Burning Blaze

2993strony na
Burning Blaze (バーニングブレイズ Bāningu Bureizu?) – super transformacja kotki Blaze pojawiająca się w grach Sonic Rush i Sonic Rush Adventure. Blaze osiąga ją dzięki mocy siedmiu Szmaragdów Sol.

Opis Edytuj

Po wchłonięciu mocy siedmiu Szmaragdów Sol Blaze zmienia swój kolor futra na bardziej czerwony. Podobnie dzieje się z płaszczem kotki, który staje się całkowicie czerwony, zostawiając kilka złotych akcentów. Dodatkowo otacza ją czerwona aura przypominająca ogień.

Burning Blaze może latać, oraz jest praktycznie nieśmiertelna, ale wciąż może być odpychana przez niektóre ataki. Dodatkowo jest super transformacja jest niestabilna i muszą ją zasilać pierścienie. Do zdolności Burning Blaze należą m.in. Burning Fire Boost, który pozwala wykonywać szarże do przodu, podobnie jak Super Sonic Boost. Blaze również może strzelać kulami ognia we wrogów.

Historia Edytuj

Sonic Rush Edytuj

Burning Blaze pojawia się w Last Story. Ponieważ Blaze zbiera Szmaragdy Sol po każdej walce z bossem, wystarczy że ukończy swoją historię. W przeciwieństwie do Sonica nie musi odwiedzać specjalnych poziomów.

Burning Blaze Rush.png

Burning Blaze w Sonic Rush

Doktor Eggman i Doktor Eggman Nega kradną moc Szmaragdów Sol, z zamiarem wykorzystania jej do podboju świata. Na szczęście Sonic i jego przyjaciele podnoszą Blaze na duchu i dzięki sile ich wspólnej przyjaźni przywracają klejnotom ich moc. Kotka dokonuje następnie transformacji w Burning Blaze i razem z Super Soniciem staje do walki z Egg Salamanderem.

Egg Salamander koniec.png

Burning Blaze i Super Sonic niszczą Egg Salamandera

Gracz może wykonywać Burning Fire Boost i strzelać kulami ognia. Celem Burning Blaze jest przebicie się przez pole meteorytów, które odrzucają gracza do tyłu. Podobnie działają ataki Eggmana Nega. Blaze musi wystrzelić kulą ognia w kokpit sterowniczy Egg Salamandera. Jest to dosyć proste, ale należy uważać na ataki wyprowadzane prze robota, które są dosyć szybkie i precyzyjne. W miarę jak boss otrzymuje ciosy, gracz zmienia sterowaną postać. Dodatkowo Burning Blaze musi uważać na ilość swoich pierścieni, potrzebnych do utrzymania super formy. Kotka dzieli swój zapas pierścieni z Super Soniciem.

Burning Blaze i Super Sonica uszkadzają robota, a następnie łączą siły i wspólnie wykonują bardzo potężną szarżę, która demoluje maszynę. Następnie Super Sonic żegna się z Burning Blaze, która musi wracać do swojego wymiaru.

Sonic Rush Adventure Edytuj

Podobnie jak w poprzedniej grze Burning Blaze pojawia się w epilogu gry. Szmaragdy Sol są teraz zbierane na różnych misjach, które można odblokować po odkryciu wszystkich Ukrytych Wysp. Najczęściej są to utrudnione walki z wcześniejszymi bossami.

Burning Blaze Rush Adventure.png

Burning Blaze w Sonic Rush Adventure

Eggman i Eggman Nega powracają za sterami robota - Egg Wizarda, którego planują wykorzystać do opanowania Energii Gwiazd przy pomocy Jeweled Sceptera. Bohaterowie docierają do jądra planety w Wymiarze Sol, gdzie z mocą szmaragdów dokonują transformacji w swoje super formy. Gracz kontroluje jednocześnie Burning Blaze i Super Sonica i w dowolnym momencie może zmienić sterowaną postać. Celem gracza jest zadawanie ciosów Egg Wizardowi. Burning Blaze może strzelać w niego ognistymi kulami, co jest bardzo dobrą metodą ataku, podczas gdy Super Sonic może odbijać magiczne pociski robota. Gracz musi także uważać na swój zapas pierścieni, wynoszący na początku 50. Kiedy się skończą, postacie utracą swoje super formy i zginą.

Eggman Nega aktywuje w końcu pogromcę planet, który może zniszczyć cały świat Blaze. Z pomocą przybywa Marine the Raccoon, która przerywa atak robota, wystrzeliwując w niego pocisk energii. Następnie Burning Blaze i Super Sonic wykańczają robota.

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to pierwsza, i jak dotąd jedyna, w serii super transformacja postaci żeńskiej. Dodatkowo była to także pierwsza super transformacja protagonistki w serii, dopóki w komiksach nie pojawiła się Overclocked Nicole.
  • Burning Blaze to pierwsza super forma w serii, która zmienia ubiór postaci.