FANDOM

Ten artykuł dotyczy miejsca pojawiającego się w serii Sonic the Hedgehog. Zobacz też artykuł o poziomie z gry Shadow the Hedgehog

Central City – miasto, stolica Zjednoczonej Federacji, pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Sonic Adventure 2 Edytuj

Miasto pojawiające się w Sonic Adventure 2 nie jest nazwane. Wiadomo że wzorowane jest na San Francisco. Na początku historii Hero, tekst wprowadzający mówi, że akcja rozgrywa się nad stolicą (w grze Shadow the Hedgehog, gdzie miasto jest już nazwane, Black Doom odnosi się do Central City jako do stolicy). Można z tego wyciągnąć wniosek, że miasto ukazało się po raz pierwszy w Sonic Adventure 2.
Central City Mapa

Mapa fragmentu Central City

Miasto jest wielką metropolią, w której mieści się Biały Dom, siedziba Prezydenta. Central City położone jest nad zatoką, a zabudowania mieszczą się po dwóch stronach zatoki. Zachodnia część jest większa i bardziej zabudowana. Ze wschodnią, mniejszą częścią, miasta są połączone dwiema drogami, biegnącymi nad zatoką. Dodatkowo, sieć miejskich kanałów połączona jest ze starą kopalnią węgla na drugim brzegu. W północnej zatoce miasta znajduje się świat Chao, a w południowej części Południowa Wyspa.

Miejsca Edytuj

  • City Escape – nachylone w dół ulice miasta. Znajduje się w centrum.
  • Mission Street – most łączący mniejszą część miasta z większą.
  • Radical Highway – most będący w budowie, łączący większą część miasta z mniejszą.
  • Route 101 – położona na południu droga, łącząca obie części miasta.
  • Route 280 – położona na południu droga, łącząca obie części miasta. Jest bardziej niebezpieczna od Route 101, ponieważ zawiera wiele dziur i wyrw w jezdni.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Central City powraca w grze Shadow the Hedgehog. Rozgrywa się tutaj część akcji, a samo miasto pojawia się jako jeden z poziomów. Jeśli gracz zdecyduje się podążać bardzo złą ścieżką, Black Arms zaatakują miasto i podłożą w nim swoje bomby. Shadow będzie mógł wybrać, czy zdetonuje bomby, lub je unieszkodliwi. Po wysadzeniu bomb w mieście, gracz dostanie się na pokład Kosmicznej Kolonii ARK, której Armata Zaćmienia zostanie wykorzystana do zniszczenia miasta. Przywódca kosmitów, Black Doom zniszczy jedynie miasto, natomiast mieszkańcy i Prezydent będą bezpieczni (ponieważ wszyscy zostali ewakuowani przed atakiem).

Kanonicznie, Central City zostaje w dużym stopniu zniszczone przez inwazję kosmitów. Przywódca kosmitów, Black Doom, wykorzystuje moc siedmiu Szmaragdów Chaosu do zagnieżdżenia Black Comet w mieście, co prowadzi do dużych zniszczeń metropolii. Super Shadow pokonuje jednak przywódcę kosmitów nad niebem miasta i transportuje kometę w kosmos, gdzie zostaje wysadzona przez Armatę Zaćmienia. Wiadomo, że miasto ocalało.

Sonic Battle Edytuj

Central City SB

Central City w Sonic Battle

Central City pojawia się w Sonic Battle, jako jedna z lokacji. Położone jest na zachód od Emerald Town. Posiada również dzielnicę o nazwie Night Babylon, gdzie mieszczą się liczne kluby, położoną na północ od głównej części miasta.

Central City zamieszkuje Amy Rose, w różowym apartamencie, oraz Rouge, posiadająca własny klub w Night Babylon. Ważnym budynkiem w mieście jest fioletowy wieżowiec, w którym umieszczony jest ośrodek badawczy Central Lab. Za ośrodkiem położona jest również autostrada. Jeden z budynków obok niej posiada szyld z napisem Sonic Team. Miasto korzysta z Guard Robo, masowo produkowanych robotów z serii E-100, które Doktor Eggman sprzedał aby zarobić nieco pieniędzy.

Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood Edytuj

Central City pojawia się jako jedna z lokacji w grze Sonic Battle. Mieszczą się tu: Warsztat Tailsa i Siedziba G.U.N., a także liczne sklepy. Miasto połączone jest drogami z Green Hill Zone i Mystic Ruins. Można tu spotkać przeciwników w postaci wielkich, latających os, oraz robotów Eggmana.

Sonic Generations Edytuj

Miasto pojawia się w obu wersjach gry Sonic Generations. W wersji na konsole/PC, rozgrywa się tutaj odnowiony poziom City Escape, a w wersji na Nintendo 3DS - Radical Highway.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Central City - Sonic Battle
Central City - Shadow the Hedgehog
Central City - Sonic Chronicles

Galeria Edytuj