Barrier Eggman (バリアエッグマン Baria Egguman?) – dziewiąty boss w grze Sonic the Hedgehog 2. Gracz walczy z nim pod koniec poziomu Wing Fortress Zone.

Opis

Sonic the Hedgehog 2

Po ostatnim punkcie kontrolnym, gracz otrzyma kilka pierścieni oraz dojdzie do bomby położonej na podłożu. Po jej zniszczeniu, graczowi ukaże się wejście do kokpitu Wing Fortress. Po chwili gracz znajdzie się w pomieszczeniu z trzema pierścieniami, które zostanie zablokowane dwoma żółtymi ścianami. Wszystkiemu przygląda się śmiejący się Doktor Eggman.

Z sufitu wysunie się urządzenie, które wyrzuci na pole walki trzy kolczaste platformy i schowa się ujawniając inną maszynę, która jest laserem. Przez dłuższy czas będzie on ukryty uniemożliwiając atak. Schowany laser będzie podążać za postacią, aż po pewnym czasie się wysunie i zacznie się ładować, a po chwili wystrzeli w podłoże podążając za graczem.

Jedynym sposobem ataku jest uderzanie w laser, gdy ten jest wysunięty. Aby to zrobić, gracz musi użyć kolczastych platform, aby wznieść się w pobliże lasera i uderzyć Spin Attackiem. Należy jednak uważać na kolce pod platformami, które ranią gracza. Po ośmiu uderzeniach, laser i platformy zaczną wybuchać, Eggman ucieknie, a ściany znikną umożliwiając graczowi gonitwę za Eggmanem na Death Egg.

Sonic & Knuckles

Osobny artykuł: Barrier Eggman (Sonic & Knuckles)

Boss jest podobny do tego z Sonica 2. Jest jednak kilka różnic. Najważniejsza jest taka, ze bossa nie trzeba uderzać by go pokonać. Nie ma również kolczastych platform.

Muzyka

Nazwa Muzyka
Boss

Ciekawostki

  • W oryginalnej wersji gry, boss nie wydawał odgłosów. W reedycji z 2013, zostały dodane odgłosy z Sonic & Knuckles.
  • Jeżeli gracz nie będzie ścigać Eggmana po walce, lecz uda się w prawo do kabiny pilota, znajdzie tam monitor z dodatkowym życiem.