FANDOM

Cudzy1 The most common type of Wisp, the White Wisps are very friendly and love to talk. They do not have the power to transform, but they can give Sonic a Boost. Cudzy2
Opis, Sonic Colors

Biały Wisp (ホワイトウィスプ Howaito Uisupu?, ang. White Wisp) – jeden z gatunków Wispów, debiutujący w grze Sonic Colors zarówno w wersji na Wii, jak i na Nintendo DS. Pozwala Sonicowi na wypełnienie Licznika Boostu i używanie Boostu.

Historia Edytuj

Sonic Colors Edytuj

Sonic Colors to gra, w której Białe Wispy zadebiutowały wraz z innymi Wispami. Pojawiły się w obydwu wersjach tej gry. Kiedy Dr. Eggman przeniósł ich planetę w celu utworzenia jego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki, Białym Wispom groziła wtedy niewola, ponieważ złoczyńca chciał użyć ich energii Hyper-go-on aby zbudować Mind Control Ray - maszynę kontrolującą umysły wszystkich ludzi na świecie. Na szczęście, Białe Wispy i inne gatunki Wispów zostały uwolnione przez Sonica. Po zniszczeniu Międzygwiezdnego Parku Rozrywki i zatrzymaniu czarnej dziury, Białe Wispy przeniosły swoją planetę do pierwotnego miejsca we Wszechświecie.

Białe Wispy w przeciwieństwie do innych Wispów nie zostały wykorzystywane przez Eggmana do wysysania z nich energii Hyper-go-on. Prawdopodobnie Doktor użył ich do zasilania swoich robotów, co można zauważyć w grze, kiedy się zniszczy danego robota - wyskoczą wtedy z niego Białe Wispy i wypełnią Belkę Boostu.

Białe Wispy pojawiły się na wszystkich planetach gry, zarówno w wersji Wii jak i Nintendo DS.

Sonic Generations Edytuj

Białe Wispy pojawiły się w grze Sonic Generations w wersji PC jedynie w tle etapu Planet Wisp, oraz na napisach końcowych.

Sonic Lost World Edytuj

Wispy te pojawiły się w wersji Wii U gry Sonic Lost World. Mogą w niej teleportować Sonica do najbliższego punktu kontrolnego.

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Białe Wispy odegrały poboczną rolę w historii. Część z nich postanowiła pozostać na Ziemi, ponieważ im się spodobała. Białe Wispy założyły na planecie swoje małe kolonie. W trakcie wydarzeń z gry Białe Wispy prosiły o pomoc Team Sonic, głównie w powstrzymywaniu złego Doktora Eggmana. Udzielały również cennych informacji, oraz radziły sobie z mniejszymi zadaniami. W trakcie wydarzenia Zazz Raid Event Białe Wispy mogą pomóc Sonicowi w pokonaniu Zazza. Gracz musi stale zbierać Białe Wispy, aby wypełniał się licznik, który odpowiada za wzmocnioną siłę ataku.

Sonic Forces Edytuj

W Sonic Forces Białe Wispy pojawiają się na poziomach współczesnego Sonica. Po zebraniu Kapsuły Wispów wypełniają Licznik Boostu.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Białe Wispy to bardzo przyjazne, towarzyskie i miłe Wispy. Są z natury spokojne, oraz dobrze nastawione dla otoczenia. Bardzo lubią rozmawiać i bawić się z innymi.

Wygląd Edytuj

Biały Wisp jest Wispem o jasnoniebieskim i białym kolorze skóry. Ma jedno duże oko w centrum głowy. Posiada również na niej dwa czułka. Jeden z ich przedstawicieli - Yacker - posiada także spiralny kosmyk między nimi. Ponadto u dołu ciała posiada trzy, dość długie odnóża.

Moce i umiejętności Edytuj

Białe Wispy potrafią lewitować w powietrzu do woli, co jest głównie ich sposobem na poruszanie się.

Białe Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest pewne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać, ale wiadomo że mogą przywracać Nega-Wispy do poprzedniej formy, przenosić przedmioty za pomocą lewitacji, zatrzymywać czarne dziury, oraz teleportować obiekty. Ponadto mogą umieć jeszcze wiele innych rzeczy, o których jeszcze nie wiemy.

Są również w stanie wejść do ciała innych osób i jeśli nie są materialne mogą pożyczyć ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Biały Wisp wejdzie do niego, Sonic może użyć Boostu aby biec z niesamowicie dużą prędkością, oraz bez problemu niszczyć wrogów.

Występy w innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Archie Comics Yacker

Biały Wisp w Archie Comics

Biały Wisp pojawia się w Archie Comics w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie Yacker i kilka innych Wispów byli ścigani przez Orbota, Cubota i Egg Pawn. Na szczęście Sonic zniszczył Egg Pawn, a Orbot i Cubot uciekli. Po tym zdarzeniu Yacker próbował opowiedzieć Sonicowi i Tailsowi o planach Doktora Eggmana wobec jego rasy. Niestety nikt go nie rozumiał. W końcu udało się jednak przetłumaczyć jego mowę, a Sonic postanowił pomóc mu pokonać Doktora Eggmana.

Ciekawostki Edytuj