Caterkiller

2629stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Share

Caterkiller (ナール Nāru?, dosł. Nal)badnik pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog (1991) i Sonic Lost World. Jest robotem przypominającym gąsienicę.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Caterkiller-spr.png
Caterkiller zadebiutował w grze na poziomie Marble Zone. Pojawia się także w Scrap Brain Zone. Robot porusza się pełzając po dostępnej przestrzeni. Ma kolce na ciele, które ranią gracza przy próbie zaatakowania z góry. Można go zniszczyć turlając się do niego lub poprzez uderzenie w głowę badnika. Jeśli Sonic uderzy w ciało Caterkillera, rozpadnie się (nie przyznaje się za to punktów), a Sonic otrzyma obrażenia. Segmenty ciała będą również zalegały na poziomie, jako przeszkody zadające obrażenia.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Caterkiller sprite 8bit.png

W 8-bitowej wersji Sonic the Hedgehog, Caterkiller pojawia się tylko na poziomie Scrap Brain Zone. Jest nieco mniejszy, ale korzysta z takich samych zdolności i ataków jak w 16-bitowej wersji.

Sonic Lost World Edytuj

Caterkillery powracają w Sonic Lost World, w kilku wariantach.

Caterkiller LW.png

Caterkiller w Sonic Lost World

Pierwszy typ nawiązuje do poprzednich Caterkillerów w serii. Są fioletowe i posiadają żółte kolce na ciele, oraz są większe. Można je spotkać w czwartym Zonie Windy Hill i trzecim Zonie Silent Forest. W sekcjach dwuwymiarowych poruszają się tylko do przodu, a w sekcjach trójwymiarowych mogą się poruszać, lub stać w miejscu. Gracz musi skoczyć w ich głowę za pomocą Homing Attacku, aby całkowicie je zniszczyć. Pojedynczy skok w którykolwiek z pozostałych segmentów ciała zniszczy robota, ale gracz otrzyma przy tym obrażenia. Zaatakowanie wszystkich segmentów naraz za pomocą Focused Homing Attacku zniszczy robota i uchroni gracza od otrzymania obrażeń.

W pierwszym Zonie Sky Road pojawiają się również dwa inne roboty przypominające Caterkillery.

Jeden z nich to niebieski Sandworm, wyglądający niemal identycznie jak Caterkiller, ale większy i potrafiący rozdzielać swoje segmenty ciała w dowolnym momencie.

Pani Caterkiller.png

Różowy Caterkiller

Drugi jest nienazwany. Jest to ogromna, różowa wersja Caterkillera, z rzęsami, które nadają jej kobiecy wygląd. Pojawiają się najpierw na małej planetoidzie, gdzie przeskakują co jakiś czas z jednej dziury w ziemi do drugiej. Przy wchodzeniu do drugiej dziury, wytwarzają wokół swojej głowy fale uderzeniowe i wstrząsy, które mogą zranić gracza. Gracz nie może wskakiwać na żaden, poza głową, segment ciała za pomocą Homing Attacku, a jedynie otrzymać od niego obrażenia. Aby pokonać robota należy zadać mu wiele uderzeń w głowę. Po otrzymaniu odpowiedniej liczby trafień robot zostanie zniszczony. W dalszych sekcjach, gdzie gracz biega po zawieszonej w powietrzu drodze, te wielkie Caterkillery będą przeskakiwały nad przepaściami, znajdującymi się pomiędzy poszczególnymi segmentami dróg. Nie można ich tutaj zniszczyć.