Główny artykuł

Sonic Adventure 2
City Escape

Następny poziom >>

City Escape – pierwszy poziom Hero Story w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. Grywalną postacią jest Sonic the Hedgehog. Remake tego poziomu pojawił się w Sonic Generations.

Opis Edytuj

City Escape to poziom wzorowany na mieście San Francisco, gdzie położona jest siedziba Sonic Team USA. Znajdują się tu więc liczne budynki mieszkalne, ulice biegnące w dół, schody z poręczami, samochody i środki komunikacji miejskiej, które Sonic może potrącić. Gracz może korzystać również z prętów, pozwalających na obracanie się i skakanie.

Gracz rozpocznie poziom od zjeżdżania na desce po ulicach miasta. Znajdują się tutaj liczne platformy, pozwalające wykonywać triki w powietrzu i zwiększać tym samym swoją prędkość. Po opuszczeniu deski, gracz będzie biegł pieszo przez kolejne etapy poziomu.

Pod koniec poziomu, gracz będzie ścigany przez wielką ciężarówkę GUN w dół ulicy. Po ucieczce przed ciężarówką, gracz dotrze do Goal Ringa, kończącego poziom.

Gracz może tutaj znaleźć ulepszenie: Magic Hands, pozwalające zmniejszać niektórych przeciwników i używać ich jako żywych pocisków. Po tym jak gracz zbiegnie wzdłuż wieżowca, znajdzie się przed nim dziura w chodniku, wyłożona metalowymi skrzyniami. Aby zniszczyć te skrzynie, gracz potrzebuje Bounce Bracelet i Flame Ring.

Poziom zawiera 436 pierścieni w wersji na Gamecube i 424 pierścienie w wersji na Dreamcasta. W trybie Hard Mode znajduje się tutaj 395 pierścieni w wersji na Gamecube i 397 pierścieni w wersji na Dreamcasta.

Misje Edytuj

Misja 1 Edytuj

  • Cel: Ucieknij przed wojskowym pościgiem!
  • A-Rank: 18 000 punktów

Misja 2 Edytuj

  • Cel: Zbierz 100 pierścieni!
  • A-Rank: 1:20

Misja 3 Edytuj

  • Cel: Odnajdź zagubionego Chao!
  • A-Rank: 2:30

Chao znajduje się w wieżowcu, tuż za sekcją w której gracz zbiega w dół budynku. Gracz powinien zeskoczyć podczas biegania, a następnie będąc na ziemi, skręcić w lewo. Znajdzie tam postument, wymagający użycia Mystic Melody. Po użyciu, gracz otrzyma Spring, na który będzie musiał wskoczyć w górę. Następnie poruszając się w górę po specjalnych wyciągach i Spring Beetle, będzie mógł dotrzeć do Chao.

Misja 4 Edytuj

  • Cel: Dotrzyj do celu w mniej niż 3 minuty!
  • A-Rank: 18 000 punktów

Misja 5 Edytuj

  • Cel: Ukończ tryb Hard Mode
  • A-Rank: 19 000 punktów

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Escape from the City
The Mad Convoy Race

W innych grach Edytuj

Sonic Generations Edytuj

CityEscapeGenerations
Osobny artykuł: City Escape (Sonic Generations)

City Escape pojawia się w Sonic Generations na konsole/PC. Jest tutaj piątym poziomem w grze i jednocześnie drugim poziomem ery Dreamcasta. City Escape posiada odświeżoną grafikę i jest nieco dłuższe. Gracz ratuje tutaj Rouge.

Ciekawostki Edytuj

  • City Escape zawiera liczne billboardy, reklamujące fikcyjne produkty nawiązujące do serii Sonic the Hedgehog. Są to m.in. Chaos Soda, Chaos Cola, Pizza Sonic 2, Soap Shoes. Są tutaj również plakaty filmów Chao in Space (Collector's Edition) i Chao in Space 2.