Fandom

Sonic Wiki

Cubot

2642strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Główny artykuł
Cudzy1.png Arr! Me voice chip's all cattywampus! Cudzy2.png
Cubot, Sonic Lost World

Cubot (キューボット Kyūbotto?) – robot zbudowany przez Doktora Eggmana. Razem z Orbotem jest pomocnikiem złego doktora.

Cubot jest lojalny względem Eggmana, ale jego największą wadą jest lenistwo i niezbyt duże rozgarnięcie. Robot posiada także problemy ze swoim stale zmieniającym się czipem głosowym, co wpływa na jego osobowość i sposób mówienia.

Historia Edytuj

Sonic Colors Edytuj

Orbot i Cubot Colors.png

Cubot i Orbot w parku rozrywki Eggmana

Cubot i Orbot towarzyszą Doktorowi Eggmanowi w jego planach przejęcia władzy nad światem. Tym razem naukowiec buduje Niesamowity Międzygwiezdny Park Rozrywki. Jest to tak naprawdę przykrywka dla kolejnego niecnego planu. Eggman porywa Wispy, rasę kosmitów, które dysponują energią Hyper-go-on. Naukowiec planuje zgromadzić całą moc dla siebie, a następnie wykorzystać do zasilenia promienia kontroli umysłu. W ten sposób, doktor chce przejąć kontrolę nad umysłami wszystkich ludzi na Ziemi.

Orbot i Cubot gonia Wispy.png

Cubot i Orbot gonią uciekających kosmitów

W trakcie wydarzeń z gry, Cubot ma ciągłe problemy ze swoim czipem głosowym. Na początku mówi z kowbojskim akcentem. Razem z Orbotem pojawiają się w Tropical Resort, gdzie gonią uciekających kosmitów, ale zostają powstrzymani przez Sonica. Później przedstawiają Eggmanowi złapane Wispy, ale naukowiec jest niezadowolony z ich ilości. Doktor mówi sobie, że tym razem nic go nie powstrzyma. Niespodziewanie zjawia sie Sonic i pyta się doktora, kogo nazywa niczym. Cubot nie zrozumiał żartu w którym Eggman nazwał Sonica niczym, przez co Orbot postanowił go wytłumaczyć.

Cubot i Orbot sprzątają.png

Cubot i Orbot sprzątają szczątki Rotatarona

Po tym jak niebieski jeż pokonał Rotatarona, Cubot i Orbot przystąpili do sprzątania szczątków robota. Kiedy nie udało im się znaleźć ręki robota, postanowili dać sobie spokój i odpocząć. Nie wiedzieli jednak, że ręka wbiła się w ważny mechanizm parku rozrywki i może później zagrozić katastrofą.

Orbot klepie Cubota.png

Cubot odzyskuje swój głos

W centrali parku rozrywki Doktora Eggmana zjawia się Cubot. Doktor jest niezadowolony z tego, że czip głosowy Cubota w dalszym ciągu nie został naprawiony. Wkrótce przybywa Orbot i zaczyna wymieniać czip. Cubot przemawia wtedy głosem pirata i od razu rusza aby złapać Sonica. Orbot podąża za nim, aby naprawić czip. Naukowiec przedstawia im tam swój promień kontroli umysłu, który jest już w pełni zasilony. Naukowiec wystrzeliwuje z broni, ale usterka o której zapomnieli Orbot i Cubot, doprowadza do zniszczenia promienia. Wystrzelony z niego pocisk pudłuje i trafia w Księżyc, natomiast park rozrywki zaczyna być pochłaniany przez wielką czarną dziurę. Cubot zaczyna krytykować naukowca, mówiąc mu że żaden z jego planów nigdy się nie sprawdził. Eggman protestuje, ale robot każe mu wtedy podać przynajmniej jeden który się powiódł. Orbot Orbot poklepuje Cubota po plecach, za to że robot wykazał się większą uwagą niż zwykle. W ten sposób, Cubot odzyskuje swój prawdziwy głos, dziękując Orbotowi.

Cubot space.png

Cubot cieszy się z powrotu swojego głosu

Doktor Eggman zamierza powstrzymać Sonica przed ucieczką z parku, zasiadając za sterami Nega-Wisp Armor. Jednak robot zostaje zniszczony, a Eggman, Cubot i Orbot wessani przez czarną dziurę. Później popychają uszkodzony Egg Mobile naukowca, z powrotem w kierunku Ziemi. Cubot jest niezmiernie zadowolony z tego, że jego głos powrócił. Robot zaczyna mówić o wielu rzeczach naraz, co doprowadza Eggmana do irytacji.

Sonic Generations Edytuj

SG Eggman flashback.png

Cubot, Orbot i Eggman po odkryciu Time Eatera

Tuż po zniszczeniu Niesamowitego Międzygwiezdnego Parku Rozrywki, co miało miejsce w Sonic Colors, Cubot i Orbot pchali uszkodzony Egg Mobile Doktora Eggmana przez przestrzeń kosmiczną. Podczas tułaczki natknęli się na Time Eatera. Pragnąc okiełznać moc istoty, doktor kazał Cubotowi i Orbotowi wepchnąć się do paszczy istoty, przez co dwa roboty zostały same w kosmosie.

Sonic Lost World Edytuj

W Sonic Lost World, Cubot i Orbot wracają u boku Eggmana, jako jego asystenci. Roboty pomagają doktorowi w podbiciu Lost Hex, a następnie w wyssaniu ze świata energii. Doktor podporządkowuje sobie grupę sześciu Zeti, znaną jako Deadly Six. Naukowiec kontroluje ich za pomocą rzadkiego Cacophonic Concha.

Eggman Lost World.png

Eggman, Cubot i Orbot uciekają przed Tornadem

Na początku gry, Orbot i Cubot towarzyszą Eggmanowi w jego Egg Mobilu. Razem z podczepioną do pojazdu kapsułą, uciekają przed ścigającymi ich Soniciem i Tailsem w samolocie Tornado. Doktor upuszcza kapsułę, dzięki czemu odwraca uwagę nieprzyjaciół. Cubot i Orbot przyglądają się próbie złapania przez bohaterów kapsuły, zasłaniając Eggmanowi widok. Doktor odpycha swoich asystentów i zestrzeliwuje Tornado laserowym pociskiem.

Life Energy.png

Cubot pije energię życiową

Jakiś czas później, Orbot steruje pracą Ekstraktora, który ma wyssać energię ze świata. W trakcie gdy energia jest pobierana, Cubot pije energię życiową z jednego ze zbiorników, a ta napełnia go mocą. Orbot informuje stwórcę, że maszyna zaczyna się przegrzewać. Doktor natychmiast każe ją wyłączyć. Cubot pragnie większej ilości energii, ale doktor mówi, że maszyna mogłaby pozbawić świat całej energii, co doprowadziłoby do jego zniszczenia.

Alas poor Cubot.png

Orbot trzyma głowę Cubota

Doktor Eggman, wraz ze swoimi badnikami i Deadly Six, zjawia się w Desert Ruins. Zdenerwowany tym, że żaden Zeti nie może sobie poradzić z Soniciem, wyciąga Cacophonic Conch. Niespodziewanie pojawia się Sonic i wytrąca róg z dłoni Eggmana. Doprowadza to do buntu Zeti, którzy przejmują kontrolę nad badnikami i wykorzystują je przeciwko naukowcowi, oraz niebieskiemu jeżowi. Eggman traci swój pojazd, Egg Mobile. Cubot z kolei traci ciało i zostaje mu tylko głowa, a w dodatku czip głosowy przełącza się na piracki akcent. Orbot trzymający głowę robota ucieka razem z doktorem. Od tego momentu, Orbot nosi ze sobą głowę Cubota. Doktor i jego roboty łączą siły z Soniciem i Tailsem, aby powstrzymać Ekstraktor przed pozbawieniem świata całej energii. Naukowiec wykorzystuje również głowę Cubota do pokazania projekcji, w której wyjaśnione jest działanie Ekstraktora.

Eggman ratuje Tailsa.png

Cubot atakuje Tailsa

Kiedy drużyna dociera do Frozen Factory, Tails naprawia czip głosowy Cubota. Jakiś czas późneij Orbot umieszcza głowę Cubota w ciele bałwana, szyderczo śmiejąc się z niego. Po chwili Tails przekłada głowę Cubota do zniszczonego pancerza Crabmeata. Cubot zaczyna się czuć bardzo agresywnie i próbuje zaatakować Tailsa. Eggman zauważa to i ratuje lisa, odpychając go na bok. Sonic wyrzuca następnie głowę Cubota z pancerza Crabmeata. Robot przeprasza za swoje zachowanie. W Sky Road, Eggman wmontowuje głowę Cubota na plecy Orbota, ku niezadowoleniu tego drugiego.

Orbot i Cubot SLW ending.png

Cubot i Orbot odkopują Eggmana

Cubot, Orbot, Eggman i Sonic przechodzą przez wiszący most w Lava Mountain. Niespodziewanie atakują ich Zazz i Zomom, którzy ciskają w most wielkimi głazami. Konstrukcja zaczyna się walić, a Cubot i Orbot spadają w przepaść. Eggman również spada, ale aktywuje ukryty plecak rakietowy, który pozwala mu złapać spadających asystentów, a następnie przejść niezauważonym do Ekstraktora. Eggman wyłącza go i wykorzystuje do zasilenia swojego ostatecznego robota. Cubot i Orbot towarzyszą później naukowcowi w próbie pokonania Sonica i Tailsa, ale zostają pokonani, a Eggman spada z Lost Hex z powrotem na Ziemię. Odnajdują go później, zagrzebanego w ziemi i z przygryzionym wąsem, Cubot i Orbot. Orbot sugeruje Cubotowi, aby nic nie mówić doktorowi o jego wąsie, dopóki naukowiec nie oddzieli ich ciał. Jednak Eggman słyszy ich i zaczyna wpadać w szał.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Pomimo tego że jest jednym z robotów Eggmana, Cubot jest beztroski i łagodny. W przeciwieństwie do Orbota, jest tępy, nierozgarnięty i powoli wychwytuje informacje. Nawet jeśli niektóre pojęcia zostaną mu wyjaśnione w oczywisty sposób, minie trochę czasu zanim Cubot je zrozumie. Nie posługuje się sarkazmem i zawsze mówi wprost. Jest lojalny względem swojego stwórcy, ale również i leniwy, często powierzchownie wykonując powierzone zadania. Cubot jest gadatliwy, niezbyt poważny i często irytuje otaczające go osoby.

Na osobowość Cubota mogą również wpływać zmiany w jego czipie głosowy. Robot może mówić z różnymi akcentami. Obok nowego języka pojawiają się także różne zachowania, odruchy i gestykulacje.

Wygląd Edytuj

Cubot jest małym, kwadratowym robotem. Ma prostą budowę ciała: kwadratową głowę oraz kanciastą podstawkę. Obie części są połączone ze sobą metalowymi prętami i mniejszymi kulkami. Całość po złożeniu stanowi jedną kostkę.

Moce i umiejętności Edytuj

Cubot potrafi przybrać postać kwadratu, tj. schować wszystkie swoje elementy pomiędzy głowę i podstawkę. Forma ta nie ma wpływu na przemieszczanie się.

CubotKostka.png

Cubot złożony w kostkę

Cubot potrafi również unosić się i poruszać się swobodnie w powietrzu. Jest jednak kilka ograniczeń w używaniu tej zdolności. Pozwala ona jedynie na unoszenie się kilka metrów nad ziemią, a także wymaga solidnego gruntu pod miejscem, nad którym Cubot się unosi. Oznacza to, że robot nie może unosić się nad przepaściami oraz może spaść, gdy grunt pod nim zostanie usunięty.

Cubot ma również problemy ze swoim czipem głosowym, które stale się zmienia.

Ciekawostki Edytuj

  • Cubot i Orbot pełnią funkcję podobną do tej co inne roboty-asystenci Eggmana w komiksach czy serialach na podstawie serii. Doktor posiada tam zwykle dwójkę niezbyt rozgarniętych pomocników.
  • Człon Cub w nazwie robota odnosi się do sześciennego kształtu jego ciała.
  • W japońskiej wersji Sonic Colors, Cubotowi towarzyszą inne akcenty. Kowbojski akcent jest zamieniony na akcent ninja, a pirat to stereotypowy sumo.
  • Z jednego z wypowiedzianych przez Cubota w Sonic Colors zdań wynika, że robot towarzyszył doktorowi już od dawna. W jednym z końcowych przerywników robot mówi he stops you like it's his job or something, in fact I can't remember a plan he didn't stop, co oznacza on (Sonic) zatrzymuje cię jakby to była jego praca czy coś, właściwie to nie przypominam sobie planu którego by nie powstrzymał. Sugeruje to, że Cubot pamięta poprzednie klęski doktora i mógł być ich świadkiem.
  • W czołówce Sonic Colors, Cubot trzyma w dłoni kubek z kawą, co jest dosyć dziwne, ponieważ roboty nie mogą pić napojów. Jednak w Sonic Lost World, Cubot wypija płynną energię życiową, co sugeruje że robot ma zdolność wchłaniania cieczy.
ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki