FANDOM

Buty spowalniające (ang. Slow-Down Boots (スピードダウンブーツ Supīdo Daun Būtsu?, dosł. "Speed Down Boots") – buty pojawiające się w grze Sonic Labyrinth. Zostały zbudowane przez Doktora Eggmana w ramach jednego z jego planów wyeliminowania niebieskiego jeża.

Opis Edytuj

Buty spowalniające wyglądają tak jak normalne buty Sonica, ale na ich podeszwie widnieje czarny symbol Imperium Eggmana. Zostały stworzone dzięki mocy Szmaragdów Chaosu i tylko ta moc jest w stanie je ściągnąć. Buty spowalniające w dużym stopniu obniżają mobilność Sonica i uniemożliwiają mu skok. Nie przeszkadzają jednak w wykonywaniu Spin Dasha.

W trakcie wydarzeń z gry Sonic Labyrinth Eggman podstępem założył Sonicowi te buty, a następnie uwięził go w swoim labiryncie. Mimo że jeż został pozbawiony swojej szybkości i ogólnej ruchliwości, to wciąż miał do dyspozycji Spin Dash. Dzięki tej umiejętności Sonic odzyskał Szmaragdy Chaosu i pokonał Eggmana. Następnie wykorzystał moc szmaragdów do ściągnięcia butów. Dalsze losy butów spowalniających pozostają nieznane, ale najprawdopodobniej zostały zniszczone.