Big Arm (Sonic Generations)

2688stron na

Ten artykuł dotyczy bossa Ery Klasycznej w grze Sonic Generations. Jeśli szukałeś informacji na temat oryginalnego bossa, kliknij tutaj.

Sonic Generations
Big Arm

Następny boss >>

Big Arm – boss Ery Klasycznej, oraz pierwszy boss w grze Sonic Generations w wersji na Nintendo 3DS. Walka jest odwzorowaniem finałowego bossa z gry Sonic the Hedgehog 3.

Opis Edytuj

Big Arm to latający Eggmobile, z doczepiony dwiema rękami. Z wierzchu głowy wystają mu dodatkowo kolce. Dłonie również posiadają rękawy nabite kolcami.

Boss Edytuj

Big Arm SG attack 1.png

Big Arm wykonuje uderzenie dłonią

Walka z Big Armem jest podobna do oryginalnej, lecz tym razem, maszyna ma więcej ataków. Walka toczy się na okrągłej arenie zawieszonej w powietrzu, od której odchodzą filary podtrzymujące dach. Dzieli się na dwie fazy.

Big Arm SG attack 2.png

Big Arm szarżuje na Sonica

W fazie pierwszej, Big Arm próbuje znieść Sonica uderzając ręką w arenę. Przelatuje on także nad platformą. Aby zadać uderzenie, wystarczy uniknąć ataku ręką i skoczyć na Eggmobile. Można go uderzyć kilka razy, gdyż po wykonaniu ataku, robot unieruchamia się na kilka sekund. Po czterech uderzeniach, przejdzie do fazy drugiej.

Big Arm SG attack 3.png

Big Arm wytwarza falę uderzeniową

Faza druga jest nieco trudniejsza. Na rękach Big Arma wyrastają dodatkowe kolce, blokując przód maszyny przed atakiem ze strony Sonica. W tej fazie, Big Arm będzie przelatywał nad areną, a także próbował łapać lub uderzać Sonica z krawędzi areny w taki sposób, że nie będzie można zadać mu obrażeń. Przy wykonywaniu uderzeń podczas przebywania na krawędzi areny, boss wyciąga jedną rękę do góry, wytwarzając falę uderzeniową zadającą obrażenia. Najbezpieczniejszym sposobem na zadanie obrażeń jest przeskoczenie nad maszyną, gdy ta przelatuje i uderzyć w Eggmobile od tyłu. Po kolejnych czterech uderzeniach, walka zakończy się, a gracz otrzyma odpowiednią rangę, zależną od długości walki.

Rangi Edytuj

Ranga Wymagania
RangaS.png 0:00.00 - 1:00.00
RangaA.png 1:00.01 - 1:30.00
RangaB.png 1:30.01 - 1:40.00
RangaC.png 1:40.01 - 2:00.00
RangaD.png 2:00.01 - 9:59.99

Misje Edytuj

  • 1-Ring Boss – Pokonaj Big Arma w 3:00:00 używając tylko 1 pierścienia!

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Big Arm
The Doomsday Zone (E3 Beta)

Filmy Edytuj

Sonic Generations 3DS - Big Arm01:04

Sonic Generations 3DS - Big Arm

Przebieg walki

Ciekawostki Edytuj

Big Arm SG-koncepcyjne.jpg

Szkice koncepcyjne Big Arma

  • Był to pierwszy boss, którego obecność w grze została oficjalnie potwierdzona przez Segę.
  • W wersji z E3, podczas walki grana była zremiksowana piosenka z The Doomsday Zone, jednak później zmienioną ją na remiks używanej podczas oryginalnej walki piosenki.
  • Jest to jedyne bezpośrednie nawiązanie do gry Sonic the Hedgehog 3 w grze Sonic Generations.
  • Jest to jedyny boss w wersji na Nintendo 3DS, z którym normalnie walczył Sonic. W przypadku Biolizarda, w Sonic Adventure 2 walczył z nim Shadow, zaś w przypadku Egg Emperora - cały Team Sonic.
  • Aby pokonać Big Arma, trzeba mu zadać dwa razy więcej uderzeń niż Death Egg Robotowi - bossowi Ery Klasycznej w Sonic Generations w wersji na konsole i PC.
  • W Sonic 3 & Knuckles, aby dostać się do Mushroom Hill Zone trzeba było pokonać Big Arma. W Sonic Generations jest odwrotnie - aby walczyć z Big Armem, należy przejść wszystkie poziomy Ery Klasycznej, w tym Mushroom Hill.