Fandom

Sonic Wiki

Belka Wispów

2629stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Belka Wispów [1] (ウィスプゲージ ang. Wisp Gauge?, zwana także Boost Gauge[2][3]) to jeden z elementów gameplayu, pojawiający się po raz pierwszy w grze Sonic Colors. Jest to wariant standardowej Belki Boostu, służący do odmierzania czasu pozostałego dla energii Hyper-go-on, Wispów i ich Mocy Koloru.

Opis Edytuj

Belka Wispów to jeden z elementów gameplayu, pojawiający się na każdym poziomie w odpowiednich grach, w których występuje Wisp. Jest natychmiast wypełniana, w momencie zdobycia energii Hyper-go-on, Wispów. Zaczyna się natomiast opróżniać w momencie trwania Mocy Koloru i robi to tak długo, jak długo aktywna jest dana Moc.

Nie każda moc Wispów opróżnia Belkę w takim samym tempie. Cyan Laser i Orange Rocket robią to błyskawicznie, w przeciągu kilku sekund, natomiast Yellow Drill, Blue Cube, czy Pink Spikes robią to znacznie wolniej - w przeciągu nawet kilkunastu, kilkudziesięciu sekund.

Kiedy dana Moc Koloru jest aktywna, gracz może zebrać ten sam gatunek Wispa, którego moc zasila Belkę Wispów i ponownie ją wypełnić. Ponadto, niektóre czynności, takie jak niszczenie wrogów, używanie zdolności typu Ring Dash, czy wykorzystywanie elementów gameplayu - Podziemne rury, Kable optyczne, Armaty - pozwala całkowicie zamrozić Belke Wispów i wydłużyć czas jej opróżniania.

Sonic Colors Edytuj

Wisp Gauge DS.png

W wersji DS

Belka Wispów pojawia się w obu wersjach gry Sonic Colors, chociaż jej konstrukcją różni się nieco między tą z Wii, a tą z Nintendo DS. Ponadto, w obu wersjach podwaja w budowie zarówno siebie, jak i Belkę Boostu.

W wersji Wii, Belka Wispów jest pozioma i położona w lewym dolnym rogu ekranu. Po swojej lewej posiada stylizowany cyrkulator, wyświetlający ikonkę Wispa, którego aktualnie posiada gracz. Po prawej widać długi, niebieski pasek, wypełniany kolorem danego Wispa, a wskazujący pozostałą ilość czasu trwania Mocy Koloru.

W wersji Nintendo DS, Belka Wispów wygląda jak pionowo ułożony stos białych strzałek, z niebieskim paskiem po lewej stronie i wyświetlaną ikonką danego Wispa na górze. Pod nią znajduje się ilość żyć, pozostałych graczowi.

Sonic Generations Edytuj

Wisp Gauge Generations.png

W wersji 3DS gry Sonic Generations

W wersji Nintendo 3DS gry Sonic Generations, Belka Wispów pojawia się jedynie na akcie drugim w Tropical Resort, gdyż tylko tam dostępne są Wispy. Pojawia się w czasie używania Mocy Koloru i znika po jej skończeniu.

W tej grze, Belka Wispów bardzo przypomina tą z wersji Wii gry Sonic Colors. Jedyne różnice widać w jej projekcie, gdzie Belka, w porównaniu do poprzedniego tytułu, posiada nieco grubszy niebieski pasek i mniejszy stylizowany cyrkulator z ikonką Wispa. Ponadto, wypełnieniem paska jest teraz całe mnóstwo pomarańczowych strzałek.

Sonic Lost World Edytuj

Wisp Gauge Lost World Wii U.png

W wersji Wii U

W grze Sonic Lost World, Belka Wispów znowu pojawia się w momencie trwania Mocy Koloru i znika wraz z jej wyczerpaniem się, tak jak to miało miejsce w Sonic Generations. Po raz kolejny jednak, jej projekt został zmieniony i różni się w zależności od wersji gry.

W wersji Wii U gry, Belka już nie jest poziomym paskiem. Tym razem jest małym żółtym okręgiem, położonym w prawym górnym rogu ekranu. Jest wypełniona żółtym polem, zajmującym większą jego część, nie licząc centrum. To właśnie ono mierzy pozostały czas trwania Mocy Koloru.

Wisp Gauge Lost World 3DS.png

W wersji 3DS

W wersji na Nintendo 3DS, Belka jest bardzo podobna do tej z wersji Wii U, jednak tym razem położona jest w lewym dolnym rogu ekranu. Ponadto, w środku okręgu znajduje się ikonka aktualnie posiadanego Wispa, a żółte pole zostało podzielone na kilka żółtych pasków. Całość otacza biała ramka.

Sonic Runners Edytuj

Wisp Gauge Runners.png

W grze Sonic Runners

W grze Sonic Runners, Belka Wispów jest uderzająco podobna do tej z wersji Wii U gry Sonic Lost World. Jedynymi różnicami - ponownie w wyglądzie - są zmienione kolory środka okręgu, z czarnego na biały oraz pola mierzącego pozostały czas trwania Mocy Koloru - z żółtego na jasnoniebieski.

Po raz kolejny, Belka pojawia się w czasie używania danej Mocy Koloru i znika po jej zakończeniu.

Przypisy

  1. Sonic Colors (Wii) European instruction booklet, strona 18.
  2. Sonic Colors (Wii) United States instruction booklet, strona 14.
  3. Sonic Colors (Nintendo DS) European instruction booklet, strona 8.
ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki