FANDOM

Cudzy1 First seen jumping out at Sonic from under the bridges of Green Hill Zone, this deadly Piranha robot is back and still hungry! Cudzy2
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Chopper (バタバタ Bata-bata?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym piranię robotem.

Opis Edytuj

Chopper to pomarańczowy robot z białymi płetwami. Przypomina piranię. Zwykle Chopper wyskakuje z wody, najczęściej spod mostów, aby ugryźć gracza. W niektórych przypadkach może także pływać w wodzie.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Chopper-spr

Chopper zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991) na poziomie Green Hill Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Chopper 8 bit sprite

Chopper pojawia się także w ośmiobitowej wersji gry. Jest tutaj znacznie mniejszy, ale zachowuje się tak samo. Pojawia się na poziomie Bridge Zone.

Sonic the Hedgehog 2 (8-bit) Edytuj

Chopper possible 8 bit

Na poziomie Crystal Egg Zone pojawia się nieznany z nazwy badnik, którego wygląd przypomina Choppera (albo Mashera). Badnik ten leci przez korytarze poziomu i poluje na gracza.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Choppery pojawiają się na możliwym do odblokowania poziomie Green Hill, razem z Buzz Bomberami. Choppery przeskakują nad mostami.

Sonic & SEGA All-Stars Racing Edytuj

Choppery pojawiają się jako przeszkoda na poziomie Lost Palace. Choppery wyskakują kolejno z wody w górę i mogą zadać przeskakującemu nad nią samochodowi uderzenie. Można je zniszczyć podczas przyspieszania, lub wystrzeliwując w ich stronę jedną z zebranych broni.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Chopery ze zmienionym wyglądem powracają na poziomie Splash Hill Zone. Posiadają teraz czerwony grzbiet i pomarańczowy brzuch zamiast białego.

Sonic Colors Edytuj

Chopper Colors sprite

Choppery pojawiają się zarówno w wersji na Nintendo DS, jak i Wii gry Sonic Colors. Pojawiają się na poziomie Aquarium Park. W wersji na Nintendo DS, Choppery są pomalowane na różowo, żółto i szaro. Poruszają się po wodach Aquarium Parku, występując w normalnych i bardzo dużych wersjach. W wersji na Wii, Choppery pojawiają się również w podwodnej sekcji Asteroid Coaster w akcie 6, i w wodach Game Landu.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations, Choppery pojawiają się zarówno w wersji na konsole i PC, jak i w wersji na Nintendo 3DS. Pojawia się na poziomach Green Hill i Seaside Hill dla Klasycznego Sonica. Mega Chopper, gigantyczna wersja Choppera, pojawia się również na poziomie Green Hill w wersji dla Nowocznesnego Sonica, gdzie ściga gracza w jaskini z szynami.

Sonic Dash Edytuj

Choppery pojawiają się w miejscach z dużymi przepaściami. Kiedy gracz zbliża się do tych przepaści, Choppery zaczną wyskakiwać z wody. Postać musi podskoczyć i w odpowiednim czasie wskoczyć w Choppera wykonując Homing Attack. Skacząc po robotach, gracz może przedostać się nad przepaścią.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World, Choppery otrzymały bardzo uproszczoną zmianę wyglądu i jaśniejszy odcień pancerza. Są teraz całe czerwone i posiadają białe płetwy. Można je znaleźć w pierwszej i drugiej zonie Windy Hill, pierwszej zonieFrozen Factory, oraz pierwszej zonie Sky Road. W sekcjach 3D Choppery wyskakują z wody najczęściej w grupach liczących po trzy roboty. Można je łatwo zniszczyć Homing Attackiem, lub Focused Homing Attackiem, przy czym ten drugi może pozwolić na wyeliminowanie nawet całej grupy. W sekcjach 2D zwykle pojedynczy Chopper wyskakuje spod mostu.

Sonic Mania Edytuj

Chopper Mania

Choppery pojawiają się w grze Sonic Mania. Pojawiają się w Green Hill Zone. Poza wyskakiwaniem z wody mogą również w niej pływać.

Sonic Forces Edytuj

Chopper Forces

Chopper w grze Sonic Forces

Choppery pojawiają się w grze Sonic Forces na poziomie Green Hill Zone. Ich wygląd został zmodernizowany. Ich pancerz jest czerwony, płetwy czarne, a oczy całkowicie żółte. W jednej z sekcji liczne Choppery wyskakują spod długiego mostu aby go zniszczyć i zrzucić gracza w przepaść.

W innych grach Edytuj

Chopper Lego

Chopper w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Chopper powraca w LEGO Dimensions na poziomie Green Hill Zone. Zachowuje się podobnie jak w poprzednich grach. Chopper przeskakuje nad drewnianymi mostami, próbując ugryźć gracza w locie.

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo myślano, że w Sonic the Hedgehog 4: Episode I ma pojawić się Masher. Działo się tak, ponieważ na rysunkach wyglądał jak badnik z Sonica 2, a nie jak Chopper.
  • Japońska nazwa Choppera, Bata-Bata, jest onomatopeją dźwięku wydawanego przez klekoczące szczęki robota.