FANDOM

Zobacz też Bobslej

Bobslej (ボブスレー・トロッコ Bobusurē torokko?, lit. "Bobsleigh Truck") – element rozgrywki pojawiający się w grze Sonic Heroes.

Opis Edytuj

Boblsed Heroes 2

Jest to czerwono-pomarańczowy pojazd z ostrym, złotym świdrem. Bobsleje pojawiają się w konkretnych sekcjach poziomów, gdzie musi do niego wsiąść cała drużyna. Wszystkie trzy postacie wprawiają Bobslej w ruch. Pojazd może niszczyć przeciwników, kapsuły i kamienne klocki które pojawiają się na drodze. Jednakże przeszkody takie jak kolczaste kule czy laserowe blokady sprawiają że z bobsleju wypada jedna z postaci. Na końcu trasy każdego bobsleju znajdują się bramki w które bobslej wjeżdża i zostaje zniszczony. Po tym drużyna wyskakuje z niego i graczowi wyświetla się czas w jakim przejechał trasę.

Bobslej jedzie automatycznie do przodu. Gracz może przemieszczać go na boki, a także skakać. Przytrzymując przycisk ataku może zwolnić ruch pojazdu, który normalnie rozpędza się.

Bobsled gameplay

Team Sonic w bobsleju

Poszczególne postacie odpowiadają za inny element bobsleju:

  • Szybkość – odpowiada za przyspieszenie. Zwykle pierwsza postać, która wypada z bobsleju. Brak postaci szybkości sprawia że pojazd drastycznie zwalnia.
  • Siła – odpowiada za skręcanie. Zwykle druga postać, która wypada z bobsleju. Brak postaci siły sprawia że bardzo ciężko jest skręcać na boki.
  • Latanie – odpowiada za skakanie. Zwykle ostatnia postać, która wypadnie z bobsleju. Kiedy postać latania wypadnie to gracz straci życie.

Oprócz tego w trybie wieloosobowym pojawia się tryb Bobsled Race, który polega na wyścigu dwóch bobslejów.

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas tłumaczenia zasad funkcjonowania bobsleju postacie mówią co się stanie kiedy wypadną postacie szybkości i latania. Nie wspomina się jednak o postaci siła, która wypada druga. Informacje o postaci latania są zbędne, ponieważ i tak wypada ostatnia, a bobslej przestaje się ruszać i gracz traci życie.