Brama bossa (ang. Boss Gate) – element rozgrywki pojawiający się w grach Sonic Unleashed i Sonic Generations.

Opis Edytuj

Sonic Unleashed Edytuj

BossGate SU

Brama bossa w Sonic Unleashed

W Sonic Unleashed brama bossa jest szczególną odmianą bramy Gai. Są to portale emitujące czerwone światło. Prowadzą do Świątyni Gai. Bramy te zawdzięczają swój tytuł potężnym przeciwnikom, którzy pilnują świątyń - bossom. Aby uruchomić bramę gracz będzie potrzebował klucza Gai, którego dwie połówki znajdują się na danym kontynencie: jedna na dziennym poziomie, a druga na nocnym.

W wersji na PlayStation 2/Nintendo Wii zamiast bram bossa pojawiają się drzwi z symbolem gwiazdy, które prowadzą do poziomu z bossem. Gracz może je otworzyć poprzez umieszczenie w nich pasującego Planet Tablet, z jego fragmentów znalezionych na poziomie.

Sonic Generations Edytuj

Time Eater gate

Brama Time Eatera

W Sonic Generations bramy bossa są fioletowymi portalami obudowanymi przez mnóstwo kół zębatych i innych mechanizmów. W White Space znajdują się cztery takie bramy. Czwarta brama jest o wiele większa od innych i prowadzi do walki z Time Eaterem. Normalne bramy otwiera się za pomocą trzech kluczy do bramy bossa, które są rozrzucone po White Space. Ostatnią bramę, bramę Time Eatera, aktywuje się w momencie umieszczenia siedmiu Szmaragdów Chaosu w kryjówce Time Eatera.

Modern i Klasyczny Sonic lustro

Fragment korytarza z lustrami, który prowadzi do walki z bossem

W wersji na konsole/PC brama prowadzi prosto do walki z głównym bossem danej ery. Przed walką z Death Egg Robotem pojawia się przerywnik, w którym ukazuje się szary korytarz z lustrami, na którego końcu znajduje się kamienna brama. Pojawia się tylko raz i nie można go przemierzać podczas rozgrywki. W wersji na Nintendo 3DS brama zawiera dwie walki: walkę z rywalem i z bossem. Najpierw należy pokonać rywala, aby później stanąć do walki z bossem.