Ball Hog

Ball Hog (トントン Tonton?), znany również jako Ballhog badnik pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog (1991) i Sonic Lost World. Jest robotem przypominającym świnię.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Ballhog.gif
Badnik pojawia się po raz pierwszy w Sonic the Hedgehog (1991) na pierwszym i drugim akcie poziomu Scrap Brain Zone. Najczęściej stoi przy ścianach i skacząc otwiera szufladkę w brzuchu wyrzucając z niej bomby.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Ball Hog sprite 8bit.png

W ośmiobitowej wersji gry, Ballhog pojawiają się również w Scrap Brain Zone gdzie korzysta z takich samych ataków jak w wersji 16-bitowej.

Sonic Lost World Edytuj

Ball Hog, z lekko zmienionym wyglądem, powraca w grze Sonic Lost World. Występuje tutaj w trzech odmianach. Od połowy gry jest często spotykanym przeciwnikiem.

Pierwszy typ to podstawowy, fioletowy Ball Hog. Pojawia się w czwartych Zonach: Frozen Factory, Silent Forest i Sky Road. Podobnie jak w 16-bitowej wersji gry, stoi w miejscu. Kiedy wykryje gracza, podskakuje, otwierając szufladkę w brzuchu, i wyrzuca z niej bombę, która odbija się od ziemi do przodu. Bomba wybucha po przebyciu pewnego dystansu, lub przy kontakcie z graczem. Robota można łatwo pokonać każdym ciosem.

Ballhog LW silver.png

Srebrny Ball Hog

Drugi wariant to wielki, srebrny Ball Hog. Pojawia się tylko w drugim Zonie Silent Forest. Srebrne Ballhogi stoją w tle i czekają aż gracz podejdzie do popękanej, kamiennej płyty. Kiedy Sonic się do niej zbliży, Ballhog wyskoczy w górę i będzie spadać w dół, w stronę pękniętej płyty. Następnie będzie ją niszczyć swoim ciężarem, spadając w dół. Może w ten sposób zadać graczowi obrażenia, a nawet zrzucić go do przepaści. Nie można go pokonać, ale właściwie roboty niszczą się same, skacząc do przepaści.

Ballhog LW gold.png

Złoty Ballhog

Trzecia odmiana to wielki, złoty Ball Hog. Pojawia się w drugim i czwartym Zonie Silent Forest, oraz czwartym Zonie Sky Road. Ten wariant zachowuje się podobnie jak podstawowy Ballhog. Stoi w miejscu i co jakiś czas podskakuje w górę, wyrzucając ze swojego brzucha bombę, która odbija się od ziemi do przodu. Bomba wybucha po przebyciu pewnego dystansu, lub przy kontakcie z graczem. Złoty Ballhog rzuca dwoma rodzajami bomb naprzemiennie: normalnymi i w złotym pancerzu. Z powodu swoich rozmiarów, ten Ball Hog stanowi dużą przeszkodę dla gracza, a obejście go bez otrzymania obrażeń jest trudne. Aby go pokonać, należy wykonać Flying Kick na złotej bombie. Pancerz odpadnie wtedy z ładunku, który poleci z powrotem do złotego Ballhoga i zniszczy go. Jest to jedyny sposób na pokonanie robota. Nie można odbić bomb w złotym pancerzu. Nie należy również skakać w złotą bombę Homing Attackiem, ponieważ pozbawi ją to jedynie pancerza, ale będzie dalej odbijać się do przodu.