Fandom

Sonic Wiki

Crabmeat

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Crabmeat (ガニガニ Ganigani?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog (1991). Jest przypominającym kraba robotem.

Opis Edytuj

Sonic the Hedgehog (1991) Edytuj

Crabmeat-sprite.png
Crabmeat zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog na Green Hill Zone. Pojawia się również na poziomie Spring Yard Zone. W obu poziomach porusza się on powoli po dostępnym obszarze, a gdy dojdzie do ściany lub krawędzi - zatrzymuje się i wystrzeliwuje dwie kule ze swoich szczypiec (po jednym na każdy), które mogą zadać graczowi obrażenia. Po tym zaczyna się poruszać w przeciwnym kierunku.

Sonic the Hedgehog (8-bit) Edytuj

Crabmeat 8 bit sprite.png

Crabmeta pojawia się również w 8-bitowej wersji Sonic the Hedgehog, ponownie na poziomie Green Hill Zone. Jego atak i sposób poruszania się jest taki sam jak w poprzedniej grze.

Sonic & SEGA All-Stars Racing Edytuj

Crabmeaty pojawiają się jako przeszkody na trasach: Whale Lagoon, Lost Palace i Ocean Ruin. Poruszają się co jakiś czas w prawo lub w lewo, próbując zablokować drogę postaci i potrącić jej samochód. Można je zniszczyć podczas driftowania, przyspieszania, albo za pomocą dowolnej broni.

Ich wygląd nie różni się praktycznie niczym od tego z poprzednich gier, poza tym że roboty poruszają się teraz w trójwymiarze.

Sonic Colors Edytuj

Crabmeaty powracają w Sonic Colors, tym razem z kolejną zmianą wyglądu. Ich głowy są teraz bardziej płaskie, a szczypce większe. Można je spotkać na poziomie Aquarium Park.

Crabmeaty nie poruszają się teraz, a stoją w miejscu. Zamiast ognistych kul, ze swoich szczypców wystrzeliwują rakiety (dwie, po jednej na stronę).

Sonic Generations Edytuj

Crabmeaty w Sonic Generations wyglądają i zachowują się tak samo jak w Sonic Colors. Pojawiają się na poziomie Green Hill, który jest odwzorowaniem poziomu o tej samej nazwie z pierwszej gry z serii.

Crabmeaty stoją w miejscu i co jakiś czas wykonują obrót, po czym wypuszczają w obie strony po jednym rakietowym pocisku.

Sonic Lost World Edytuj

Crabmeaty przeszły przez kolejną zmianę, co sprawiło że ich wygląd jest bardziej uproszczony i nawiązujący do pierwszych gier z serii. W grze występują dwa typy Crabmeatów: czerwony i pomarańczowy.

Crabmeat Lost World 1.png

Czerwony Crabmeat

Czerwony Crabmeat pojawia się na w pierwszym i drugim Zonie Tropical Coast. Zachowuje się zupełnie inaczej niż poprzednie wersje Crabmeatów. Badnik stoi w miejscu, dopóki w pobliżu nie znajdzie się gracz. Kiedy postać będzie próbowała obejść robota, ten zacznie poruszać się w prawo, lub w lewo, tak aby zablokować postaci drogę. Jeśli gracz podejdzie do robota, to otrzyma od niego cios od szczypców. To samo stanie się w przypadku zaatakowania robota Homing Attackie, lub Spin Dashem. Jedynym sposobem na pokonanie czerwonego Crabmeata jest zaatakowanie go Flying Kickiem. Crabmeat zostanie wtedy przewrócony i będzie go można dobić dowolnym ciosem.

Crabmeat Lost World.png

Pomarańczowe Crabmeaty

Pomarańczowy Crabmeat pojawia się w drugim Zonie Frozen Factory, oraz w trzecim Zonie Lava Mountain. Pomimo tego że ich kolor jest inny niż dotychczas, zachowanie nawiązuje do Crabmeatów z Sonic Colors i Sonic Generations. Pomarańczowe Crabmeaty zawsze stoją nieruchomo w miejscu, a jeśli gracz się do nich zbliży, to wystrzelą w jego stronę samonaprowadzającą rakietę, która powoli będzie leciała w stronę postaci. Rakieta wybuchnie sama, jeśli po pewnym czasie nie trafi gracza. Ten wariant Crabmeata może być zniszczony dowolnym ciosem.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki