FANDOM

Black Comet – jeden z pięciu możliwych do wyboru szóstych poziomów w grze Shadow the Hedgehog. Gracz może się na niego dostać po wykonaniu misji Dark w Iron Jungle, misji Normal w The ARK, lub misji Normal w Air Fleet.

Historia Edytuj

Shadow jest w posiadaniu pięciu Szmaragdów Chaosu i od odkrycia prawdy o swojej przeszłości dzieli go tylko zdobycie dwóch szmaragdów. Black Doom wzywa czarnego jeża na Black Comet, aby ten pomógł obronić ją przed atakiem ze strony GUN.

Opis Edytuj

Poziom rozgrywa się wewnątrz Black Comet - głównej siedziby Black Arms. Kometa zalana jest od środka w większości toksyczną czarną substancją, która tworzy jeziora i rzeki. Jest to toksyczna ciecz, która zabija wszystkie żywe stworzenia przy kontakcie, poza kosmitami. Gracz będzie musiał bardzo często dosiadać Air Saucerów, aby za ich pomocą przelatywać nad substancją. W zbiornikach z substancją pływają wielkie robaki, atakujące gracza, macki będące przeszkodami i kolczaste bomby, które przemieszczają się i wybuchają po otrzymaniu ciosu lub kontakcie z graczem. Innymi przeszkodami mogą być UFO Black Arms, czyli latające w powietrzu pojazdy, strzelające do gracza pociskami i zrzucające na ziemię nowych przeciwników. Mogą być szybko zniszczone za pomocą pobliskich dział.

Z czarnych jezior wystają zazwyczaj fragmenty lądu, po których gracz może się bezpiecznie przemieszczać. Pojawiają się tutaj również latające okrągłe platformy, które pozostają zazwyczaj zanurzone w czarnej cieczy. Pokonanie pobliskich przeciwników pozwoli je wynurzyć. Gracz może również wykorzystywać teleporty i szyny do przemieszczania się. Wewnątrz komety znajdują się także tunele poprzedzielane między sobą rozsuwanymi niebieskimi bramami.

Na początku poziomu Black Doom poprosi gracza o pomoc w zniszczeniu 50 robotów GUN atakujących kometę. Wykonanie tej misji doprowadzi gracza do walki z Soniciem i Diablonem. Z kolei jeśli gracz zdecyduje się towarzyszyć Knucklesowi w poszukiwaniach centrum komety, dotrze do walki z Egg Dealerem.

Klucze Edytuj

  1. Pierwszy klucz – na początku poziomu, przed wskoczeniem na drugi Air Saucer, gracz powinien skręcić w lewo, przejść przez most i zniszczyć czarne głazy, które kryją za sobą klucz.
  2. Drugi klucz – po przejściu przez drugi punkt kontrolny, gracz powinien wsiąść na Air Saucer i skierować się do ukrytej zatoczki, pod unoszącymi się okrągłymi platformami.
  3. Trzeci klucz – po przejściu przez niebieskie drzwi po sekcji z szynami i przy wyjściu z tunelu, klucz będzie znajdował się po lewej stronie.
  4. Czwarty klucz – klucz znajduje się na górnej drodze za siódmym punktem kontrolnym.
  5. Piąty klucz – tuż za metą, gracz powinien wsiąść na Air Saucer i zeskoczyć do jeziora z czarną cieczą. Z tyłu, za jedną z wystających macek, znajduje się klucz.

Za sekretnymi drzwiami znajduje się wejście na wieżę, na której szczycie znajdują się trzy skrzynie. Dwie zawierają działa przeciwczołgowe, a jedna specjalne bronie Shadowa.

Misje Edytuj

Dark Edytuj

  • Postać – Doom's Eye
  • Cel – Zniszcz siły GUN!
Ranga Wymagania
Ranga A 3

28,000
Ranga B 3

24,000
Ranga C 3

18,000
Ranga D 3

8,000
Ranga E 3

<8,000

Hero Edytuj

Ranga Wymagania
Ranga A 3

18,000
Ranga B 3

14,000
Ranga C 3

10,000
Ranga D 3

5,000
Ranga E 3

<5,000

Boss Edytuj

Diablon Edytuj

Osobny artykuł: Diablon
Diablon 2

Jeśli gracz ukończy misję Dark, bossem poziomu będą Diablon i Sonic. W trakcie walki gracz musi uderzać w oko Diablona, kiedy ten wyłącza swoją osłonę. Dzieje się to wtedy, kiedy boss wykonuje atak. Diablon uderza swoimi ramionami, strzela laserami z oka, a także generuje wokół siebie pole z antymaterii. W walce graczowi będzie również próbował przeszkodzić Sonic.

Egg Dealer 1

Egg Dealer Edytuj

Osobny artykuł: Egg Dealer

Jeśli gracz ukończy misję Hero, bossem poziomu będzie Egg Dealer, sterowany przez Eggmana. W trakcie walki celem gracza jest uderzanie w guziki na maszynie losującej tworzącej korpus robota. Jeśli gracz uderzy w ostatni guzik, atak bossa zostanie skierowany przeciwko niemu. Egg Dealer może wylosować różne ataki: salwę rakiet, zrzucanie bomb, przywołanie Egg Pawnów, wypuszczenie pierścieni ze środka areny, czy też Shadow Fever co doprowadzi do przemiany w Dark Shadowa.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Black Comet

Ciekawostki Edytuj

  • Poziom ten jest niemal identyczny jak Final Haunt, lecz jest bardziej niebezpieczny i zalany czarną substancją.
  • Muzyka z tego poziomu to remiks muzyki z Prison Island.