Chemical Plant Zone – drugi poziom w grze Sonic Mania. Składa się z dwóch aktów. Następuje po Green Hill Zone, a poprzedza Studiopolis Zone.

Opis Edytuj

Chemical Plant Zone rozgrywa się w wielkiej fabryce chemikaliów, tak samo jak oryginalny poziom z Sonic the Hedgehog 2. Poziom poprzedzony jest cutscenką. Po pokonaniu Death Egg Robota, gracz wskakuje do utworzonej przez niego przepaści. Tam, pokonany Eggman zdenerwowany wykrzykuje i atakuje Hard-Boiled Heavies, które rozpraszają się. Następnie Eggman używając mocy Phantom Ruby przenosi gracza do Chemical Plant Zone.

Akt pierwszy jest dosyć wierny oryginalnemu poziomowi. Tak jak w przypadku oryginalnego poziomu, pojawiają się tutaj żółto-niebieskie tuby. Krzyżują się one, pozwalając graczowi na wybór ścieżki. Pojawiają się jednak nowe sekcje i elementy. Tuby znane z oryginału przypominają teraz tuby z Metallic Madness. Gracz może wybrać ścieżkę, do której poprowadzi go tuba. Pojawiają się wyskakujące z tub chemikalia. Szybkie poruszanie się umożliwają panele przyspieszające. Pojawiają się również żółte klocki, zarówno w grupach jak i pojedynczo. Poruszają się one najczęściej wokół jednego punktu lub są używane jako schody. Powraca również Mega Mack oraz niesławna sekcja platformowa z nim związana.

Akt drugi rozgrywa się bliżej maszynerii widocznej w tle. Po ścianach i sufitach przesuwają się platformy z żelem, do którego może przyczepić się gracz. Pozwala to na poruszanie się po wysokich pionowych korytarzach. Innym elementem są generatory pomarańczowych i żółtych kulek, które układają się w kształt podwójnej helisy DNA. Dzięki temu gracz może z łatwością poruszać się w górę. Poszczególne obszary zalane są przez niebieskie chemikalia, od których może się odbijać gracz. Gdzieniegdzie znajdują się strzykawki pozwalające wpuścić do zbiornika zieloną substancję, która wzmocni chemikalia i pozwoli graczowi odbijać się wyżej.

Po pokonaniu bossa poziomu i zniszczeniu kapsuły, gracz udaje się do Studiopolis Zone, wskakując do pobliskiej tuby.

Bossowie Edytuj

Osobne artykuły: Amoeba Droid, Mean Bean Machine (Sonic Mania)

Mini-bossem poziomu jest Amoeba Droid, robot przypominający Big Icedusa. Zanurza się on w chemikaliach pod areną i wytwarza z nich osłonę. Do pokonania wymaga 6 uderzeń.

Boss poziomu jest nietypowy. Zamiast atakować i zadawać obrażenia fizycznie, gracz stacza z Eggmanem pojedynek w Dr. Robotnik's Mean Bean Machine. Aby pokonać bossa, gracz musi zablokować mu możliwość ruchu.

Badniki Edytuj

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Grabber Grabber (グラバー Gurabā?)
Grabber Mania
Spiny Lander (ランダー Randā?)
Spiny Mania
Catakiller, Jr. Meramora (メラモーラ?)
CaterkillerjrMania-spr

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Chemical Plant Zone Akt 1
Chemical Plant Zone Akt 2

Ciekawostki Edytuj

  • Na początku pierwszego aktu, na postać spada kropla chemikaliów.
  • Chemikalia, po których może odbijać się gracz, nawiązują do podłóg z Wacky Workbench. Te ubarwione na zielono wydają również ten sam dźwięk.
  • Akt drugi zawiera spiralne przezroczyste tuby. Nawiązują one do Carnival Night Zone, gdzie pojawiają się podobne, lecz są zakryte.