Chopper

Chopper (バタバタ Bata-bata?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym piranię robotem.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Chopper-spr.png
Chopper zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog (1991) na poziomie Green Hill Zone. Jego atak nie jest skomplikowany - polega na wyskakiwaniu spod mostów nad wodospadami. Czasami jednak przypadkowo można w niego wbiegnąć.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Chopper 8 bit sprite.png

Chopper pojawia się także w ośmiobitowej wersji gry. Jest tutaj znacznie mniejszy, ale zachowuje się tak samo. Pojawia się na poziomie Bridge Zone, gdzie wyskakuje z mostów lub zbiorników wodnych w górę.

Sonic the Hedgehog 2 (8-bit) Edytuj

Chopper possible 8 bit.png

Na poziomie Crystal Egg Zone pojawia się nieznany z nazwy badnik, którego zachowanie i wygląd przypomina Choppera (albo Mashera). Roboty te pływają w podwodnych sekcjach poziomu i co jakiś czas wyskakują w górę.

Sonic Adventure 2 Edytuj

Choppery pojawiają się w możliwym do odblokowania poziomie Green Hill, razem z Buzz Bomberami. Roboty nie wyskakują teraz spod mostów, a jedynie przeskakują nad nimi i mogą zadać postaci obrażenia, ale można je łatwo zniszczyć dowolnym ciosem.

Sonic & SEGA All-Stars Racing Edytuj

Choppery pojawiają się jako przeszkoda na poziomie Lost Palace. Występują w grupach liczących po trzy takie roboty. Choppery wyskakują kolejno z wody w górę i mogą zadać przeskakującemu nad nią samochodowi uderzenie, które wytrąci go z równowagi. Można je zniszczyć podczas przyspieszania, lub wystrzeliwując w ich stronę jedną z zebranych broni.

Chopper S4-0.png

Chopper w Sonic the Hedgehog 4

Sonic the Hedgehog 4: Episode I Edytuj

Chopery ze zmienionym wyglądem powracają na poziomie Splash Hill Zone. Posiadają teraz czerwony grzbiet i pomarańczowy brzuch zamiast białego. Podobnie jak w poprzednich grach, wyskakują spod mostów w górę i mogą w ten sposób zadać graczowi obrażenia.

Sonic Colors Edytuj

Chopper Colors sprite.png

Choppery pojawiają się zarówno w wersji na Nintendo DS, jak i Wii gry Sonic Colors. Pojawiają się na poziomie Aquarium Park.

W wersji na Nintendo DS, Choppery są pomalowane na różowo, żółto i szaro. Poruszają się po wodach Aquarium Parku, występując w normalnych i bardzo dużych wariantach.

W wersji na Wii, Choppery pojawiają się również w podwodnej sekcji Asteroid Coaster w akcie 6, i w wodach Game Landu.

Sonic Generations Edytuj

Chopper Generations.png

Chopper w Sonic Generations

W Sonic Generations, Choppery pojawiają się zarówno w wersji na konsole i PC, jak i w wersji na Nintendo 3DS.

W wersji na konsole/PC, Choppery pojawiają się tylko w pierwszych aktach poziomów Green Hill i Seaside Hill, czyli na poziomach Klasycznego Sonica. Podobnie jak w poprzednich grach, atak Chopperów polega na wyskakiwaniu spod wody w górę i zadawanie w ten sposób obrażeń. Chopper przepływa najpierw do zbiornika z którego ma wyskoczyć, następnie wyskakuje w górę i ląduje w przeciwległym zbiorniku, gdzie jest bezpieczny od ataków gracza. Następnie powtarza czynność, wracając do zbiornika z którego ma wyskoczyć itd.

Mega Chopper, gigantyczna wersja Choppera, pojawia się również na poziomie Green Hill w wersji dla Nowocznesnego Sonica, gdzie ściga gracza w jaskini z szynami.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World, Choppery otrzymały bardzo uproszczoną zmianę wyglądu i jaśniejszy odcień pancerza. Są teraz całe czerwone i posiadają białe płetwy. Można je znaleźć w pierwszym i drugim Zonie Windy Hill, pierwszym Zonie Frozen Factory, oraz pierwszym Zonie Sky Road.

Choppery występują w grupach liczących po trzy roboty. Wyskakują z wodospadów lub z rzek przepływających pod mostami. Podobnie jak w Sonic Adventure 2, przeskakują nad mostem z jednej strony na drugą. W trakcie lotu zwalniają chwilę w powietrzu i gracz może je wtedy zaatakować. Zazwyczaj lecą tak wysoko, że szansa otrzymanie od nich obrażeń jest znikome.

Sonic the Hedgehog 4