FANDOM

Główny artykuł

Crabmeat (ガニガニ Ganigani?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym kraba robotem.

Opis Edytuj

Crabmeat to czerwono-szary robot o wyglądzie kraba. Posiada parę szczypców, z których wystrzeliwuje po dwa pociski. Zwykle Crabmeat porusza się w prawo i w lewo. Po dojściu do końca swojej trasy zatrzymuje się i wtedy oddaje strzał. W grach 3D Crabmeat nieczęsto się porusza, a raczej pozostaje w stacjonarnej pozycji, strzelając w gracza rakietami.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Crabmeat-sprite.png
Crabmeat zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog na Green Hill Zone. Pojawia się również na poziomie Spring Yard Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Crabmeat 8 bit sprite.png

Crabmeta pojawia się również w 8-bitowej wersji Sonic the Hedgehog, ponownie na poziomie Green Hill Zone.

Sonic & SEGA All-Stars Racing Edytuj

Crabmeaty pojawiają się jako przeszkody na trasach: Whale Lagoon, Lost Palace i Ocean Ruin. Poruszają się co jakiś czas w prawo lub w lewo, próbując zablokować drogę postaci i potrącić jej samochód. Można je zniszczyć podczas driftowania, przyspieszania, albo za pomocą dowolnej broni. Ich wygląd nie różni się praktycznie niczym od tego z poprzednich gier, poza tym że roboty poruszają się teraz w trójwymiarze.

Sonic Colors Edytuj

Crabmeaty powracają w Sonic Colors, tym razem z kolejną zmianą wyglądu. Ich głowy są teraz bardziej płaskie, a szczypce większe. Można je spotkać na poziomie Aquarium Park. Crabmeaty nie poruszają się teraz, a stoją w miejscu. Zamiast ognistych kul, ze swoich szczypców wystrzeliwują rakiety.

Sonic Generations Edytuj

Crabmeaty w Sonic Generations wyglądają i zachowują się tak samo jak w Sonic Colors. Pojawiają się na poziomie Green Hill.

Sonic Dash Edytuj

Crabmeaty to powszechnie występujący przeciwnicy w grze. Mogą występować pojedynczo, ale bardzo często spotyka je się ustawione w szeregach po trzy roboty. Crabmeaty mogą uderzyć gracza tylko przez dotknięcie. Normalnie niszczą je zwykłe ataki.

Sonic Lost World Edytuj

Crabmeat Lost World.png

Pomarańczowy Crabmeat

W Sonic Lost World pojawiają się dwa rodzaje Crabmeatów: czerwone i pomarańczowe. Czerwone poruszają się w prawo i w lewo. Będą uderzały gracza szczypcami, jeśli gracz znajdzie się w ich zasięgu. Można je spotkać w 1 i 4 zonie Tropical Coast. Roboty te może zniszczyć jedynie Flying Kick. Pomarańczowy Crabmeat strzela samonaprowadzającymi rakietami i nie porusza się. Ten rodzaj można spotkać w 2 zonie Frozen Factory i 3 zonie Lava Mountain.

Seria Sonic Runners Edytuj

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Crabmeaty występują pojedynczo albo w grupach, powszechnie na poziomach postaci siły. Nie strzelają pociskami, ale szybko poruszają się do przodu i do tyłu. Poza zwykłymi Crabmeatami pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Crabmeaty, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Sonic Runners Adventure Edytuj

Crabmeat pojawia się również w Sonic Runners Adventure, gdzie zachowuje się podobnie jak w poprzedniej grze.

Sonic Mania Edytuj

Motobugi pojawią się w grze Sonic Mania. Jak dotąd wiadomo że wystąpią na poziomie Green Hill Zone.

Sonic Forces Edytuj

Crabmeaty pojawią się w grze Sonic Forces.

W innych grach Edytuj

Crabmeat LEGO.png

Crabmeat w LEGO Dimensions

LEGO Dimensions Edytuj

Crabmeat pojawia się LEGO Dimensions na poziomach Green Hill Zone i Emerald Coast. Zachowuje się podobnie jak w poprzednich grach. Chodzi od prawej do lewej strony i co jakiś czas wystrzeliwuje pociski ze swoich szczypców.

Ciekawostki Edytuj

  • W odcinku Sonic X Niebezpieczeństwo w głębinach morza pojawia się krab bardzo podobny do Crabmeata.
  • W grze Ristar pojawia się przeciwnik o wyglądzie homara, który może strzelać ze swoich szczypców kończynami podobnie jak Crabmeat.
ved
Sonic Lost World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki