Cannon's Core

2629stron na

Cannon's Core

Cannon's Core – poziom w Last Story, będący ostatnim poziomem w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. Grywalnymi postaciami są: Miles "Tails" Prower, Doktor Eggman, Rouge the Bat, Knuckles the Echidna i Sonic the Hedgehog.

Historia Edytuj

Doktor Eggman gromadzi wszystkie siedem Szmaragdów Chaosu w Eclipse Cannon. Działo nie strzela, lecz uruchamia program sprawiający, że Kosmiczna Kolonia ARK leci prosto na ziemię z dużą siłą i prędkością. Sonic i jego przyjaciele dowiadują się o planie zemsty Profesora Geralda Robotnika na ludzkości i zamierzają połączyć siły z Eggmanem i Rouge, aby dostać się do serca kolonii i zatrzymać ją. Shadow nie zamierza im pomagać, ponieważ uważa że niszcząc ziemię spełnia przysięgę złożoną Marii, w rzeczywistości wykonując polecenia profesora.

Opis Edytuj

Poziom podzielony jest na 5 etapów, w każdym gracz steruje inną postacią. Unikatowe dla tego poziomu są przyciski w kształcie zegarków, zatrzymujące upływ czasu na poziomie na kilka chwil od wciśnięcia. Ułatwiają przedostanie się przez różne bariery i przeszkody, a także pokonywanie przeciwników.

Tails Edytuj

CannonCore Tails.png

Ostatni pokój Tailsa

Pierwszą postacią, którą gracz steruje w Cannon's Core, jest Miles "Tails" Prower pilotujący Cyclone. Gracz ląduje w wysokim pomieszczeniu, z którego wyjście stanowią rozsuwane drzwi zablokowane dynamitami. Po wysadzeniu dynamitów, gracz idzie korytarzem, który skręca do kolejnego pomieszczenia. Znajdują się tam obrotowe kule i pierwszy przycisk zatrzymujący czas. Następny korytarz zakręca do pomieszczenia z metalową platformą, działającą jak winda, która zabiera gracza w dół.

Na dolnym piętrze znajduje się kolejny przycisk zatrzymujący czas. Jeśli gracz chce przejść przez pokój, z którego wyjście i wejście są chronione przez lasery, musi wcisnąć ten przycisk. Następnie, gracz będzie musiał zeskoczyć w dół i, lecąc nad bezdenną przepaścią, otworzyć drzwi do kolejnego pomieszczenia, które zakręca do korytarza z miażdżarkami i laserami na suficie. Przez to pomieszczenie, gracz może przedostać się strzelając w kolejny przycisk zatrzymujący czas.

W kolejnym pokoju, Tails również będzie musiał zatrzymać czas i wskoczyć na podwyższenie, na którym znajdują się drzwi, które Tails musi zniszczyć

Eggman Edytuj

CannonCore Eggman.png

Pokój z czarnymi kostkami

Gra Eggmanem, pilotującym Egg Walkera, rozpoczyna się tuż po ukończeniu sekcji Tailsa. Gracz rozpoczyna grę w korytarzu, który zakręca do pokoju z windą, jadącą w górę. Kolejny pokój zakręca do wysokiego pomieszczenia z bezdenną przepaścią. Gracz musi opuścić się w dół na lince i wylądować przed drzwiami do kolejnego pokoju. Za drzwiami mieści się korytarz, z którego wyjście blokują lasery. Gracz musi tutaj strzelić w przycisk zatrzymania czasu.

Gracz trafi następnie do dużego pokoju, pokrytego zieloną substancją, w którym znajduje się przycisk zatrzymania czasu. Przemieszczają się po nim w różnych kierunkach czarne klocki, po których gracz może wskoczyć do drzwi prowadzących do długiego korytarza, w którym również przemieszczają się takie same kostki. Gracz może tutaj zatrzymać czas.

W następnym pokoju znajduje się platforma, która spada w dół, po tym jak gracz na nią nastąpi. Eggman będzie spadał w dół wysokiego pomieszczenia, na końcu którego znajdują się stojąca i szybko poruszająca się platforma, latająca nad zieloną substancją. Gracz może zatrzymać czas, aby bezpiecznie wylądować.

Ostatnie pomieszczenie posiada podobny rozkład do ostatniego pomieszczenia Tailsa, z tą różnicą że jest tu zielona substancja i poruszające się czarne klocki. Celem gracza jest zniszczenie drzwi, znajdujących się na podwyższeniu.

Rouge Edytuj

CannonCore Rouge.png

Rouge w pomieszczeniu z zieloną substancją

Rouge wchodzi do gry po zakończeniu etapu Eggmana. Nietoperzyca ląduje w dużym pomieszczeniu, pośrodku którego znajduje się przycisk zwiększający poziom wody. Rouge musi znaleźć sposób na usunięcie bariery chroniącej przycisk.

Rouge musi kolejno wspinać się po filarach, znajdujących się w pomieszczeniu. Na najwyższym filarze znajduje się przycisk zatrzymania czasu. Zatrzymanie czasu jest potrzebne, aby gracz mógł przedostać się przez wąski kanał, znajdujący się na dole pomieszczenia.

Po przejściu przez kanał, gracz wyląduje w pomieszczeniu przykrytym z góry i z dołu zieloną substancją. Krążą tutaj również czarne kostki, czasami blokujące przejście do następnego kanału. Gracz musi zatrzymać czas i w odpowiednim momencie wbiec do drugiego pomieszczenia, wtedy, kiedy czarne kostki nie blokują przejścia.

CannonCore1.png

Główne pomieszczenie zalewane przez wodę. W lewym górnym rogu znajduje się kanał z czerwonymi kratami.

W kolejnym pomieszczeniu znajduje się przycisk usuwający barierę z przycisku wpuszczającego wodę. Po wciśnięciu, gracz musi wrócić do głównego pomieszczenia i wcisnąć przycisk.

Knuckles Edytuj

Knuckles rozpoczyna rozgrywkę po wpuszczeniu przez Rouge wody do głównego pomieszczenia. Knuckles musi przedostać się do pokoju chronionego przez lasery, wciągnąć się na górny poziom za pomocą linki i znaleźć przycisk usuwający laserowe kraty z górnego kanału w głównym pomieszczeniu.

Knuckles musi następnie wpłynąć do tego kanału. Knuckles trafi do kolejnego pomieszczenia, w którym znajduje się takie samo wejście do kanału przykryte kratami. Wciśnięcie pobliskie przycisku usunie kraty. Gracz musi następnie znaleźć w tym pomieszczeniu przycisk zatrzymujący czas i wpłynąć do otwartego przejścia (jeśli czas nie zostanie zatrzymany, Knuckles zostanie wypchnięty z kanału).

CannonCore Knuckles.png

Knuckles przed drugim podwodnym kanałem

Kolejne pomieszczenie wypełnione jest laserami i zieloną substancją. Gracz musi przepłynąć tutaj przez kolejny kanał, tym razem nieco dłuższy. Knuckles musi zatrzymać czas i wpłynąć do kanału. Tam znajduje się zakręt, na którym znajduje się kolejny przycisk zatrzymania czasu. Gracz musi wcisnąć po drodze oba przyciski, aby mieć wystarczająco dużo czasu na przepłynięcie. Na końcu znajduje się pokój z ostatnim przyciskiem, otwierającym drzwi do kolejnego etapu. Knuckles nie musi wracać z powrotem.

Sonic Edytuj

Sonic rozpoczyna rozgrywkę jako ostatni i posiada najkrótszy ze wszystkich etapów. Gracz rozpoczyna od zjechania po poręczy sufitowej w dół czerwonego szybu. Następnie Sonic musi zatrzymać czas i przeskoczyć za pomocą Homing Attacku nad trzema Artificial Chaosami. Trafi do pomieszczenia rozdzielającego się na dwie części. Na prawo znajduje się pomieszczenie z bezdenną przepaścią, a na prawo droga do serca kolonii. Gracz musi zniszczyć wszystkich pobliskich przeciwników, aby przejść dalej.

CannonCoreSonic.png

Wodny spływ

Idąc w lewo, gracz przejdzie przez chroniony laserami korytarz, zakręcający do pokoju z wodą. Należy tutaj zatrzymać czas i prześlizgnąć się pod metalową konstrukcją na drugą stronę pomieszczenia. Gracz trafi następnie do kolejnego czerwonego szybu i po poręczy zjedzie w dół. Sonic trafi następnie do pokoju złożonego z wodnych tras. Jedna z nich, tylna, zaprowadzi gracza do bezdennej przepaści, a druga, przednia tworzy wodną zjeżdżalnię, prowadzącą gracza do serca kolonii. Po ukończeniu spływu, gracz dotrze do Goal Ringa.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Scramble for the Core
Cooperation
Deep Inside Of...
Cannon's Core 4