Fandom

Sonic Wiki

Wodna osłona

Przekierowano z Bubble Shield

2666stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Wodna osłona (アクアバリア Akua Baria?, ang. Aqua Shield) znana jako Bańka (ang. Bubble Shield)osłona pojawiająca się w grach serii Sonic the Hedgehog. Pojawia się po raz pierwszy w Sonic the Hedgehog 3. Pozwala oddychać pod wodą.

Opis Edytuj

Wodna osłona to jedna z trzech osłon chroniących przed wybranym zjawiskiem. Gracz może ją zdobyć na kilka sposobów (opisanych w sekcjach). Podobnie jak inne osłony, ochrania przed jednym uderzeniem. Osłona ma postać przezroczystej bańki otaczającej gracza, przypomina kroplę wody.

Sonic 3 & Knuckles Edytuj

Kropla.png
W Sonic 3 & Knuckles, wodna osłona otrzymywana jest poprzez zniszczenie monitora z ikoną niebieskiej lub czerwonej (Knuckles) kropli. Ponadto, gracz może ją zdobyć w bonusowych poziomach poprzez zebranie niebieskiej kulki. Wodna osłona pojawia się we wszystkich poziomach, również tych, w których nie ma wody. Osłona gwarantuje dostęp do powietrza pod wodą przez cały czas jej posiadania.

Specjalnym ruchem dla wodnej osłony jest Bounce Attack. Wykonywany on jest wyłącznie przez Sonica. Aby go wykonać, gracz musi nacisnąć przycisk skoku podczas Spin Jumpu.

Sonic R Edytuj

SonicR-Woda-power-up.png
Wodna osłona w Sonic R pełni nieco inną funkcję. Zdobywana jest poprzez dotknięcie Item Panelu z ikoną niebieskiej kulki. Osłona pozwala na jednorazowe przemierzenie powierzchni wody na torze wyścigowym bez utraty prędkości. Po powrocie na suchy ląd, osłona znika.

Sonic Advance 3 Edytuj

W Sonic Advance 3, osłona nie pojawia się w formie monitora. Gracz może ją posiadać jedynie pod wodą grając jako Sonic w parze z Cream. Gracz może otrzymywać obrażenia bez utraty osłony, a także oddychać pod wodą.

Sonic Generations Edytuj

Kropla-SG.png
Wodna osłona powraca wraz z innymi osłonami z Sonic 3 & Knuckles w grze Sonic Generations. Poza monitorem, gracz może używać wodnej osłony jako zdolność dla Klasycznego Sonica. Osłona zachowuje się tak samo jak oryginalna.

Wodna osłona jest głównym elementem dwóch misji - Aqua Shield Challenge oraz With Your Powers Combined. W obu misjach, gracz musi umiejętnie używać osłony, aby przejść poziom. Po przejściu pierwszej z nich, osłona będzie dostępna jako zdolność do kupienia. Zakup kosztuje 300 punktów zdolności, a wyposażenie w nią Klasycznego Sonica - 70 punktów.

Gracz może wykonywać Bounce Attack przy użyciu Y/trójkąta podczas Spin Jumpu.

Sonic Lost World Edytuj

Osłona pojawia się w formie podobnej do oryginalnej. W wersji na Nintendo 3DS dostępna jest jako normalny monitor w Tropical Coast, zaś w pozostałych za pośrednictwem Miiverse.

Sonic 1 i Sonic 2 (reedycje) Edytuj

Wodna osłona pojawia się w reedycjach gier Sonic the Hedgehog oraz Sonic the Hedgehog 2 z 2013 roku. Dostępna jest po ustawieniu opcji używanych monitorów na te z Sonic 3 & Knuckles.

Sonic Mania Edytuj

Wodna osłona wraz z innymi osłonami z Sonic 3 & Knuckles pojawi się w Sonic Manii. Jej zdobycie i użycie będzie takie same jak w oryginale.

Galeria Edytuj

Sprity Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Wodna osłona pojawia się w Sonic & Knuckles pomimo tego, że żaden poziom w grze nie zawiera podwodnych stref.
ved
Sonic Advance 3
ved
Sonic Lost World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki