Boss poziomu Labyrinth Zone – boss pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog i Sonic the Hedgehog 4: Episode I. W obu walkach, gracz walczy z Doktorem Eggmanem za sterami Egg Mobilu.

Opis

Sonic the Hedgehog (1991)

W Sonic the Hedgehog, walka ma miejsce pod koniec trzeciego aktu Labyrinth Zone. Gdy gracz wydostanie się z pionowego korytarza w ostatniej sekcji poziomu, będzie mógł zdobyć osłonę z monitora po lewej stronie lub pójść w prawo. Tam będzie czekał Doktor Eggman w Egg Mobilu. Gdy gracz zbliży się dostatecznie, zacznie on lecieć w górę korytarza. Osłona może okazać się bardzo przydatna, gdyż zarówno korytarz gonitwy jak i korytarz ostatniej sekcji poziomu nie zawiera żadnych pierścieni.

Zadaniem gracza jest gonić Eggmana korytarzem na samą górę. Utrudnienie stanowią przeszkody, takie jak statuy ognia czy włócznie. Ponadto, poziom wody stale rośnie, utrudniając i spowalniając gonitwę. Gracz musi bardzo ostrożnie skakać po klockach oraz platformach, aby uniknąć przeszkód. Kolejną trudnością jest brak pęcherzyków powietrza oraz pierścieni, co wymusza szybsze, ale ostrożne działanie gracza.

Sam Eggman nie ma żadnych ataków, a gracz nie musi go uderzać. Może jednak to robić, Egg Mobile zaczyna wybuchać po 8 uderzeniach, a gracz otrzymuje 1000 punktów, jak za pokonanie innych bossów w grze.

Kiedy gracz dotrze na samą górę korytarza, walka kończy się. Wynik gonitwy nie jest ważny - bez względu na czas dotarcia, gracz będzie mógł zniszczyć kapsułę, a Eggman ucieknie.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Walka pojawia się ponownie w pierwszym epizodzie Sonic the Hedgehog 4, ale tylko w pierwszej fazie bossa. Eggman przyleci w pobliże gracza i zacznie się śmiać, po czym skieruje się w stronę pnącego się w górę korytarza. Podobnie jak w poprzedniej grze, pojawiają się tutaj włócznie i badniki: Burrobot i Unidus, które utrudniają ściganie bossa. Słupy ognia są tutaj jedynie ozdobą, która nie czyni graczowi żadnej krzywdy. Przez cały czas, w górę będzie unosiła się woda. Również nie ma tutaj pęcherzyków powietrza, w związku z czym łatwo utonąć jeśli nie wydostanie się z korytarza w odpowiednim czasie. Eggmobile może być uderzony przez gracza, ale nie zniszczony przed drugą fazą.

W drugiej fazie, gracz znajdzie się w kwadratowym korytarzu. Eggmobile będzie unosił się w górze i po chwili obie strony pola walki zostaną zablokowane przez kwadratowe słupy. Eggmobile będzie latał tylko w górnej części ekranu, zmieniając co jakiś czas położenie w prawo lub w lewo. Gracz będzie musiał unikać zbliżających się kolumn, które będą wysuwały się z podłogi, ścian, a nawet sufitu w losowym ułożeniu. Eggman będzie zawsze przemieszczał się w to miejsce, które będzie bezpieczne. Gracz musi wykorzystać pojawiające się kolumny do wspinaczki w górę. Aby zadać bossowi obrażenia, należy wskoczyć w Eggmobile. Jeśli postaci nie uda się uniknąć kolumn, to zostanie przez nie zgnieciona. Boss zostanie pokonany po otrzymaniu 4 ciosów. Kwadratowe ściany usuną się z drogi i gracz będzie mógł przejść dalej.

Boss powraca na poziomie E.G.G. Station Zone, jako trzeci boss tego poziomu. Walka zaczyna się natychmiast od drugiej fazy. Boss korzysta z metalowych filarów, zamiast z kamiennych.

Muzyka

Nazwa Muzyka
Sonic the Hedgehog (1991)
Sonic 4: Episode I - Faza pierwsza
Sonic 4: Episode I - Faza druga

Galeria

[?
]
Galeria

Filmy

Sonic the Hedgehog - Labyrinth Zone boss

Sonic the Hedgehog - Labyrinth Zone boss

Ciekawostki

  • W wersji gry na iPoda pojawia się błąd, który powoduje, że w pewnym momencie poziom wody przestaje rosnąć czyniąc walkę dużo łatwiejszą.
  • Pomimo tego, że bossa nie trzeba pokonać, jeśli w Sonic the Hedgehog (1991) uderzy się go 8 razy, to zacznie wybuchać.
  • W Sonic the Hedgehog 4: Episode I, boss może być szybko pokonany, zanim jeszcze walka się zacznie. W drugiej fazie należy stanąć na krawędziach areny, z których po chwili zaczną wyłaniać się w górę ściany. W odpowiednim momencie należy z nich zeskoczyć w stronę Eggmobila i atakować go Homing Attackiem.