FANDOM

Balon, znany również jako Eksplodujący Balon – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Balony pojawiają się na różnych poziomach, niekoniecznie związanych z parkami rozrywki. Po wskoczeniu na nie postać zostanie odbita do góry. Po balonach można również skakać za pomocą Homing Attacku. Zwykle po pęknięciu balon regeneruje się po kilku sekundach. Jeśli pękł pod wodą to wypuści pęcherzyk powietrza.

Zwykle balony mają takie zastosowanie jak przedstawione wyżej, ale zdarzają się wyjątki. W Sonic Spinball zamiast pękać odbijają gracza i nagradzają go dodatkowymi punktami. W Knuckles' Chaotix balony odbijają gracza, ale nie pękają. W Tails' Skypatrol posiadają uchwyty. Kiedy gracz się ich złapie polecą do góry, ale sterowanie będzie bardzo utrudnione. W Sonic R pojawia się misja w Time Attack, polegająca na zebraniu 5 balonów.

Odmiany Edytuj

Balon celu Edytuj

Osobny artykuł: Balon (Sonic Adventure)
Balon SA

Balon celu

Balon pojawiający się w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut. Pojawia się na każdym poziomie Amy. Celem gracza jest złapanie się balona i ucieczka przed ZERO.

Latający Item Box Edytuj

Osobny artykuł: Item Box
Balon Heroes

Latający Item Box w Sonic Heroes

Item Box pod postacią balona. Jest wielki, okrągły i czerwony. Posiada także niebieską pieczęć z żółtą gwiazdą. Działa tak samo jak Item Box. Zawiera w sobie losowy przedmiot.

Wielki balon Edytuj

Osobny artykuł: Wielki balon

Wielki balon pojawiający się w grze Sonic Generations. Przez cały czas leci do góry. Gracz może się go złapać za uchwyt na dole i polecieć.