FANDOM

Bonusowy poziom, nazywany również Gumball Machine Bonus Stage – dodatkowy poziom, pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles. Zadaniem gracza jest zbieranie różnych dóbr.

Opis Edytuj

Aby dostać się do bonusowego poziomu, gracz musi dotknąć punktu kontrolnego będąc w posiadaniu co najmniej 50 pierścieni. Utworzy się okrąg z gwiazdek, do którego należy wskoczyć.

Bonusowy poziom rozgrywa się w dosyć wąskim pionowym korytarzu. Po obu jego stronach znajdują się ściany zderzaków. Pod nimi ułożone są 4 springi na platformie, zaś nad nimi znajduje się wielka maszyna. Maszyna posiada pokrętło oraz wylot, przez który wylatują różnokolorowe kulki.

Zadaniem gracza jest przekręcać pokrętło i zbierać wypadające kulki poprzez dotknięcie ich. Aby je złapać, gracz musi odbijać się od zderzaków lub springów na dole. Springi jednak znikają po jednym użyciu, tak samo jak zderzaki na ścianach. Maszyna będzie opadać wraz ze zużywaniem najwyżej położonych zderzaków, aby gracz mógł dosięgnąć pokrętła. Gracz może wylosować jedną z 8 kulek.

Sprite Efekt
Pustakulka
Brak efektu
Czarnakulka
Odbija gracza
Fireshieldkulka
Daje graczowi ognistą osłonę
Lightningshieldkulka
Daje graczowi elektryczną osłonę
Bubbleshieldkulka
Daje graczowi wodną osłonę
Pierścieniekulka
Daje graczowi 10 pierścieni
1-upkulka
Daje graczowi dodatkowe życie
Repkulka
Odnawia platformę ze springami

Poziom kończy się, gdy gracz spadnie w dół korytarza. Wtedy zostanie wznowiona rozgrywka w normalnym poziomie, od punktu kontrolnego, który posłużył jako przejście.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Gumball Machine Bonus Stage

Ciekawostki Edytuj

  • Supersonicbonusstage

    Super Sonic w bonusowym poziomie

    W oryginalnej wersji w Sonic the Hedgehog 3, po wejściu do poziomu gracz ma chwilę na wykonanie skoku, podczas ładowania się karty tytułowej. Umożliwia to latanie Tailsem lub zamianę w Super Sonica. Zostało to poprawione w Sonic 3 & Knuckles.