Fandom

Sonic Wiki

Deadly Six

2628stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Cudzy1.png These are nobody's friends. They are The Deadly Six and they are your worst enemies! Cudzy2.png
Doktor Eggman, Sonic Lost World

Deadly Six (六­鬼衆 Roku Kishū?, dosł. Band of Six Oni) – grupa sześciu złych Zeti, pojawiająca się w grze Sonic Lost World. Są jednymi z głównych antagonistów w grze. Podobnie jak inni Zeti zamieszkują Lost Hex.

W trakcie wydarzeń z Sonic Lost World Deadly Six musieli współpracować z Doktorem Eggmanem, który zmuszał ich do posłuszeństwa, za pomocą Kakofonicznej Muszli. Kiedy Sonic pozbył się przedmiotu, Zeti wyzwolili się spod kontroli Doktora Eggmana. Następnie zamierzali zemścić się na naukowcu i niebieskim jeżu, wysysając energię ze świata, ale zostali ostatecznie pokonani.

Historia Edytuj

Założenie Edytuj

Wiele lat przed wydarzeniami z gry Sonic Lost World, Mistrz Zik założył grupę Deadly Six. Wśród niej znalazł się jego ostatni uczeń - Zavok, oraz czterech innych Zeti: Zazz, Zomom, Zeena i Zor.

Sonic Lost World Edytuj

Kakofoniczna kara.png

Eggman gra na Kakofonicznej Muszli w celu ukarania Zeti

Deadly Six natknęli się w pewnym momencie na Doktora Eggmana. Naukowiec zniewolił Zeti przy użyciu Kakofonicznej Muszli, osłabiającej zdolności Zavoka i jego towarzyszy. Deadly Six byli zmuszeni służyć Eggmanowi, pomagając w planach podboju świata m.in. przy łapaniu zwierzątek do zasilania armii badników. Nauczono ich również budowania robotów. Kiedy w Lost Hex zjawił się Sonic, członkowie Deadly Six zaczęli być wysyłani w celu powstrzymania niebieskiego jeża. Zazz zaatakował Sonica w Windy Hill, a Zomom w Desert Ruins.
Deadly Six freed.png

Deadly Six uwolnieni spod kontroli Eggmana

Mimo kolejnych prób, Sonica nie udało się schwytać. W Desert Ruins Eggman postanowił ukarać Deadly Six za ich niekompetencję, grając na Kakofonicznej Muszli. Niespodziewanie zjawił się niebieski jeż i wytrącił doktorowi przedmiot, co spowodowało że Zeti odzyskali swoją moc

i zdolność sprawowania kontroli nad robotami Eggmana. Zeti dokonali zemsty na naukowcu, przejmując kontrolę nad jego badnikami i zwracając je przeciwko niemu. Eggman stracił m.in. swój pojazd, Egg Mobile i został zmuszony do ucieczki.

Deadly Six i Tails.png

Porwanie Tailsa

Tak więc Deadly Six przejęli kontrolę nad wszystkimi robotami i kryjówkami Eggmana w Lost Hex. Następnie zaplanowali wyssać energię ze świata Sonica, za pomocą Ekstraktora, w celu dokonania ostatecznej zemsty. Zaplanowali również porwanie Sonica i zrobotyzowanie go. Zastawili na jeża pułapkę w postaci kapsuły. Złapał się w nią jednak Tails, ale Zavok nie zmienił swoich planów i zamienił przyjaciela niebieskiego jeża w robota. W międzyczasie Zeena zaatakowała jeża w Frozen Factory, a Zor w Silent Forest.
Sonic vs Zavok cutscene.png

Sonic kontra Zavok

Zavok zjawił się w Sky Road, gdzie wyjawił Sonicowi swój plan, czym wywołał wściekłość u jeża. Zeti stoczył z Soniciem pojedynek ale przegrał. Przed kolejną walką Zavok zaczął drwić Sonica, który zaczął tracić sygnał ze swoimi przyjaciółmi, mieszkającymi na świecie pozbawianym energii przez Ekstraktor. Mimo wszystko Zavok został pokonany i zdenerwowany wrócił do bazy. Tam, razem z Zomomem, przygotował proces robotyzacji Tailsa, zostawiając lisa przykutego do stołu operacyjnego.
Zazz i Zomom way stronger.png

Zazz i Zomom atakują Sonica i Eggmana

Wkrótce do bazy w Lava Mountain dotarli Sonic i Eggman. Zazz wraz z Zomomem zaatakowali Sonica, Orbota, Cubota i Eggmana gdy przechodzili przez most na Lava Mountain. Dzięki energii z Ekstraktora, ich siła się zwiększyła dzięki czemu bez trudu byli w stanie rzucać głazy na most. Wszyscy oprócz Sonica spadli do lawy. Po tym, Zazz połączył siły z Zomomem i Mistrzem Zikiem, aby zemścić się na Sonicu i pokonać go w walce. Pomimo większej siły, zostali pokonany na dobre.

Sonic vs Zeti Lava Mountain cutscene.png

Sonic kontra Zavok, Zeena i Zor

Zavok, Zeena i Zor czekali na Sonica w dalszej części bazy. Zaproponowali jeżowi, aby im służył, ale Sonic się nie zgodził. W tej sytuacji Zavok wysłał zrobotyzowanego Tailsa do walki z Soniciem. Okazało się jednak że lis unieszkodliwił proces robotyzacji i tak naprawdę nigdy nie zmienił się w robota. Tails zaatakował Zeti i przepędził ich. Sonic rzucił się za nimi w dalszy pościg. Po klęsce Zeeny i Zora, Zavok osobiście stanął do walki z jeżem. Kiedy został pokonany, dokonał powiększenia swoich rozmiarów. W formie giganta próbował zniszczyć Sonica, ale został pokonany.

Dalsze losy członków grupy nie są znane, ale najpewniej przetrwali, co sugerują słowa Eggmana (doktor mówi że w przyszłości zdobędzie nową Kakofoniczną Muszlę i Zeti ponownie będą mu służyć).

Członkowie Edytuj

Zavok Edytuj

SLW zavok.png

Zavok

Osobny artykuł: Zavok

Przywódca całego zespołu i ostatni uczeń Mistrza Zika. Z powodu swoich umiejętności szybkiego myślenia i podejmowania decyzji otrzymał tytuł lidera. Zavok jest silnym i okrutnym wojownikiem. Jego oczkiem w głowie jest dążenie do podboju całego świata, albo jego zniszczenie. Kiedy otrzymuje do tego sposobność, wydaje się że nic nie jest w stanie go zatrzymać.

Mistrz Zik Edytuj

SLW zik.png

Mistrz Zik

Osobny artykuł: Mistrz Zik

Bardzo stary Zeti, założyciel grupy i nauczyciel Zavoka. Powierzył swojemu uczniowi przewodnictwo nad zespołem. Zik jest doświadczonym i zdyscyplinowanym mistrzem sztuk walki. Jest także głosem mądrości w Deadly Six. Mimo swojego wieku posiada umiejętności, które świetnie sprawdzają się w walce.

Zazz Edytuj

SLW-Zazz-Artwork2.png

Zazz

Osobny artykuł: Zazz

Jeden z członków grupy. Zazz jest szalony i dziki. Ma ponad 127 lat i jest bardzo silnym, zwinnym, oraz niezwykle agresywnym Zeti. Uwielbia walkę, nawet jeśli nie wie przeciwko czemu walczy.

Zomom Edytuj

SLW zomom.png

Zomom

Osobny artykuł: Zomom

Jeden z członków grupy. Zomom jest wyjątkowo grubym i silnym Zeti. Jest powolny, ale pod jego masą kryje się miażdżąca siła. Lubi jedzenie, jedzenie i więcej jedzenia. Jego ulubiony posiłkami są wielkie kanapki, pieczone kurczaki i kolczaste, niebieskie jeże.

Zeena Edytuj

SLW Zeena.png

Zeena

Osobny artykuł: Zeena

Jedyna kobieta należąca do grupy. Zeena jest zadziorną, zimną i okrutną osobową, której brakuje inicjatywy. Jest bardzo samolubna i arogancka i skupia się na sobie, głównie na wyglądzie. Najbardziej martwi jej stan własnych paznokci, które uwielbia malować. Wie co jest modne i brzydzi się przestarzałymi ubraniami.

Zor Edytuj

SLW zor.png

Zor

Osobny artykuł: Zor

Jeden z członków grupy. Zor jest pesymistycznie nastawiony do życia. Nic nie sprawia mu przyjemności, której zresztą nie lubi. Dla Zora wszystko jest bezsensowne, ponieważ

wszyscy i tak umrą. Z powodu ciągłego życia w cieniu udało mu się poskromić mroczne siły, których wszyscy inni boją się używać.

Galeria Edytuj

Zrzuty ekranu Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jak na złoczyńców z serii Sonic the Hedgehog, Deadly Six są wyjątkowo kolorowi.
  • Członkowie Deadly Six posiadają kilka cech wspólnych: każdy posiada pewną ilość rogów, posiada różnokolorowe ciało (dwa główne kolory są podzielone w pasie, przy czym dół jest zazwyczaj czarny, a górna częśc tułowia posiada inny kolor), a także włosy (poza Zomomem).
  • Zavok i Zeena to jedyni członkowie Deadly Six, których imiona nie są wspomniane w Sonic Lost World.
  • Nazwa Deadly Six pojawiła się w grze Sonic Lost World tylko raz, kiedy Eggman przedstawił jej członków Sonicowi. W późniejszych etapach gry funkcjonowała nazwa Zeti.
  • Deadly Six są podobni do innych, mitycznych istot (jak Chaos), nad którymi Eggman próbuje przejąć kontrolę, ale nie udaje mu się to. Jest jednak pewna różnica: poprzednie istoty współpracowały z Eggmanem przez większość gry i zdradzały go dopiero pod koniec, podczas gdy Deadly Six wymykają się spod kontroli już na początku.
  • Mimo bycia przedstawionymi jako kolorowi złoczyńcy, Deadly Six posuwają się jednych z najbardziej brutalnych gróźb w serii Sonic the Hedgehog. Wprost mówią o śmierci, zabijaniu i masowym zniszczeniu świata.

Więcej w Fandom

Losowa wiki