Ten artykuł dotyczy bossa Ery Dreamcasta z gry Sonic Generations. Jeśli szukałeś oryginalnego bossa z gry Sonic Adventure 2, kliknij tu.
Biolizard – boss Ery Dreamcasta, oraz drugi boss w grze Sonic Generations w wersji na Nintendo 3DS. Walka jest odwzorowaniem przedostatniego bossa z gry Sonic Adventure 2.

Boss Edytuj

Walka odbywa się w pobliżu zbiornika w kształcie pierścienia, zalanego żółtą wodą. Gracz porusza się dookoła tego zbiornika. W przeciwieństwie do oryginalnej walki, poruszanie się po nim jest teraz znacznie łatwiejsze, ponieważ nie znajdują się w nim wyrwy, prowadzące do kanałów odprowadzających wodę.

Biolizard-SG

Sonic wskakuje na przewód Biolizarda

Na początku, Biolizard będzie obracał się w kierunku gracza, próbując go ugryźć lub uderzyć bokiem ogona (zależnie od położenia postaci). Po określonym czasie, jaszczur zmęczy się i zacznie sapać. Gracz będzie musiał wtedy wskoczyć w jego głowę, a następnie na przewód łączący paszczę potwora z mechanizmem podtrzymującym życie, a następnie zadać potworowi cios w ten mechanizm. Strategia ta jest powtarzana do otrzymania przez bossa 3 ciosu.

Biolizard SG 2

Biolizard plujący fioletowymi kulami

Po trzecim uderzeniu, Biolizard otrzyma kilka dodatkowych ataków. Przede wszystkim nie będzie już uderzać gracza bokiem ogona. Będzie unosił go w górę i po chwili uderzał w ziemię, wytwarzając niewielką falę uderzeniową. Przed zmęczeniem się, będzie wypluwał z paszczy fioletowe kule energii w dwóch wariantach. Pierwsze suną po ziemi i należy nad nimi przeskoczyć, a drugie lecą w powietrzu i trzeba kucnąć, aby ich uniknąć.

Biolizard SG 1

Biolizard wytwarza fioletowe jaja

Po otrzymaniu 4 uderzenia, Biolizard wytworzy wokół siebie fioletowe jaja. Gracz będzie musiał po nich skakać, przy użyciu Homing Attacku, aby dostać się do mechanizmu podtrzymującego życie i uderzyć go. Po tym jak boss otrzyma piąty cios, powtórzy swoją strategię, polegającą na uderzaniu ogonem z góry i strzelaniu fioletowymi kulami energii, jak w sytuacji po otrzymaniu czwartego ciosu. Po otrzymaniu szóstego ciosu, ponownie wytworzy fioletowe jaja, po których gracz będzie się musiał wspiąć.

Biolizard SG 3

Finałowy atak Biolizarda

Zaraz po tym jak Sonic zada Biolizardowi siódme uderzenie, jaszczur wytworzy wokół siebie kolejne fioletowe jaja, ale tym razem ułożą się one w kształt korytarza. Gracz będzie unosił się nad ziemią i jego celem będzie przebycie korytarza z jaj, bez dotykania żadnego, bo w przeciwnym razie otrzyma obrażenia. Należy zachować ostrożność, ponieważ niektóre jaja będą się kamuflować i pojawiać przez chwilę na drodze gracza. Po tym jak gracz przejdzie przez ten korytarz i dojdzie do mechanizmu, będzie mógł zadać bossowi decydujące uderzenie.

Misje Edytuj

  • 1-Ring Boss – Pokonaj Biolizarda w czasie 9:59.99, używając tylko 1 pierścienia!

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Supporting Me - Remiks