FANDOM

Cudzy1 First seen jumping out at Sonic from under the bridges of Green Hill Zone, this deadly Piranha robot is back and still hungry! Cudzy2
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode I

Chopper (バタバタ Bata-bata?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym piranię robotem.

Opis Edytuj

Chopper to pomarańczowy robot z białymi płetwami. Przypomina piranię. Zwykle Chopper wyskakuje z wody, najczęściej spod mostów, aby ugryźć gracza. W niektórych przypadkach może także pływać w wodzie.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Chopper-spr

Chopper zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991) na poziomie Green Hill Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Chopper 8 bit sprite

Chopper pojawia się także w ośmiobitowej wersji gry. Jest tutaj znacznie mniejszy, ale zachowuje się tak samo. Pojawia się na poziomie Bridge Zone.

Sonic the Hedgehog 2 (8-bit) Edytuj

Chopper possible 8 bit

Na poziomie Crystal Egg Zone pojawia się nieznany z nazwy badnik, którego wygląd przypomina Choppera (albo Mashera). Badnik ten leci przez korytarze poziomu i poluje na gracza.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Choppery pojawiają się na możliwym do odblokowania poziomie Green Hill, razem z Buzz Bomberami. Choppery przeskakują nad mostami.

Sonic & SEGA All-Stars Racing Edytuj

Choppery pojawiają się jako przeszkoda na poziomie Lost Palace. Choppery wyskakują kolejno z wody w górę i mogą zadać przeskakującemu nad nią samochodowi uderzenie. Można je zniszczyć podczas przyspieszania, lub wystrzeliwując w ich stronę jedną z zebranych broni.

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Chopery ze zmienionym wyglądem powracają na poziomie Splash Hill Zone. Posiadają teraz czerwony grzbiet i pomarańczowy brzuch zamiast białego.

Sonic Colors Edytuj

Chopper Colors sprite

Choppery pojawiają się zarówno w wersji na Nintendo DS, jak i Wii gry Sonic Colors. Pojawiają się na poziomie Aquarium Park. W wersji na Nintendo DS, Choppery są pomalowane na różowo, żółto i szaro. Poruszają się po wodach Aquarium Parku, występując w normalnych i bardzo dużych wersjach. W wersji na Wii, Choppery pojawiają się również w podwodnej sekcji Asteroid Coaster w akcie 6, i w wodach Game Landu.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations, Choppery pojawiają się zarówno w wersji na konsole i PC, jak i w wersji na Nintendo 3DS. Pojawia się na poziomach Green Hill i Seaside Hill dla Klasycznego Sonica. Mega Chopper, gigantyczna wersja Choppera, pojawia się również na poziomie Green Hill w wersji dla Nowocznesnego Sonica, gdzie ściga gracza w jaskini z szynami.

Sonic Dash Edytuj

Choppery pojawiają się w miejscach z dużymi przepaściami. Kiedy gracz zbliża się do tych przepaści, Choppery zaczną wyskakiwać z wody. Postać musi podskoczyć i w odpowiednim czasie wskoczyć w Choppera wykonując Homing Attack. Skacząc po robotach, gracz może przedostać się nad przepaścią.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World, Choppery otrzymały bardzo uproszczoną zmianę wyglądu i jaśniejszy odcień pancerza. Są teraz całe czerwone i posiadają białe płetwy. Można je znaleźć w pierwszej i drugiej zonie Windy Hill, pierwszej zonieFrozen Factory, oraz pierwszej zonie Sky Road. W sekcjach 3D Choppery wyskakują z wody najczęściej w grupach liczących po trzy roboty. Można je łatwo zniszczyć Homing Attackiem, lub Focused Homing Attackiem, przy czym ten drugi może pozwolić na wyeliminowanie nawet całej grupy. W sekcjach 2D zwykle pojedynczy Chopper wyskakuje spod mostu.

Sonic Mania Edytuj

Chopper Mania

Choppery pojawiają się w grze Sonic Mania. Pojawiają się w Green Hill Zone. Poza wyskakiwaniem z wody mogą również w niej pływać.

Sonic Forces Edytuj

Choppery pojawią się w grze Sonic Forces. Jak dotąd wiadomo że wystąpią na poziomie Green Hill Zone. Ich wygląd został zmodernizowany. Wiadomo, że liczne Choppery będą wyskakiwały spod długich mostów, niszcząc je swoimi szczękami. Gracz będzie musiał uciekać przed kolejnymi Chopperami, aby nie zostać przez nie zrzuconym w przepaść.

W innych grach Edytuj

Chopper Lego

Chopper w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Chopper powraca w LEGO Dimensions na poziomie Green Hill Zone. Zachowuje się podobnie jak w poprzednich grach. Chopper przeskakuje nad drewnianymi mostami, próbując ugryźć gracza w locie.

Ciekawostki Edytuj

  • Początkowo myślano, że w Sonic the Hedgehog 4: Episode I ma pojawić się Masher. Działo się tak, ponieważ na rysunkach wyglądał jak badnik z Sonica 2, a nie jak Chopper.
  • Japońska nazwa Choppera, Bata-Bata, jest onomatopeją dźwięku wydawanego przez klekoczące szczęki robota.