Death Ball (デスボール?) – mini-boss drugiego aktu Death Egg Zone w Sonic & Knuckles oraz Sonic 3 & Knuckles. Gracz walczy z nim tuż przed walką z Kyodai Eggman Robotem.

Opis Edytuj

Deathball-sprite
Death Ball to robot, przypominający wyglądem Death Egg. Posiada dwoje małych oczu oraz zderzak (lub dwa, jeżeli gracz gra jako Sonic z towarzyszącym Tailsem). Dolna część może się otwierać, aby zrzucić kolczaty łazik.

Boss Edytuj

Walka ma miejsce pod koniec aktu drugiego. Arena wyznaczona jest przez 2 tuby do zmiany grawitacji. Ich użycie jest kluczowe w walce. Za prawą z nich stoi Doktor Eggman, który kontroluje ruchy maszyny.

Death Ball zlatuje znad środka areny i zatrzymuje się, gdy znajdzie się w zasięgu gracza. Nie można go jednak uderzyć, ze względu na chroniący go zderzak. Death Ball przez całą walkę będzie poruszał się w tę i z powrotem nad areną. Co jakiś czas, robot wyrzuci z siebie kolczasty łazik. Zależnie od grawitacji, łazik spadnie na podłogę lub na sufit, jednak zawsze będzie zwrócony kolcami w górę ekranu.

W zależności od grawitacji oraz kierunku, w którym jest zwrócony, łazik będzie zachowywał się inaczej. Jeżeli jego kółka są zwrócone do powierzchni, będzie się on po niej poruszał. Jeżeli natomiast to kolce są zwrócone do powierzchni, utknie on. Zadaniem gracza jest uderzyć kolcami łazika w maszynę. Zrobić to można na dwa sposoby. Gracz może wykorzystać tuby po bokach areny i podczas zmiany grawitacji łazik spadnie na nowe podłoże. W trakcie tego ruchu, łazik może uderzyć maszynę. Drugą opcją jest podbijanie wbitych w podłoże kolcami łazików. Można to zrobić za pomocą Spin Dasha. Niewykorzystane łaziki wybuchają po jakimś czasie. Każdy wybuch łazika kończy się wystrzeleniem kolców.

Aby pokonać bossa, należy roztrzaskać o niego 8 łazików. Po tym, grawitacja wróci do normalności, a boss upadnie na podłogę i wybuchnie. Zaraz potem wybuchną tuby i otworzy się droga do uciekającego już Eggmana.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Boss

Ciekawostki Edytuj

  • Walka będzie utrudniona, jeżeli gracz gra jako Super Tails. Flicky będą bowiem niszczyły łaziki.