Fandom

Sonic Wiki

Big Arm

2655stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij

Big Arm (ビッグアーム Bigguāmu?) – finałowy boss gry Sonic the Hedgehog 3 oraz pierwszy boss Sonic Generations na Nintendo 3DS. Jest to Eggmobile z dwiema mechanicznymi rękami i kolcami na górze.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles Edytuj

Big Arm pojawia się po raz pierwszy w grze Sonic the Hedgehog 3 gdzie jest finałowym bossem gry. Po pokonaniu poprzednich dwóch maszyn Eggmana leci on na pokład Death Egga i po chiwili powraca w uzbrojonym Eggmobilu. Na górze Eggmobilu pojawiają się kolce, zaś na dolnej części dwie mechaniczne ręce za pomocą których Eggman może złapać postać, wylecieć z nią poza ekran aby po chwili powrócić ciskając postacią o podłoże.

Maszyna ma bardzo mały obszar, który nie jest uzbrojony, w związku z czym ciężko go uderzyć - jedyna realna szansa na atak jest wtedy, kiedy przelatuje on tuż nad podłożem. Podczas ataku należy uważać aby nie uderzyć w kolce lub nie wylądować w mechanicznych rękach. Sonicowy Insta-shield może okazać się bardzo pomocny.

Aby pokonać maszynę należy uderzyć ją 8 razy. Po tym uzbrojenie odleci od Eggmobilu, a on sam zacznie wybuchać. Eksplozje przeniosą się na platformę przyczepioną do Death Egga, a z niej na stację kosmiczną, która zacznie wybuchać. Po tym Sonic/Tails obróci się i będzie oglądał spadający Death Egg, a po tym nastąpi zakończenie.

W grze Sonic 3 & Knuckles Sonic i Tails nie walczą z tym bossem. Walczy z nim natomiast Knuckles. Niektóre ataki robota zostały lekko przerobione - w Sonicu 3 boss leci nad podłożem dwa razy, a podczas walki Knucklesa cztery razy dając więcej szans na uderzenie.

Sonic Generations Edytuj

Osobny artykuł: Big Arm (Sonic Generations)
Big Arm SG.png

Big Arm w Sonic Generations

Big Arm pojawia się w Sonic Generations na Nintendo 3DS jako boss Ery Klasycznej. W tej grze boss ma nieco więcej ataków - może z rozpędu wlecieć w platformę z Sonicem, a gdy gracz uderzy go 4 razy przejdzie do drugiej fazy, w której ma więcej kolców na rękach i może atakować od strony tła próbując złapać Sonica.

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Big Arm STC.jpg
W 37. i 38. numerze Sonic the Comic Robotnik atakuje Sonica za pomocą tej maszyny nazwanej w komiksie "Squeeze Tag Machine". Jest ona zbyt solidna by Sonic mógł zadać jej obrażenia. Na szczęście z pomocą przybywa Knuckles, który niszczy pewne elementy robota dzięki czemu maszyna jest na tyle bezbronna by Sonic mógł dotrzeć na jego górną część.

Galeria Edytuj

Sprites Edytuj

Screeny Edytuj

ved
Sonic the Hedgehog 3

Więcej w Fandom

Losowa wiki