Ball Shooter (ボールシューター?) – pierwszy boss drugiego aktu Launch Base Zone w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles.

Opis Edytuj

Ballshooter-sprite
Ball Shooter jest maszyną umieszczoną na wzniesieniu. Jej główna część, dwie armaty, znajduje się pod ziemią, przy ścianie wzniesienia. Ponadto w skład maszyny wchodzi platforma pomocnicza umieszczona w ścianie, która blokuje lufy armat oraz, gdy jest wysunięta, pomaga wystrzelić kulę dalej.

Boss Edytuj

Walka toczy się na arenie złożonej z dwóch części. Lewa strona to łagodne zbocze, prowadzące do ściany. Po prawej stronie znajduje się ściana oraz wyższa struktura, na której znajduje się boss.

Po wejściu gracza na arenę, z prawej strony wbiegnie Eggman, który wskoczy do maszyny. Kokpit się uniesie, na tyle wysoko, aby nie można było uderzyć go Spin Jumpem. Po tym ze ściany wysuwa się pozioma platforma. Jedna z armat wystrzeliwuje kulę. W zależności od miejsca i szybkości wystrzału, kula może się roztrzaskać o zbocze lub się po nim sturlać i uderzyć w ścianę. Kule wystrzeliwane są naprzemiennie z górnej i dolnej armaty. Platforma wysuwa się za każdym wystrzałem i chowa po kilku chwilach.

Aby uderzyć Ball Shootera, gracz musi ominąć kulę, a następnie wskoczyć na platformę i z nisej nabrać dostatecznej wysokości do uderzenia bossa. Uderzenie jest łatwiejsze, jeżeli gracz jako Sonic posiada elektryczną osłonę lub może wykonać insta-shield. Po 8 uderzeniach, boss zostaje pokonany. Maszyna wybucha i spada, zaś jeżeli na arenie znajdowała się jakaś kula, zostaje ona natychmiast zniszczona. Po tym, gracz może udać się w dalszą część struktury i wskoczyć do Egg Mobilu na brzegu jeziora.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Boss