FANDOM

Zobacz też Bomba (ujednoznacznienie).

Bomba (爆弾 Bakudan?), nazywana również Przeszkodą (ang. Obstacle) (障害物 Shōgai Butsu?) – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Bomb S2 sprite

Bomby są najczęściej czarnymi kolczastymi kulami z czerwonymi akcentami. Po raz pierwszy pojawiły się w Sonic the Hedgehog 2. Zwykle można je spotkać na specjalnych poziomach. Bomby mogą się układać w różnych konfiguracjach. Po dotknięciu eksplodują i gracz traci 10 pierścieni.

Na specjalnych poziomach w Sonic Triple Trouble bomby wprowadzają samolot Tornado w turbulencje. Na specjalnych poziomach w Sonic Heroes bomby nie zabierają pierścieni, ale spowalniają gracza i utrudniają zebranie Szmaragdu Chaosu. Dark Chao może również rzucać pojedyncze bomby na trasę ze swojego balonu. Na specjalnych poziomach w Sonic Rush Adventure bomby spowalniają pojazd gracza, ale mogą być staranowane jeśli użyty zostanie Boost. Od Sonic Unleashed bomby pojawiają się na normalnych poziomach jako przeszkody. W obu wersjach Sonic Lost World bomby zaczynają tykać kiedy gracz się do nich zbliży. Eksplodują po około 5 sekundach.

W Sonic Dash bomby są jednymi z przeszkód na trasie gracza. Są również zrzucane przez Doktora Eggmana w pierwszej fazie walki z bossem. W Sonic Runners Eggman zrzuca pojedynczą bombę, której eksplozja zasłania cały ekran i pozwala mu uciec. Zrzuca ją po otrzymaniu wystarczającej ilości uderzeń w Egg Mobile. Nie zadaje jednak obrażeń graczowi.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

SA special stage proto

Pierwotny projekt bomb w Sonic Advance

  • Na prototypowym zrzucie ekranu ukazano specjalny poziom z Sonic Advance, na którym bomby przypominały swoje wcześniejsze wersje z klasycznych gier. Finalna wersja bomb znacznie różni się od pierwotnej.