Fandom

Sonic Wiki

Coup d'état Robotnika

2650stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Coup d'etat Robotnika to było wydarzenie jakie miało miejsce w Królestwie Acorn kiedy zły naukowiec Dr. Julian "Robotnik" Kintobor przejął kontrolę nad miastem Mobotropolis skąd rozpoczął kampanię podbicia reszty Mobiusa. To poprowadziło go do konfliktu z Sonicem i Knothole Freedom Fighters.

Historia Edytuj

Planowanie i Oszustwo Edytuj

Planowanie zamachu miało miejsce lata temu zanim rzeczywiście wystąpiło. Overlander Dr. Julian Kintobor został zabrany przez Mobian do Królestwo Acorn, gdy uciekł od swoich którzy chcieli uwięzić go za spisek który miał na celu morderstwo własnych ludzi. Julian został asystentem królewskiego Warlorda Kodosa, żeby pomóc mu w pokonaniu Overlandów i wygrać Wielką Wojnę. Kodos, który początkowo planował wywołać zamach stanu i przejąc kontrolę, zaproponował Julianowi dołączenie do niego. pomysłem podboju, Julian zamiast tego ogłuszył Kodosa i wrzucił go do Strefy Ciszy. Po "zniknięciu" Kodosa, Julian założył płaszcz Warlorda. Od teraz, zaczął konstruować różne machiny i urządzenia które pozwoliły Mobianom pokonać Overlandów w Wielkiej Wojnie.

Podczas wojny, nieobliczalny siostrzeniec Juliana, Colin"Snively" Kintobor Jr przeszedł na jego stronę i pomógł mu w jego taktykach wojennych i planowaniu zamachu. Julian potrzebując armii żeby obalić zarówno Króla Maximiliana Acorna i Overlorda Charlemange, zaatakował neutralną wioskę Kar Leung i złapał jego mieszkańców. Zamienił ich wszystkich w cyborgi, ale tylko Ken Khan przetrwał proces i zbuntował się przeciwko Julianowi za zabicie jego ludzi, zmuszając Juliana do zamknięcia go w zastoju. Julian później załatwił pojedynek na miecze między Królem Maxem, a Overlordem i przegrana frakcja musiałby się poddać. Ani Król i Overlord nie wiedzieli że Julian planował ten pojedynek żeby zrobić jego zamach łatwiejszy. Gdyby Max by wygrał, Rząd Charlemagne nie byłby zagrożeniem dla Juliana, i jeśli gdyby Charlemagne wygrał to Julian poprowadził by Mobian w nieskończona wojnę. Król Max był zdolny do pokonania Overlorda i oszczędzenia go. Overlandzi poddali się potem i opuścili Mobius ku przerażeniu Juliana który chciał zniewolić ich rasę i żaden z jego politycznych rywali nie zastał zabity.

Pod koniec Wielkiej Wojny, Julian odkrył Robotycyzer, urządzenie stworzone przez Jeża Sir Charlesa, żeby przedłużyć życie chorym i starym. Wierząc że to będzie bardzo użyteczne podczas jego rządów, Julian sabotował Robotycyzer. Kiedy Charles zrobotyzował swojego brata który został ranny podczas walk w Wielkiej Wojnie, odkrył że Jules stracił wolną wolę i że robotocyzer sprawia więcej kłopotów niż je rozwiązuje. W ten sposób zdecydował się na oddanie urządzenia Julianowi, wierząc że on lepiej będzie go używał i kończy karierę jako naukowiec. Ostatecznie, to stało się główną częścią zamachu Juliana.

Zamach Stanu Edytuj

Krótko po zakończeniu Wielkiej Wojny, Król Maximilian Acorn poinformował Juliana że zamierza natychmiast rozwiązać Ministerstwo Wojny, zamierza go uczynić Ministrem Nauki i nie potrzebuje teraz armii. Król nie wiedział, że Julian ma inne plany. Julian rozwinął model Swatbotów i rozpoczął pełną produkcję. Tej nocy Julian dał Snively'owi rozkaz żeby wysłać Swatboty i zacząć zamach stanu. Królestwo znalazło się pod oblężeniem w wielu różnych miejscach równocześnie żeby zapobiec oporowi. Wkrótce Król został sprowadzony przed oblicze Juliana, gdzie plany Juliana zostały wyjawione. Przemianowany na Dr. Ivo Robotnik, Julian zademonstrował Królowi proces robotyzacji na paru złapanych Mobianach. Podążając za tym, wygnał Króla do Strefy Ciszy, tak jak to zrobił z Kodosem podczas Wielkiej Wojny. Gdy Król został usunięty, Robotnik wysłał Swatboty żeby zrobiły obławę na pozostałych mieszkańców Mobotropolis i Królestwa żeby ich zrobotyzować. W przybliżeniu 90% mieszkańców zostało zrobotyzowanych, podczas gdy reszta uciekła do Wielkiego Lasu.

Następstwa Edytuj

Wojskowy zamach stanu Robotnika miał trwałe globalne skutki i był wyraźnym początkiem dziesięcioletnich rządów Robotnika nad całą planetą. Po przejęciu Mobotropolis, które przemianował na Robotropolis - główne miasto Imperium Robotnika, despota wysłał tysiące swoich hord robotów żeby złapały i zrobotyzowały resztę Mobian. Robotnik nawet wysłał armię Swatbotów do swojego rodzinnego miasta Megaopolis, tylko żeby odkryć że zostało opuszczone. Z dalekiego Królestwa Mercia i Miasta Sand Blast, do wędrówki Zagubionego Plemienia Echidnas, na odległym kontynencie Downunda, Robotnikowi udało się złapać i zrobotyzować Mobian na całym świecie. Stamtąd, umieścił różnorodnych Poruczników i regionalnych dyktatorów, żeby upewnić się że każde akty buntu będą tłumione.

Więcej w Fandom

Losowa wiki