FANDOM

Główny artykuł

Buzz Bomber (ビートン Bīton?, dosł. "Beeton") – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym osę, latającym badnikiem.

Opis Edytuj

Buzz Bomber to niebiesko-czarny robot o wyglądzie osy. Posiada dwa silniki odrzutowe i skrzydła, które pozwalają mu latać. Buzz Bomber zwykle podlatuje w wybrane miejsca i oddaje strzał ze swojego odwłoku, po czym leci dalej.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Buzzbomber-spr
Buzz Bomber pojawia się po raz pierwszy w grze Sonic the Hedgehog (1991). Jest jedynym z najczęściej pojawiających się badników w grze. Buzz Bombera można spotkać na Green Hill Zone, Marble Zone oraz Spring Yard Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Buzzbomber 8 bit sprite

Buzz Bomber pojawia się także w ośmiobitowej wersji gry, gdzie jest nieco mniejszy. Pojawia się na poziomach Green Hill Zone i Bridge Zone.

Sonic Chaos Edytuj

Beeton sprite

Buzz Bombery powracają w grze Sonic Chaos, z wygląde: Turquoise Hill Zone, Gigalopolis Zone, Electric Egg Zone. Buzz Bombery są tutaj znacznie mniejsze i nie posiadają zdolności wystrzeliwania pocisków. Podlatują one jedynie na konkretny obszar, zatrzymują się na chwilę, po czym lecą dalej przed siebie.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Buzz Bomber pojawia się w Sonic Adventure 2 na bonusowym poziomie Green Hill. Wygląda podobnie jak w oryginale, lecz w tej wersji jest bardziej kanciasty.

Sonic Generations Edytuj

Buzzery pojawiają się na poziomie Green Hill w wersji na konsole/PC latają przez cały czas w zgiętej pozycji, gotowe oddać w każdej chwili strzał. Kiedy zobaczą gracza, wykonają obrót i zaczną ładować pocisk w odwłoku. Buzz Bombery strzelają tutaj wolno lecącymi pociskami. Wielki Buzz Bomber pojawia się również w misji Knuckles: Horde of Enemies. Nie może być zniszczony, ale też nie atakuj. Po wskoczenie mu na głowę zostanie ogłuszony, a gracz wyskoczy do góry.

Sonic Lost World Edytuj

Buzz Bombery przeszły kolejną zmianę wygląd, na bardziej uproszczony. W Sonic Lost World pojawiają się na większości poziomów. Buzz Bombery podlatują w wybrane przez siebie miejsce i zatrzymują się tam. Wystrzeliwują swoje pociski znacznie szybciej niż w poprzednich grach. Czasami ustawiają się w taki sposób, aby gracz mógł po nich skakać za pomocą Homing Attacku. W wersji na Nintendo 3DS towarzyszą również Spinnerom, tworząc takie łańcuchy razem z nimi.

Seria Sonic Runners Edytuj

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Buzz Bombery są powszechnymi przeciwnikami dla latających postaci. W tej grze Buzz Bombery występują pojedynczo albo w grupach. Nie strzelają pociskami, ale unoszą się w jednym miejscu albo przelatują w prawo i w lewo. Poza zwykłymi Buzz Bomberami pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Buzz Bombery, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Sonic Runners Adventure Edytuj

Buzz Bomber pojawia się w Sonic Runners Adventure, gdzie atakuje tak samo jak w poprzedniej grze.

Sonic Mania Edytuj

Buzz Bombery pojawią się w grze Sonic Mania. Jak dotąd wiadomo że wystąpią na poziomie Green Hill Zone.

Sonic Forces Edytuj

Buzz Bombery pojawią się w grze Sonic Forces. Jak dotąd wiadomo że wystąpią na poziomach Green Hill Zone i Park Avenue. W tej grze ich wygląd został zmodernizowany.

W innych grach Edytuj

Buzz Bomber Lego

Buzz Bomber w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Buzz Bomber pojawia się w LEGO Dimensions na poziomie Green Hill Zone. Zachowuje się podobnie jak w poprzednich grach, strzelając w gracza pociskiem z odwłoku.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa Buzz Bomberów może pochodzić od gry Buzz Bombers, w której pojawiają się pszczoły.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki