FANDOM

Artificial Chaos (人工カオス Jinkou Kaosu?) – formy życia stworzone przez Profesora Geralda Robotnika, będące mechanicznymi prototypami boga starożytnej cywilizacji, Chaosa. Pojawiają się jako przeciwnicy w grach Sonic Adventure 2, Sonic Adventure 2: Battle i Shadow the Hedgehog.

Opis Edytuj

Geneza Edytuj

Profesor Gerald Robotnik stworzył na pokładzie Kosmicznej Kolonii ARK prototypowe roboty, skupiające w sobie sztuczną energię Chaosu. Z powodu błędu w połączeniu ze sobą elektrodowych konduktorów, roboty zaczęły zachowywać się agresywnie w stosunku do załogi kosmicznej kolonii. Organizacja G.U.N. zdołała je okiełznać i uczynić z nich strażników ARK.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Artificial Chaos pojawiają się po raz pierwszy w grze Sonic Adventure 2. Są oni jednymi z najczęściej pojawiających się przeciwników na poziomach: Eternal Engine, Meteor Herd, Crazy Gadget, Final Rush, Mad Space, Cosmic Wall, Final Chase i Cannon's Core. Jedynym ich słabym punktem jest mechaniczna głowa. Ciało tworzy płynna energia Chaosu, od której odbijają się wszelkie ataki.

Artificial Chaos P-1 Edytuj

Jeden z typów Artificial Chaosa. Są to wysokie, nieruchome słupy energii Chaosu, posiadające na górze mechaniczną głowę w kształcie głowy Chaosa. Posiada trzy podtypy, korzystające z różnych ataków.

Pierwszy typ Artificial Chaosa P-1 po wykryciu gracza otoczy go swoimi ramionami, próbując również zadać obrażenia, i wystrzeli laserami ze swoich oczu.

Drugi typ stoi w miejscu i nieustannie wystrzeliwuje przed siebie laserami.

Trzeci rodzaj robota obraca się w miejscu, wystrzeliwując swoje laserowe pociski z dużą szybkością.

Artificial Chaos P-100 Edytuj

Artificial Chaos cell render

Zarodnik Artificial Chaosa typu P-100

Inny typ Artificial Chaosa, również posiadający mechaniczną głowę, lecz inny, kulisty kształt ciała. Roboty te unoszą się w powietrzu, poruszając się lub stojąc w miejscu. Posiada trzy podtypy.

Pierwsz typ Artificial Chaosa P-100 lewituje nieruchomo nad ziemią. Po zobaczeniu gracza będzie go próbował uderzyć swoimi ramionami i wystrzelić w niego swoje lasery.

Drugi typ lata nad ziemią, zmierzając przed siebie, wystrzeliwując po drodze lasery.

Trzeci typ również pozostaje nieruchomy, lecz po zobaczeniu gracza podzieli się na mniejsze zarodniki, pozostawiając tylko swoją głowę w powietrzu. Zarodniki będą po kolei detonowały się, chyba że zostaną wcześniej zniszczone. Zniszczenie głowy doprowadzi do pokonania pozostałych zarodników.
Artificial Chaos STH

Artificial Chaos w Shadow the Hedgehog

Shadow the Hedgehog Edytuj

Artificial Chaos powraca w grze Shadow the Hedgehog. W grze spotyka się jedynie typ P-100. Artificial Chaosy występują w różnych rozmiarach, mogą być małe, lub też ogromne, zależnie od miejsca występowania. Podobnie jak w poprzedniej grze, nie mogą się poruszać i atakują gracza swoimi rękami, aczkolwiek są tutaj mniej dokładne i łatwiej jest uniknąć ich ataków. Nie mogą strzelać też laserami z oczu.

Słabym punktem Artificial Chaosa jest jego głowa, w którą powinny być kierowane wszystkie ciosy. Jeśli robot będzie atakowany w inne miejsca, jego ciało pęknie i podzieli się na mniejsze zarodniki, podobne do tych z Sonic Adventure 2. Zarodniki będą latały krótko w pobliżu głowy, po czym będą się z nią próbowały połączyć i odbudować tułów.

Artificial Chaos stoją po stronie Black Arms, ale nie zawahają się zaatakować gracza, jeśli ten do nich podejdzie lub zaatakuje je.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Artificial Chaos DC

Artificial Chaos P-1 w wersji Sonic Adventure 2 na Dreamcasta

  • W Sonic Adventure 2 w wersji na Dreamcasta, Artificial Chaos P-1 posiadały bardziej przezroczyste ciało u góry. W Sonic Adventure 2: Battle efekt ten został usunięty.