FANDOM

Cudzy1 Buzzer flies in from Emerald Hill Zone ready to blast Sonic with his stinger cannon. Cudzy2
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Buzzer (スティンガー Stingers?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog 2. Jest robotem przypominającym osę.

Opis Edytuj

Buzzery przypominają osę. Na plecach mają dwa silniczki, których używają do poruszania się. Robią to jednak dość wolno. Z tułowia wyrasta czerwona głowa oraz odwłok w czarno-żółte paski. Buzzery podlatują do gracza od tyłu lub od przodu (czasami w parach) i wystrzeliwują w niego pociski z odwłoków, po czym lecą dalej.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Buzzer sprite

Buzzery po raz pierwszy pojawiły się w Sonic 2, na poziomie Emerald Hill Zone.

Sonic Blast Edytuj

Buzzer Blast

Buzzery powracają w Sonic Blast, otrzymując lekką zmianę wyglądu. Są tutaj mniejsze i posiadają czerwony odwłok. Można je spotkać na poziomie Green Hill Zone.

Sonic Pocket Adventure Edytuj

Buzzer Pocket Adventure

Buzzery pojawiają się również w Sonic Pocket Adventure. Są tutaj niemal całkowicie żółte. Pojawiają się na poziomie Neo South Island Zone.

Sonic Advance 2 Edytuj

Stinger sprite 3

W Sonic Advance 2 pojawiają się dwa podobne do siebie roboty: Buzzery i Stingery. Stingery posiadają na plecach śmigła i dźgają gracza żądłem. Buzzery natomiast powracają tutaj ze swoim niemal identycznym do oryginalnego wyglądem. Można je spotkać na poziomie Sky Canyon.

Sonic Advance 3 Edytuj

Buzzery wyglądają tak samo jak w Sonic Advance 2. Pojawiają się na poziomach Sunset Hill i Chaos Angel.

Sonic the Hedgehog 4 Edytuj

Buzzer Sonic 4

Buzzery pojawiają się we wszystkich trzech epizodach Sonic 4. Posiadają tutaj dłuższe wyrzutnie pocisków na żądłach. Pojawiają się na poziomie Splash Hill Zone.

Sonic Colors Edytuj

Buzzer Colors DS

Buzzery przechodzą mocną zmianę wyglądu w Sonic Colors. Pojawiają się w obu wersjach gry.Buzzery w wersji na Wii poruszają się cały czas w pozycji zgiętej, gotowe do oddania strzału. Poruszają się zazwyczaj do tyłu i do przodu. Kiedy zobaczą gracza, wykonają obrót i zaczną ładować pocisk w odwłoku. Po chwili wystrzelą w stronę gracza. W wersji na Nintendo DS zachowują się tak samo jak w Sonic 2.

Sonic Generations Edytuj

Buzzery pojawiają się tylko w wersji na konsole/PC gry Sonic Generations. Zachowują się tak samo jak w wersji Sonic Colors na Wii. Nie różnią się sposobem ataku od Buzz Bomberów. Można je spotkać na poziomach Green Hill i Planet Wisp.

W innych grach Edytuj

Buzzer Lego

Buzzer w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Buzz Bomber pojawia się w LEGO Dimensions na poziomie Green Hill Zone i Emerald Coast. Zachowuje się identycznie jak Buzz Bomber w tej grze. W Metropolis Zone Buzzery latają w powietrzu i próbują zestrzelić Tornado.

W innych mediach Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

Buzzer-komiks

Buzzer w Sonic the Comic

Buzzery pojawiają się w licznych numerach serii komiksów publikowanych przez wydawnictwo Fleetway. Są tutaj robotami, należącymi do sił Doktora Robotnika. Buzzery mają tutaj wiele cech wspólnych z Buzz Bomberami.

Archie Comics Edytuj

W serii komiksów o jeżu Sonicu i jego spin-offach, Buzzery są częścią Badnik Horde Doktora Eggmana.

Ciekawostki Edytuj

  • We wczesnych projektach, Buzzer mógł również niszczyć mosty w Emerald Hill Zone, ale pomysł ten został szybko porzucony.