Fandom

Sonic Wiki

Cyan Laser

3250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Cudzy1.png Change forms with a Cyan Wisp for the super-fast Laser form! Cudzy2.png
Miles "Tails" Prower
Cyan Laser (シアン・レーザー Shian rēzā?, pol. Cyjanowy Laser) to transformacja jeża Sonica pojawiająca się po raz pierwszy w grze Sonic Colors. Jest to Moc Koloru zasilana przez Cyjanowego Wispa i jego energię Hyper-go-on. W tej formie Sonic zamienia się w cyjanowy laser.

Wygląd Edytuj

Sonic jako Cyan Laser zamienia w cyjanową, większą wersję swojej głowy. Prawdziwe rysy twarzy jeża znikają, a jedyne co pozostaje to oczy i uszy. Oczy zmieniają kolor na żółty i zostają pozbawione tęczówek, a uszy zmniejszają się i zmieniają kolor na cyjanowy.

Umiejętność Edytuj

Sonic jako Cyan Laser zyskuje zdolności prawdziwego lasera, takie jak latanie z ogromną prędkością oraz bezproblemowe niszczenie wrogów. Cyan Laser potrafi również być przekierowywanym i odbijanym od różnych kryształów i powierzchni lustrzanych. Ponadto potrafi przebijać się przez ziemię i inne materiały, wchodząc w specjalny Kabel optyczny.

Jedyną wadą Cyan Laser jest krótki czas trwania jego energii Hyper-go-on. Twa on tylko kilka sekund, a jedynym sposobem na wydłużenie go jest zebranie większej ilości Cyjanowych Wispów.

Gameplay Edytuj

Colors Cyan Laser.jpg

Cyan Laser w Sonic Colors (Wii)

Cyan Laser może zostać użyty jedynie dzięki energii Hyper-go-on, a więc Sonic musi być w posiadaniu Cyjanowego Wispa. Kiedy Sonic już zamieni się Cyan Laser, Belka Wispów zacznie się automatycznie zmniejszać, aż się wyczerpie. Wtedy Sonic powróci do swojej prawdziwej postaci.

Aby uruchomić Cyan Laser należy wstrząsnąć Wii Remote lub nacisnąć dany przycisk, w zależności od kontrolera i wersji gry. Kiedy moc już się uruchomi, gracz musi wybrać kierunek, którym podąży Cyan Laser, i którego potem nie da się już zmienić. Następnie laser będzie się odbijał lub niszczył przeszkody na swojej drodze, aż jego moc się wyczerpie.

Wszyscy wrogowie, którzy staną na drodze Cyan Laser zostaną natychmiast zniszczeni. Dotyczy to nawet tych, których nie można zniszczyć w postaci Sonica. Kiedy jednak laser w czasie lotu natrafi na jakąś ścianę, bądź sufit, zostanie natychmiast przekierowany odbiciem, zgodnie z prawami fizyki.

Cyan Laser potrafi również wchodzić do środka różnych materiałów i budowli, poprzez wycelowanie go w specjalny Kabel optyczny.

Sonic Colors Edytuj

Wii Edytuj

Moc Cyan Laser debiutuje w grze Sonic Colors w jej obu wersjach. Po raz pierwszy można jej użyć na akcie 3 w Tropical Resort.

Po uruchomieniu mocy, Sonic będzie wirował w powietrzu wokół własnej osi, otoczony cyjanową poświatą, a zadaniem gracza będzie wybranie odpowiedniego kierunku, którym podąży. Jeżeli będzie robił to zbyt długo, Cyan Laser po pewnym czasie sam się wystrzeli w kierunku, w który gracz celował w danym momencie. Po uderzeniu w Kabel optyczny lub Pryzmat, gracz otrzyma punkty bonusowe, zwane Color Bonus.

Cyan Laser podąży w tym kierunku, który w momencie celowania wskazuje przerywana linia. W sekcjach trójwymiarowych Cyan Laser może być nakierowany i wystrzelony jedynie w liniach poziomych, natomiast w sekcjach dwuwymiarowych - jedynie w liniach pionowych.

Sterowanie Edytuj

Gracz posiada następujące funkcję sterowania, podczas korzystania z mocy Cyan Laser:

Standard Wii Remote Klasyczny Kontroler GameCube Controller
Aktywowanie Cyan Laser Potrząsnąć Wii Remote Potrząsnąć Wii Remote Przycisk R Z Button Game Cube.png
Celowanie Cyan Laser Control Stick Control Pad.png L Stick Control Stick

Kombinacje Edytuj

W Game Landzie moc Cyan Laser może zostać połączona z mocą drugiego gracza i stworzyć zupełnie nową moc. Dostępne kombinacje to:

  • Cyan Laser + Cyan Laser - dwa Cyan Lasery, które po użyciu lecą spiralnie wokół siebie. Jest to silniejsza forma pojedynczego Cyan Lasera.
  • Cyan Laser + Yellow Drill - moc używana jedynie pod wodą. Jest to normalny Yellow Drill, jednak przed końcem transformacji zamienia się w Cyan Laser.
  • Cyan Laser + Orange Rocket - moc, w której po wyczerpaniu się Orange Rocket, można zamienić się w Cyan Laser.

Nintendo DS Edytuj

W wersji Nintendo DS gry Sonic Colors, Cyan Laser jest czwartą z kolei Mocą Koloru i jest odblokowywany w Aquarium Park.

Sterowanie Edytuj

Kiedy Sonic zdobędzie Cyjanowego Wispa, gracz może użyć jego energii Hyper-go-on, naciskając przycisk B Button Wii DS.png. Może również ustalić kierunek jego lotu, poprzez poruszanie gałką analogową lub strzałkami.

Gracz może ponadto ustalić kierunek lotu Cyan Laser pod kątem 90 stopni, naciskając którykolwiek z przycisków: B Button Wii DS.png/A Button Wii DS.png/X Button Wii DS.png/Y Button Wii DS.png.

Sonic Generations Edytuj

Nintendo 3DS Edytuj

CL SG 3DS.png

Cyan Laser w Sonic Generations (3DS)

Cyjanowy Wisp pojawił się jedynie w wersji Nintendo 3DS gry Sonic Generations i tylko nowoczesny Sonic może używać jego Mocy Koloru oraz energii Hyper-go-on. Styl sterowania i mechanika rozgrywki tej mocy są takie same jak w wersji Nintendo DS gry Sonic Colors. Jest ona dostępna jedynie na akcie 2 w Tropical Resort.

Sterowanie Edytuj

Aby aktywować Cyan Laser gracz musi wcisnąć przycisk X Button Wii DS.png. Po uruchomieniu mocy, zadaniem gracza jest wybranie kierunku lotu Sonica, poprzez użycie przycisku X Button Wii DS.png.

Sonic Lost World Edytuj

Wii U Edytuj

CL SLW Screen.png

Cyan Laser w Sonic Lost World (Wii U)

Cyan Laser wraz z Cyjanowym Wispem pojawił się w obu wersjach gry Sonic Lost World, zachowując przy tym styl sterowania i mechanikę gry z wersji Wii gry Sonic Colors.

Po raz pierwszy moc pojawia się na poziomie Windy Hill w zonie 1.

Sterowanie Edytuj

Aby aktywować Cyan Laser, gracz musi stuknąć ikonę Cyjanowego Wispa w prawym górnym rogu ekranu. Następnie należy ustalić jego kierunek lotu, poprzez poruszanie palcem po ekranie lub używając lewego drążka analogowego. Następnie, aby Cyan Laser mógł zostać wystrzelonym, gracz musi użyć przycisku A Button Wii DS.png.

Nintendo 3DS Edytuj

W wersji Nintendo 3DS gry Sonic Lost World, Cyan Laser po raz pierwszy pojawia się na poziomie Sky Road w zonie 1.

Sterowanie Edytuj

Gracz może aktywować moc Cyan Laser, poprzez stuknięcie jego ikonki na ekranie. Następnie wystarczy ustalić jego kierunek lotu, do czego służą przyciski A Button Wii DS.png/B Button Wii DS.png.

Sonic Runners Edytuj

Runners-Cyan Laser.png

Artwork z Sonic Runners

Cyan Laser wraz z Cyjanowym Wispem pojawia się w grze Sonic Runners, jako jeden z sześciu typów power-upów.

Tak jak w normalnych grach, umożliwia zamienianie się w laser i poruszanie się z ogromnie wielką prędkością w linii prostej. Ponadto, jeżeli na ekranie pojawią się jakieś kryształy lub inne bonusowe przedmioty, Cyan Laser zbierze je automatycznie.

Jest to również pierwsza gra, w której Cyan Laser może zostać użyty przez kogoś innego niż Sonic.

Występy w innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Archie Comic-Cyjanowy Laser.jpg

Cyan Laser w Archie Comics

Cyan Laser zaliczył krótki występ w Archie Comics. Pojawił się w adaptacji Sonic Colors w numerze dwieście dziewiętnastym.

W komiksie, Cyjanowy Wisp, wraz z kilkoma innymi Wispami, byli ścigani przez Orbota, Cubota i Egg Pawn. Cyjanowy Wisp uratował wtedy Sonica, wchodząc w niego i zamieniając go w Cyan Laser. Dzięki temu, Sonic zniszczył Egg Pawn, a następnie wystraszył Orbota i Curbota, którzy natychmiast uciekli. Następnie dołączają do nich Tails, Yacker oraz kilka innych Wispów, a jeż decyduje się uratować ich rasę i pokonać Doktora Eggmana.

Muzyka Edytuj

Cyan Laser ma tylko jedną wersję swojego soundtracku:

Nazwa Muzyka
Color Power - Cyan Laser

Ciekawostki Edytuj

  • Cyan Laser jest pierwszą Mocą Koloru, odkrytą przez Sonica, nie licząc Boostu, Białych Wispów.
  • Cyan Laser może zostać użyty przeciwko bossom.
  • We wszystkich grach, w których wystąpił Cyan Laser, zawsze towarzyszy mu ten sam soundtrack.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Colors
ved
Sonic Lost World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki