Bridge Zone

3008stron na

Sonic the Hedgehog (8-bit)
Bridge Zone

Następny poziom >>

Bridge Zone – drugi poziom w grze Sonic the Hedgehog na Sega Master System i Sega Game Gear. Składa się z 3 aktów. Następuje po Green Hill Zone, a poprzedza Jungle Zone.

Opis Edytuj

Bridge Zone, tak jak inne poziomy w grze, składa się z dwóch normalnych aktów oraz trzeciego z bossem. Jest to kompleks mostów nad główną rzeką South Island. W tle widoczne są potężne chmury, góry oraz roślinność. Mosty łączą ze sobą wysepki lądu, przypominającego ten z Green Hill, ale z ukośnymi liniami. Niektóre mosty są złamane i kończą się w powietrzu.

Największym niebezpieczeństwem są przepaście, czyhające na każdym kroku. W ich pokonaniu pomagają platformy lub niestabilne mosty, które zapadają się, gdy gracz na nie wejdzie. Te mniejsze są jednak niezabezpieczone i aby je przebyć, gracz musi odpowiednio wysoko i daleko skoczyć. Częstym elementem są również huśtawki bujane. Gracz może ich użyć, aby wybić się w powietrze i dostać do wyższych partii poziomu.

Akt drugi jest nietypowy. Ekran bowiem przesuwa się samoistnie. Gracz nie ma możliwości przyspieszenia albo cofnięcia się do wcześniejszych partii poziomu. Gracz musi uważać na nadchodzące pułapki, które będą nadchodzić z prawej strony. Gracz musi więc stale utrzymywać się w okolicach środka ekranu.

Położenie Szmaragdu Edytuj

Szmaragd Chaosu znajduje się na końcu pierwszego aktu. Pomimo, że jest on łatwy do zobaczenia (widać go nawet bez kucania), dostanie się do niego jest trudniejsze.

Aby dostać się do szmaragdu, należy stanąć na jednym z drewnianych elementów mostu – most, który rozpada się, gdy Sonic na niego wejdzie. Gdy kłoda będzie nieco poniżej poziomu wysepki ze Szmaragdem, należy z niej zeskoczyć prosto na wysepkę, na której leży Szmaragd.

Boss Edytuj

Osobny artykuł: Boss poziomu Bridge Zone

Eggman tym razem do walki używa swojego podwodnego Eggmobilu. Walka toczy się w zależności od wersji na 3 wysepkach lub dwóch mostach, jednak zachowanie bossa jest takie same. Do pokonania należy zadać 8 uderzeń.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Buzz Bomber Beeton (ビートン?)
Buzzbomber 8 bit sprite.png
Chopper Bata-bata (バタバタ?)
Chopper 8 bit sprite.png
Spikes Yadrin (ヤドリン Yadorin?)
Spikes 8 bit sprite.png

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Bridge Zone