Fandom

Sonic Wiki

Chaotix

2642strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Cudzy1.png Kiedy bierzemy robotę... to ją kończymy. Takie mamy zasady! Jesteśmy Drużyną Chaotix! Cudzy2.png
Krokodyl Vector, Sonic Heroes
Chaotix (カオティクス Kaotikusu?), znani również jako Team Chaotix (チームカオティクス Chīmu Kaotikusu?), a początkowo jako Zespół Chaotix – trzyosobowa agencja detektywistyczna pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Jej członkami są: krokodyl Vector (szef), kameleon Espio i pszczoła Charmy. Po raz pierwszy pojawiła się w grze Knuckles' Chaotix, skąd potem twórcy gry odtworzyli ją w grze Sonic Heroes, w której jest 1 z 4 drużyn.

Opis Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

W Sonic Heroes Vector stoi na czele Agencji Detektywistycznej Chaotix. Pewnego dnia Charmy wlatuje do biura z tajemniczą przesyłką, którą okazuje się być krótkofalówka. Z krótkofalówki wydobywa się głos tajemniczego klienta, który oferuje pracę za którą jest gotów zapłacić. Vector, widząc możliwość zarobku i spłaty czynszu, decyduje się przyjąć oferowaną pracę, pomimo tego że Espio ma złe przeczucia co do tego. Vector przypomina swojej drużynie zasady działania Chaotix, po czym drużyna rusza w drogę.

Team Blast drużyny to Chaotix Recital.

Team Chaotix prezentuje rozgrywkę opartą na wykonywaniu misji. Na każdym z poziomów, Chaotix musi wykonać jedną z misji jaką wyznaczy im klient. Najpowszechniejszy rodzaj misji to znalezienie określonej ilości przedmiotów. Chaotix korzysta z unikalnej dla nich mechaniki: fioletowego kwiatu. Za jego pomocą mogą teleportować się w inne miejsca mapy, czasami nawet na jej początek. Ułatwia to wykonanie misji i zadań, które zostały omyłkowo pominięte.

Espio the Chameleon Edytuj

Espio jest szybką postacią w drużynie. Może korzystać z następujących umiejętności:

  • Homing Attack – atak pozwalający atakować przeciwników z wyskoku.
  • Shuriken – rzut shurikenem do przodu.
  • Rocket Accel – podobny do Spin Dasha, pozwala wystrzelić gracza do przodu jak pocisk po ziemi.
  • Leaf Swirl – wir powietrzny czyniący Espio niewidzialnym.
  • Triangle Jump – przyczepianie się do ścian i skakanie od jednej do drugiej.

Charmy Bee Edytuj

Charmy jest postacią specjalizującą się w lataniu. Może korzystać z następujących umiejętności:

Vector the Crocodile Edytuj

Vector jest liderem drużyny i postacią specjalizującą się w mocy. Może korzystać z następujących umiejętności:

  • Fire Combination – pochwycenie członków drużyny w paszczę.
  • Jaw Attack – uderzenie paszczą do przodu.
  • Fireball – wystrzelenie członka drużyny do przodu jak ognistego pocisku.
  • Vector Breath – obszarowy atak, podczas którego Vector pluje dookoła: nutami, ogniem, wybuchowymi gumami balonowymi.
  • Jump Fireball – wystrzelenie członka drużyny jak ognistego pocisku podczas skoku.
  • Auto Homing – automatyczne wykonywanie Homing Attacku w pobliżu wrogów przez członków drużyny, kiedy nie są pochwyceni przez gracza.
  • Fireball Jump – obracanie się członków drużyny dookoła gracza podczas skoku. Wymaga użycia wcześniej Fire Combination.
  • Bubblegum Descent – powolne opadanie w dół całej drużyny, której członkowie trzymają się za ręce tworząc trójkąt.
  • Hammer Down – miażdżenie wrogów pięściami podczas skakania.

Shadow the Hedgehog Edytuj

Chaotix na ARK.png

Team Chaotix w Shadow the Hedgehog

W grze Shadow the Hedgehog, Drużyna Chaotix zajmuje się swoją tajemniczą pracą, prawdopodobnie wykonywaną dla klienta. Vector wysyła Charmy'ego na Prison Island, aby ten znalazł tam trzy tajne dyskietki. W bazie Eggmana Chaotix próbuje włamać się do komputera Eggmana. Gracz może zdecydować, czy zechce im pomóc i razem z Espio pozyskać dane z komputera. Na poziomie Cosmic Fall, Vector szuka sali komputerowej Kosmicznej Kolonii ARK.

W epilogu gry, Chaotix znajdują się na Kosmicznej Kolonii ARK i próbują pozyskać dane z jej komputera. Udaje im się w końcu uruchomić tajne nagranie Profesora Geralda Robotnika, które zostaje transmitowane w fortecy GUN i na Black Comet.

Sonic Generations Edytuj

Chaotix pojawiają się również w Sonic Generations, gdzie pomagają urządzić przyjęcie urodzinowe dla Sonica. Zostają nagle zaatakowani przez Time Eatera i rozrzuceni w różnych miejscach linii czasowej. Espio ląduje w Seaside Hill, Vector w Rooftop Run, a Charmy na Planet Wisp. Drużyna wspiera następnie Nowoczesnego i Klasycznego Sonica przed walką z Time Eaterem, dopóki nie zostają ostatecznie uratowani i uwolnieni z pułapki Eggmana razem z innymi bohaterami.

Temat muzyczny Edytuj

Nazwa Muzyka
Team Chaotix

Ciekawostki Edytuj

  • Team Chaotix to jedyna drużyna w Sonic Heroes, w której szybką postacią nie jest jeż. Co ciekawe, drużyna ta jako jedyna nie posiada jeża.
  • Team Chaotix jest jedyną drużyną, w której nie ma żadnych ssaków: Vector i Espio są gadami, a Charmy owadem.
  • Team Chaotix to jedyna drużyna, której liderem jest silna postać.

Więcej w Fandom

Losowa wiki