Island

Angel Island pojawia się w Sonic Adventure, jako jedna z części Mystic Ruins. Znajdują się tutaj dwa poziomy: IceCap i Red Mountain.

Pewnej nocy, Knuckles strzeże Głównego Szmaragdu na ołtarzu na Angel Island. Niespodziewanie szmaragd rozpada się, a z jego wnętrza uwalniają się Chaos i Tikal. Zniszczenie Głównego Szmaragdu, powoduje że wyspa spada do oceanu, łącząc się z Mystic Ruins. Knuckles, chcąc aby Angel Island powróciło na swoje miejsce, wyrusza na wyprawę, mającą na celu odzyskanie zaginionych części szmaragdu.

Knuckles powraca na wyspę i odnawia szmaragd, lecz okazuje się że jest on niekompletny. Kolczatka wyrusza następnie na Egg Carrier, gdzie zdobywa pozostałe części, niszczy Chaosa i odzyskuje sześć Szmaragdów Chaosu. Knuckles kompletuje Główny Szmaragd i Angel Island zostaje wydźwignięte z oceanu.

W epilogu gry, Angel Island ponownie ląduje w oceanie, ponieważ Chaos i Tikal wciąż nie zajmują należnego miejsca wewnątrz Głównego Szmaragdu. Knuckles podejrzewa że przyczyną upadku wyspy są zebrane przez niego Szmaragdy Chaosu. Niespodziewanie niedaleko ołtarzu Głównego Szmaragdu ląduje Eggman, zaatakowany przez Chaosa. Potwór przeżył, ukradł Szmaragdy Chaosu i przemienił się w Perfect Chaosa. Ostatecznie Super Sonic pokonuje Chaosa, który znika razem z Tikal.

Sonic Adventure 2 Edytuj

W sequelu Sonic Adventure, Rouge próbuje ukraść Knucklesowi Główny Szmaragd. W trakcie ich kłótni, niespodziewanie zjawia się Eggman i próbuje ukraść szmaragd. Knuckles niszczy klejnot, aby zapobiec kradzieży. Kolczatka ponownie wyrusza na poszukiwania części Głównego Szmaragdu.

Angel Island nie pojawia się bezpośrednio w tej grze. Możliwe, że niektóre poziomy, takie jak Wild Canyon, czy Dry Lagoon, są częścią wyspy, ponieważ znajdują się tutaj liczne naścienne malowidła, przedstawiające kolczatki.

Sonic Advance Edytuj

Angel Island Advance 1.png

Knuckles w Angel Island w Sonic Advance

W Sonic Advance Angel Island pojawia się jako jeden z poziomów. Znajduje się tu wiele starożytnych ruin, odzwierciedlających Sky Sanctuary Zone. Gracz walczy tutaj z Mecha Knucklesem.

Sonic Advance 2 Edytuj

Na mapie, pojawiającej się w grze, znajduje się latający kawałek lądu, na którym położony jest poziom Sky Canyon. Gracz walczy tutaj z oszukanym przez Eggmana Knucklesem. Prawdopodobnie jest to Angel Island.

Sonic Battle Edytuj

Osobny artykuł: Holy Summit

W Sonic Battle, Knuckles zamieszkuje górzysty obszar o nazwie Holy Summit. Położona jest tutaj budowla, znana jako Ołtarz, a także zamarznięty krater, z którego wychodzi Chaos. Góra położona jest na północ od Emerald Town i wschód od Central City. Nie zostało potwierdzone, czy jest to rzeczywiście Angel Island, ale wygląd miejsca i jego lokacje wskazują na to, że jest położone wysoko w powietrzu i może się unosić.

Sonic Advance 3 Edytuj

Oltarz szmaragdow SA3.png

Ołtarz Szmaragdów na Angel Island w grze Sonic Advance 3

W Sonic Advance 3, Eggman używa Kontroli Chaosu do rozdzielenia świata na siedem części. Ostatnią jest Chaos Angel, powietrzne ruiny przedstawione w nieco apokaliptycznym stylu. Znajduje się tutaj Ołtarz Szmaragdów, przed którym gracz toczy walkę z finałowym bossem.

Sonic Rivals Edytuj

Osobny artykuł: Onyx Island

W Sonic Rivals, Doktor Eggman Nega transportuje do teraźniejszości Onyx Island, wyspę, która okazuje się być Angel Island z przyszłości. Naukowiec, w przebraniu Eggmana, zwabia na wyspę Sonica, Shadowa, Silvera i Knucklesa. Toczy się tu większość wydarzeń z gry.

Lokacje Edytuj

Poziomy Edytuj

Inne Edytuj

W innych mediach Edytuj

Komiksy Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

W komiksie, Angel Island nosi nazwę Floating Island. Wyspa stanowi dom Knucklesa, który strzeże znajdujacych się tam szmaragdów od tak dawna, jak tylko pamięta.

Archie Comics Edytuj

Angel Island pojawia się w serii komiksowej Sonic the Hedgehog i jej spin-offach. Pierwotnie wyspa znana była pod nazwą Floating Island. Powstała ponad sześć tysięcy lat temu, kiedy para naukowców Jordann i Kayla-La odkryli White Comet, zmierzającą w stronę Echidnaopolis. Wykorzystując moc Szmaragdów Chaosu, udało im się wznieść fragment lądu w powietrze, który stał się potem znany jako Angel Island.

Animacje Edytuj

Sonic the Hedgehog (SatAM) Edytuj

W serialu telewizyjnym Sonic the Hedgehog, Angel Island jest mityczną wyspą, znajdującą się nad Mobiusem. Znajdują się tutaj artefakty zwane Time Stones.

Sonic Underground Edytuj

Angel Island znane jest jako Floating Island. Wyspa unosi się w powietrzu dzięki mocy Szmaragdów Chaosu. Sonic i jego rodzeństwo udali się na Angel Island, w celu znalezienia swojej matki. Spotkali tam jedynie Knucklesa, który wziął ich za złodziei, próbujących ukraść szmaragdy. Strażnik wyspy, dowiadując się że został oszukany przez Sleeta i Dingo, łączy siły z Sonciem.

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Anielska Wyspa (Sonic X)
Angel Island Sonic X.png

Anielska Wyspa w Sonic X

W serialu Anime Sonic X i komiksach na jego podstawie, Angel Island niemalże odzwierciedla wygląd wyspy z gier, z niewielkimi zmianami. Pierwotnie Angel Island był częścią świata Sonica, lecz pod koniec pierwszego sezonu, wyspa znalazła się w równoległym świecie ludzi, dzięki Kontroli Chaosu.

W drugim sezonie, na Angel Island toczą się wydarzenia znane z gier Sonic Adventure i Sonic Adventure 2. Pod koniec sezonu, wyspa, powraca do świata Sonica.

W trzecim sezonie, Angel Island zostaje zaatakowane przez Metarexy, które kradną znajdujące się na niej Planeto Jajo, co doprowadza do obumarcia życia na planecie Sonica. Pod koniec sezonu, Planeto Jajo zostaje odzyskane.

Sonic Boom Edytuj

Angel Island zostaje wspomniane w serialu Sonic Boom, jako miejsce z którego pochodzi Knuckles.

Ciekawostki Edytuj

  • W Stanach Zjednoczonych w stanie Kalifornia znajduje się wyspa o nazwie Angel Island.
ved
Sonic Adventure
ved
Sonic Adventure 2
ved
Sonic Advance 2
ved
Sonic Advance 3

Więcej w Fandom

Losowa wiki