FANDOM

Pierścień przyspieszający (ダッシュリング Dasshu Ringu?) – elementy rozgrywki pojawiające się w serii Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Pierścienie przyspieszające pojawiły się po raz pierwszy w Sonic Adventure. Pierwszą grą 2D w jakiej wystąpił jest Sonic Advance. Od Sonic Heroes stały się standardowymi elementami wielu poziomów.

Pierścienie przyspieszające to unoszące się w powietrzu obręcze. Początkowo miało postać mechanicznych, zielono-czarnych obręczy. Najczęściej posiadały kilka płatów dookoła. W grach 2D i w nowszych grach są z reguły zwykłymi, pomarańczowymi obręczami.

Pierścienie przyspieszające pojawiały się początkowo tylko na poziomach Tailsa w Sonic Adventure. Po przelatywaniu przez nie Tails otrzymywał dodatkową szybkość i mógł latać dłużej. Z biegiem czasu zaczęły z nich korzystać wszystkie postacie. Pierścienie przyspieszające działa podobnie jak panele przyspieszające - wypychają postać do przodu i nadają jej dodatkową prędkość. Występują pojedynczo, albo są czasami ułożone w różnych kombinacjach, tworząc trasy.

W serii Sonic Riders przez pierścienie mogą przelatywać Extreme Gear typu latającego. Przelatywanie przez nie pozwala na znalezienie różnych skrótów, a także napełnia paliwo do tych desek.

Odmiany Edytuj

Tęczowy pierścień Edytuj

Osobny artykuł: Tęczowy pierścień
Odmiana pierścienia przyspieszającego, różniąca się tym że pokrywaj ją wszystkie kolory tęczy. Pozwala wykonywać powietrzne triki po przejściu.

Galeria Edytuj

ved
Sonic Lost World

Więcej z Fandomu

Losowa wiki