FANDOM

Cucky (クッキー Kukkī?) – kurczak, jedno ze zwierzątek pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog. Zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Cucky to kurczak o białych piórach i czerwonej grzywce. Posiada pomarańczowy dziób i pazury. Jego oczy są ciemnoszare.

Cucky zamieszkują różne miejsca w świecie Sonica, takie jak South Island, Westside Island czy Lost Hex. Często mieszkają wraz z innymi zwierzątkami. Cucky porozumiewają się ze sobą za pomocą gdakania, ale są w stanie zrozumieć normalny język. Żyją zgodnie z naturą oraz nie znoszą zła. Ze względu na rozmiary nie są w stanie samodzielnie się bronić, pomagają im w tym Sonic oraz jego przyjaciele. Cucky, podobnie jak inne zaprzyjaźnione zwierzątka, często padają ofiarą imperialistycznych planów Doktora Eggmana i służą jako napęd do jego robotów.

Rola Cucky w grach jest niewielka i zwykle ogranicza się do opuszczenia badnika lub kapsuły po jej zniszczeniu i ucieczki z miejsca zdarzenia.

Wczesny kanon Edytuj

W pierwszych latach istnienia serii Sega of America zmieniła imiona wszystkich zwierzątek, oraz opisała ich historie w Sonic Bible. Cucky otrzymał imię Chicken, które później zmieniono na Chirps. Według Sonic Bible Cucky, tak jak inne zwierzątka, pochodziły z dużej rodziny (co miało tłumaczyć obecność wielu identycznych Cucky) i pomagały wychowywać osieroconego Sonica. Początkowo Chirps miał nauczyć Sonica piać jak kogut, aby budził wszystkich o poranku. W późniejszych wersjach Chirps miał mieć duży wpływ na nauczenie Sonica Spin Attacku. Stało się to wtedy, gdy Chirps wyszedł ze swojego gniazda i próbował nauczyć się latać. Sonic zaczął go naśladować i w ten sposób wykonał swój Spin Attack po raz pierwszy.

W innych mediach Edytuj

Komiksy Edytuj

Sonic the Comic Edytuj

W komiksie wydawnictwa Fleetway Editions, Cucky znany jest jako Chirps. Pochodzi z Emerald Hill. Często padał ofiarą planów Doktora Robotnika, który próbował przejąć władzę nad światem.

Archie Comics Edytuj

W komiksach, Cucky należą do rasy Mobini - zwierząt typowych dla fauny Mobiusa.

Animacje Edytuj

Sonic X Edytuj

Osobny artykuł: Cucky (Sonic X)

W Sonic X Cucky przybyły do świata ludzi wraz z innymi zwierzątkami, na skutek trzeciej Kontroli Chaosu, w trakcie sagi półksiężyca. Podczas sagi Emerla przystosowały się do życia z ludźmi. Pod koniec sagi powrotu do domu Cucky wróciły z powrotem do świata Sonica.

Ciekawostki Edytuj