FANDOM

<< Poprzedni boss

Sonic Adventure
Chaos 4 (Sonic)

Następny boss >>

<< Poprzedni boss

Sonic Adventure
Chaos 4 (Tails)

Następny boss >>

<< Poprzedni boss

Sonic Adventure
Chaos 4 (Knuckles)

Następny boss >>

Chaos 4 – transformacja Chaosa, a także trzeci boss w historii Sonica i drugi boss w historii Tailsa oraz Knucklesa w grach Sonic Adventure i Sonic Adventure DX: Director's Cut.

Opis Edytuj

Chaos 4 to mniej humanoidalna forma Chaosa od poprzednich. Jego ciało przypomina swoim kształtem rybę, co ma ułatwiać potworowi poruszanie się w wodzie. Posiada bardziej zgarbione i podłużne ciało, dwa ramiona, jedną płetwę z tyłu i głowę z jednym wodnym wypustkiem zadartym w górę i dwoma zwróconymi ku ziemi. Chaos 4 może pływać w wodzie lub lewitować w powietrzu.

Historia Edytuj

Oszukany przez Eggmana Knuckles wdał się w bójkę z Soniciem i Tailsem, posądzając ich o kradzież części Głównego Szmaragdu. W trakcie walki upuścili oni zebrane Szmaragdy Chaosu, które Eggman przechwycił i przekazał Chaosowi, transformując go w Chaosa 4. Połączonymi siłami, Sonic, Tails i Knuckles pokonali potwora, którego Robotnik wyratował i zabrał na pokład Egg Carriera. Znacznie później, kot Big spotkał Chaosa 4 na pokładzie fortecy Eggmana, lecz na krótko, ponieważ doktor transformował potwora w Chaosa 6.

Boss Edytuj

Walka z Chaosem 4 toczy się na powierzchni jeziora w Mystic Ruins. Gracz musi skakać po dużych liliach wodnych, aby nie utonąć w wodzie. Chaos 4 może strącać lilie pod wodę na pewien czas. Potwór dysponuje również szeregiem innych ataków. Chaos 4 może podskoczyć i strącić kilka pobliskich lilii wodnych jednocześnie lub posyłać za pomocą swojej płetwy jedną lub dwie fale uderzeniowe w stronę gracza. Jeśli potwór zatrzyma się, będzie próbował uderzyć gracza swoim ramieniem, lub podzieli się na cztery wodne kule, które po kolei będą szarżowały na gracza. Jeśli Chaos 4 stanie w bezruchu, gracz będzie mógł mu zadać cios.

Sonic the Hedgehog Edytuj

Dla Sonica jest to trzeci boss. Ponieważ walka toczy się na jeziorze, szybkość gracza jest tutaj ograniczona. Sonic może skakać z jednej lilii na drugą za pomocą zwykłych skoków, lub Spin Dashy. Jeśli na liliach są pierścienie, gracz będzie mógł się po nich poruszać za pomocą Light Speed Dash. Sonic może bardzo łatwo zadać Chaosowi 4 cios, wskakując na niego za pomocą Homing Attacku.

Miles "Tails" Prower Edytuj

Tails jest dość mobilną postacią w walce z Chaosem 4, ponieważ może przelatywać nad jeziorem z jednej lilii na drugą. Chaos 4 może strącić Tailsa z powietrza, za tych samych ataków, których używa do strącania lilii wodnych. Tails może wskoczyć na Chaosa 4, lub uderzyć go za pomocą ogona.

Knuckles the Echidna Edytuj

Podobnie jak Tails, Knuckles jest bardziej mobilny w walce z Chaosem 4 od Sonica. Może szybować nad polem walki, lecz niezbyt wysoko, wciąż pozostając w zasięgu ciosu Chaosa. Umiejętność ta może znacznie ułatwić przeskakiwanie z jednej lilii na drugą. Knuckles może wskoczyć na przeciwnika, lub uderzyć go pięścią.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Chaos 0, 2, 4

W innych mediach Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Chaos 4 (Sonic X)

W serialu anime Sonic X Chaos 4 również jest transformacją Chaosa. Potwór odegrał podobną rolę co w grach, z tą różnicą że walczył z nim jedynie Sonic.

Galeria Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Sonic Adventure DX: Director's Cut Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki