Barrier Eggman (バリアエッグマン Baria Egguman?) – dziewiąty boss w grze Sonic the Hedgehog 2. Gracz walczy z nim pod koniec poziomu Wing Fortress Zone.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Po ostatnim punkcie kontrolnym, gracz otrzyma kilka pierścieni oraz dojdzie do bomby położonej na podłożu. Po jej zniszczeniu, graczowi ukaże się wejście do kokpitu Wing Fortress. Po chwili gracz znajdzie się w pomieszczeniu z trzema pierścieniami, które zostanie zablokowane dwoma żółtymi ścianami. Wszystkiemu przygląda się śmiejący się Doktor Eggman.

Z sufitu wysunie się urządzenie, które wyrzuci na pole walki trzy kolczaste platformy i schowa się ujawniając inną maszynę, która jest laserem. Przez dłuższy czas będzie on ukryty uniemożliwiając atak. Schowany laser będzie podążać za postacią, aż po pewnym czasie się wysunie i zacznie się ładować, a po chwili wystrzeli w podłoże podążając za graczem.

Jedynym sposobem ataku jest uderzanie w laser, gdy ten jest wysunięty. Aby to zrobić, gracz musi użyć kolczastych platform, aby wznieść się w pobliże lasera i uderzyć Spin Attackiem. Należy jednak uważać na kolce pod platformami, które ranią gracza. Po ośmiu uderzeniach, laser i platformy zaczną wybuchać, Eggman ucieknie, a ściany znikną umożliwiając graczowi gonitwę za Eggmanem na Death Egg.

Sonic & Knuckles Edytuj

Osobny artykuł: Barrier Eggman (Sonic & Knuckles)

Boss jest podobny do tego z Sonica 2. Jest jednak kilka różnic. Najważniejsza jest taka, ze bossa nie trzeba uderzać by go pokonać. Nie ma również kolczastych platform.

Ciekawostki Edytuj

  • W oryginalnej wersji gry, boss nie wydawał odgłosów. W reedycji z 2013, zostały dodane odgłosy z Sonic & Knuckles.
  • Jeżeli gracz nie będzie ścigać Eggmana po walce, lecz uda się w prawo do kabiny pilota, znajdzie tam monitor z dodatkowym życiem.