FANDOM

"Iceball" przekierowuje tutaj. Być może szukałeś robota E-07 Ice Ball?

<< Poprzedni boss

Sonic the Hedgehog 3
Big Icedus

Następny boss >>

Big Icedus (ビッグアイスダス Biggu Aisudasu?) – mini-boss poziomu IceCap Zone w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles.

Opis Edytuj

Bigicedus-sprite
Big Icedus jest szarym kulistym robotem z trzema wysuwanymi elementami, które pozwalają mu na przyciąganie i utrzymywanie osłony z kul śnieżnych. W górnej części posiada element przypominający głowę z dwoma czarnymi oczami oraz ustami.

Walka Edytuj

Walka toczy się pod koniec aktu pierwszego, Sonic i Tails walczą na zewnątrz jaskini, zaś Knuckles pod ziemią. Po wejściu na arenę, z góry z prawej strony areny zlatuje robot. Po zatrzymaniu się, wysuwa swoje pręciki i spod ziemi wylatuje 8 kul śnieżnych, które tworzą osłonę wokół robota. Mini-boss następnie zacznie lecieć na lewą stronę areny, zataczając łuk nad ziemią, po czym powróci na prawą stronę w taki sam sposób, zatrzymując się jednak niżej niż poprzednio. Po chwili obracania kulami, wyrzuci je w powietrze, a sam uniesie się na pierwotną wysokość. Z góry spadnie wtedy 5 z wyrzuconych kul. Następnie robot ponownie aktywuje pręciki celem utworzenia osłony i przeleci na drugą stronę areny, ale tym razem nie powróci już na prawą stronę, a od razu wyrzuci kule. Gdy te spadną, cały cykl powtarza się.

Najlepszym momentem do uderzenia bossa jest atakowanie go Spin Attackiem, gdy nie posiada on kul. Jako Sonic, gracz może także używać insta-shielda, aby uniknąć kul śnieżnych. Walka Knucklesa nie różni się niczym poza lokacją, ale niższa wysokość skoku utrudnia uderzanie robota. Mini-boss zostaje pokonany po 6 uderzeniach, po których wybucha, a z nieba spada tabliczka mety.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W poradniku opublikowanym w Sonic the Comic, boss został nazwany Iceball.
  • Przez fakt posiadania osłony z kulistych obiektów, robot przypomina Flying Eggmana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki