Captain Jelly (キャンディーバード Kyandībādo?, dosł. "Candybeard") – boss poziomu Sweet Mountain w Sonic Colors. Na poziomie Aquarium Park pojawia się jego ulepszona wersja - Admiral Jelly.

Opis Edytuj

Captain Jelly to robot o wyglądzie pirata. Posiada żółtą głowę, a także opaskę z symbolem Eggmana na lewym oku. Nosi fioletowy płaszcz i taką samą piracką czapkę z czekaladowym znakiem Eggmana. Robot posiada szczypce zamiast normalnych dłoni. W jednej z nich dzierży wielki mechaniczny lizak. Robot posiada piracką załoge, składającą się z małych robotów. Porusza się on w wielkim pirackim galeonie, który może latać. Statek uzbrojony jest w armaty, a także posiada wiosła w kształcie lizaków.

Boss Edytuj

Wii Edytuj

W wersji na Wii na początku walki w Sonica zostają wystrzeliwane wielkie kule, które po trafieniu w niego wybuchają. Można się przed nimi obronić, poprzez używanie zdolności Homing Attack. W jednej z kul znajduje się uwięziony Żółty Wisp. Podczas pojedynku z Kapitanem gracz będzie mógł użyć jego Mocy Koloru. Kiedy jednak Sonic dotrze do końca drogi, omijając przeszkody, gracz musi przełączyć znajdującą się tam dźwignie, co spowoduje zatrzymanie się wszystkich procesów na statku. Następnie statek zderza się z ziemią-ciastem. Jelly i jego roboty staną wtedy do walki z graczem. Główny robot atakuje poprzez skakanie i wywoływanie malutkich wstrząsów. Sonic musi go unikać i zaatakować go Homing Attackiem, jednak tylko w momencie kiedy boss znajduje się na ziemi. W innym wypadku Sonic dostanie obrażenia i straci pierścienie. Do zakończenia tej fazy walki wystarczą trzy ciosy. Uderzenie Yellow Drillem zakończy ją jednym uderzeniem. Operację należy powtórzyć jeszcze raz, a kiedy robot wybuchnie - zebrać jak najwięcej pierścieni.

DS Edytuj

W wersji na Nintendo DS walka odbywa się w liniowej sekcji pseudo-3D. W czasie walki boss lata nad Sonicem mając do pomocy swoich wiernych robotów sługusów. Boss posiada wiele ataków, dlatego gracz musi szczególnie na niego uważać. Na początku bombarduje Sonica, wysyłając na niego swoje latające roboty. Sonic musi ich unikać, a kiedy spadną na ziemię zaatakować je Homing Attackiem. Jeżeli zostanie zniszczona ich wystarczająca ilość jeden z nich trafi Kapitana, zrzucając go na podłoże i umożliwiając Sonicowi bezpośredni atak. Aby mu zadać obrażenia należy użyć mocy Red Burst, a kiedy będzie wyglądał na spalonego - zaatakować go jeszcze raz Homing Attackiem. W następnej fazie walki, Kapitan powraca do swojego pierwotnego stanu, zanurzając się w ogniu i po raz kolejny przywołuje swoje sługusy. Tym razem jest ich pięć. Tworzy z nich wieże, a następnie sam na nią wskakuje, tworząc coś co wygląda jak skoczek pogo. Jego celem jest zmiażdżenie Sonica. Gracz musi unikać jego ataków, a kiedy znajdzie się na ziemi samemu przejść do ofensywy. Aby to zrobić musi zniszczyć wszystkie sługusy, używając Homing Attacku. Kiedy zostaną zniszczone, a skoczek pogo zniszczony, główny boss nie będzie stanowił problemu. Wystarczy wykonać ostateczny atak, a robot wybuchnie.

Aby zdobyć rangę S gracz musi używać mocy Red Burst aby atakować bossa kiedy ten oszołomiony spadnie na ziemię. W tym momencie wystarczy skoczyć w górę ekranu i dostarczyć ogromne, wybuchające trafienie przeciwko niemu.

Rangi Edytuj

Rangi z wersji na Wii.

Ranga Wymagania
Ranga S 12

2000000
Ranga A 19

1750000
Ranga B 12

1350000
Ranga C 11

1000000
Ranga D 5

0

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Captain Jelly & Admiral Jelly - Wii
Captain Jelly & Admiral Jelly - DS
Captain Jelly & Admiral Jelly - DS (Allegro)

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Wii Edytuj

DS Edytuj