FANDOM

Zobacz też Bomb (ujednoznacznienie).

Bomb (ボム Bomu) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest chodzącym czerwono-szarym badnikiem-bombą.

Opis Edytuj

Bomb to prosty robot o wyglądzie bomby z nogami. Zaczyna się detonować, kiedy zauważy gracza. Jego eksplozja może pozostawić dodatkowe odłamki.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Bomb-spr
Bomb zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991) na poziomach Star Light Zone i Scrap Brain Zone. Gracz nie może zniszczyć badnika. Bomby często pojawiają się w dużych grupach, szczególnie w Star Light Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Bomb 8 bit sprite

Bomb pojawia się także w ośmiobitowej wersji gry. Można je znaleźć w dużych ilościach na pierwszym akcie Sky Base Zone. Jeden, pojedynczy badnik może zostać znaleziony w drugim akcie tego poziomu.

Sonic the Hedgehog 2 (8-bit) Edytuj

S2 8-bit bomb-spr
Bomb pojawia się także w ośmiobitowej wersji Sonica 2 na poziomach Gimmick Mountain Zone i Scrambled Egg Zone. Bomb jest nieco większy niż jego wcześniejsza ośmiobitowa wersja.

Sonic Chaos Edytuj

Prawdopodobnie-bomb sonic chaos-spr
Nienazwany, prawdopodobnie inny badnik, pojawia się w Sonic Chaos na poziomie Electric Egg Zone. W przeciwieństwie do Bomba, wybucha od razu gdy gracz się zbliży. Nadal jednak zostawia odłamki.

Sonic CD Edytuj

Osobny artykuł: Bigbom

 Aczkolwiek Bomby nie pojawiają się w Sonicu CD, pojawiają się tu większe wersje tych badników znane jako Bigbomy na Mettalic Madness. Te większe wersje maja ten sam atak co Bomb, lecz poruszają się szybciej.

Sonic Jump (2012) Edytuj

Bomby pojawiają się ponownie w Sonic Jump (2012) na Mountain Zone. Bomby poruszają się w tą i z powrotem po platformach. Gdy gracz skoczy blisko niego uruchamia auto-destrukcję. Po raz pierwszy w serii badnika można zniszczyć skacząc tuż pod nim, gdyż badnik nie uruchamia auto-destrukcji gdy nie widzi gracza.

Sonic Lost World Edytuj

Bomb ze zmienionym wyglądem pojawia się w drugiej zonie Frozen Factory i trzeciej zonie Silent Forest. Badnik jest tutaj czarno-czerwony, posiada stopy i oczy, a z głowy wystaje mu lont. Bomby patrolują pobliski teren pojedynczo, albo w grupach. Kiedy widzą gracza, zaczynają biec w jego stronę, jednocześnie rozpoczynając odliczanie do detonacji. Mogą być tutaj zniszczone przez zwykły skok. W drugiej zonie ich eksplozja może zostać unieszkodliwiona, jeśli przyczepią się do śnieżnej kuli gracza.

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

</div></div>

Ciekawostki Edytuj

  • Bomby to najstarsze badniki, które nie są oparte na zwierzętach, ani nie posiadają zwierząt w swoim napędzie.