FANDOM

Zobacz też Death Egg (ujednoznacznienie)

Death Egg (デスエッグ Desu Eggu?) – stacja kosmiczna zbudowana przez Doktora Eggmana, powstała w celu przejęcia władzę nad światem. Po raz pierwszy pojawia się w grze Sonic the Hedgehog 2, która rozpoczyna tzw. "Death Egg Saga". 

Opis Edytuj

Death Egg to okrągła stacja, przypominająca głowę Eggmana. Jej dokładne wymiary nie są znane, ale jest ogromna, co widać po jej wyglądzie zewnętrznym, oraz po tym, że rozgrywa się na niej dwuaktowy poziom w Sonic & Knuckles. Nie jest wyposażona w żadną konkretną broń, ale pilnuje jej armia robotów.

W Sonic Battle pojawia się stacja o tej samej nazwie, ale nie wiadomo czy jest odbudowanym Death Egg, bądź też pozostałością po tej stacji z Sonic & Knuckles, jeśli wierzyć w to, że nie została tam całkowicie zniszczona. Jej wygląd zewnętrzny jest mało znany, poza tym że ma kształt latającego talerza. Jest również wyposażona w potężną broń: Final Egg Blaster, zdolny do niszczenia gwiazd.

Historia Edytuj

Sonic the Hedgehog 2 Edytuj

Osobny artykuł: Death Egg Zone (Sonic the Hedgehog 2)
DeathEggIkona.png
W grze Sonic the Hedgehog 2, Death Egg podczas rozgrywki został pokazany jedynie szczątkowo. Pierwszy raz pojawia się w cutscence zakańczającej Wing Fortress Zone. Ukazane jest jak Egg Jet dokuje w stacji. Drugi raz, już w samym Death Egg Zone, pokazane jest jedynie kilka korytarzy i areny walki z Mecha Sonicem oraz Death Egg Robotem. Wnętrze stacji jest tutaj bardzo podobne do Chemical Plant Zone. Cała stacja jest ukazana na ikonie w menu wyboru poziomu. Death Egg zostaje poważnie uszkodzony po pokonaniu Death Egg Robota i spada z orbity.

Sonic the Hedgehog 3 Edytuj

Deatheggwtlelaunchbase.png

Death Egg widoczny w tle Launch Base Zone

Death Egg powraca w kolejnej grze z serii, Sonic the Hedgehog 3. Po raz pierwszy zostaje ukazany z zewnątrz podczas rozgrywki. Pierwszy raz, pojawia się on w tle pierwszego aktu Launch Base Zone. Jest otoczony przez rusztowania i znacznie zanurzony. Wyglądem przypomina jajo z czymś na wzór oczu. W drugim akcie tego samego poziomu, gracz znajduje się przy dolnej części stacji podczas startu. Pomimo prób Knucklesa, gracz dostaje się na platformę przymocowaną do jednej z części. Po pokonaniu Big Arma (lub Beam Rocketa w Sonic 3 & Knuckles), platforma, a po chwili cała stacja zaczyna wybuchać i, będąc już dosyć wysoko, ponownie spada na ziemię. Gracz stoi na spadającej platformie i obserwuje upadek Death Egga.

Sonic & Knuckles Edytuj

Osobny artykuł: Death Egg Zone (Sonic & Knuckles)
Deatheggwskysanctuary.png

Death Egg startujący i wystrzeliwujący Egg Roboty widoczny w Sky Sanctuary Zone

W Sonic & Knuckles, Death Egg odgrywa największą rolę. Widoczny jest już na ekranie tytułowym gry, gdy rozbija się o wulkan. W rozgrywce widoczny jest począwszy od Lava Reef Zone. W tle pierwszego aktu Lava Reef Zone jest słabo widoczny w tle. W akcie drugim, pojawia się pod koniec i jest już lepiej widoczny. Podczas początku walki z Hot Mobile, Death Egg zaświeca oczami aktywując wulkan, a następnie zajmuje znaczną część tła. W Hidden Palace Zone, pojawia się w środkowej części tła. W Sky Sanctuary Zone, widoczny jest podczas startu. Wtedy, wystrzeliwuje armię EggRobotów. Następnie jest widoczny pod koniec poziomu, gdzie gracz wskakuje na jego pokład.

Death Egg Zone rozgrywa się w całości na Death Eggu. Poziom ten pokazuje zarówno wnętrze jak i zewnętrze Death Egga. Na stacji znajdują się różne miejsca, gdzie zmienia się grawitacja. Po walce z Kyodai Eggman Robotem, stacja zostaje zniszczona na dobre.

Sonic Drift 2 Edytuj

Osobny artykuł: Death Egg (Sonic Drift 2)

Death Egg w Sonic Drift 2 pojawia się jako ostatni tor w Blue Grand Prix (Blue GP jest najtrudniejszym turniejem w grze), po torze Milky Way

Sonic Battle Edytuj

Death Egg SB 1.png

Widok z oddali na Death Egg w Sonic Battle

W Sonic Battle pojawia się stacja kosmiczna o tej samej nazwie. Doktor Eggman zamontowuje na niej Final Egg Blaster, działo zdolne do niszczenia całych gwiazd. Death Egg pojawia się dopiero pod koniec gry, w Epizodzie Emerla.

Jest to niewielki obszar, do którego można dostać się klikając podobiznę Death Egg, znajdującą się na niebie w Holy Summit. Zza okna można dostrzec Final Egg Blaster, celujący w Ziemię. Pośrodku głównego pomieszczenia stacji stoi Eggman, czekający na gracza.

Death Egg SB 2.png

Death Egg w Sonic Battle

Po tym jak wszystkie poprzednie plany w zdobyciu władzy nad Gizoidem Emerlem zostały pokrzyżowane przez Sonica i jego przyjaciół, Eggman uruchamia stację kosmiczną Death Egg. Z jej pokładu zaczyna grozić ziemi zniszczeniem przez Final Egg Blaster. Eggman wiedząc, że kontrolę nad Gizoidem może sprawować ten, kto ma w swoich rękach wielką moc, zwabia Emerla na pokład. Wywiązuje się między nimi walka, w wyniku której Eggman przegrywa i błaga o litość. Gizoid przebacza mu i planuje zostawić w spokoju, ale Eggman wykorzystuje nieuwagę Emerla i wysadza kilka gwiazd za pomocą Final Egg Blastera. Powoduje to, że Gizoid musi poddać się nowemu stwórcy, który posiada tak wielką potęgę. Emerl jednak zaczyna tracić zmysły i dokonuje transformacji w Ultimate Emerla i kieruje Final Egg Blaster w stronę Ziemi, aby ją wysadzić. Sonic nie ma wyboru i walczy z Emerlem, zadając mu przy tym ciężkie obrażenia i niszcząc go. Dalszy los Death Egg pozostaje nieznany, ale prawdopodobnie stacja została zniszczona.

Sonic & Sega All-Stars RacingEdytuj

Osobny artykuł: Egg Hangar

Wewnątrz Death Egg rozgrywa się trasa Egg Hangar. Można ją nabyć poprzez zakup DLC, zawierające również postać Metal Sonica, pilotującego Metal Booster.

Sonic Generations Edytuj

Death Egg powraca w Klasycznej Erze gry.

Death Egg Sonic Generations .png

Death Egg w Sonic Generations

Po raz pierwszy można je spotkać w Sky Sanctuary. W akcie pierwszym, stacja pojawia się tylko w tle poziomu, wznosząc się w górę. Podobnie jak w Sonic & Knuckles, wypuszcza ze swojego pokładu Eggrobo, które atakują gracza. W drugim akcie stacja pojawia się pod koniec. Unosi się nieruchomo w tle, w jednym miejscu, tuż przed platformą na której położony jest Pierścień Mety.

Na pokładzie stacji toczy się również walka z Death Egg Robotem, bossem Ery Klasycznej. Na początku pojawia się zbliżenie, na unoszące się w przestrzeni kosmicznej Death Egg, a następnie akcja przenosi się do wnętrza fortecy, gdzie Klasyczny Sonic walczy z robotem. Kiedy go jednak pokonuje, stacja nie zostaje zniszczona. Niespodziewanie pojawia się na niej Time Eater i spod szczątek Death Egg Robota wyciąga i porywa Klasycznego Doktora Robotnika.

Sonic & All-Stars Racing: Trasformed Edytuj

Osobny artykuł: Egg Hangar
Death Egg SRT.png

Death Egg w Sonic & All-Stars Racing Transformed

Death Egg pojawia się w tle trasy Sanctuary Falls, rozgrywającej się w Sky Sanctuary. Zachowuje się podobnie jak w drugim akcie wspomnianego poziomu z Sonic Generations. Powraca tutaj również trasa Egg Hangar, z niewielkimi zmianami, rozgrywająca się wewnątrz Death Egg.

Seria Sonic Runners Edytuj

Death Egg SR.png

Sonic Runners Edytuj

Death Egg pojawia się w grze Sonic Runners jako kompan gracza. Daje szansę na kontynuowanie rozgrywki po porażce.

Sonic Runners Adventure Edytuj

Death Egg pojawia się w tle poziomu Sky Sanctuary.

Odmiany Edytuj

Death Egg II Edytuj

Osobny artykuł: Death Egg II
Death Egg II.png

Death Egg II

Druga wersja Death Egg, pojawiająca się w grze Sonic the Fighters. Oprócz posiadania głównego sektora, w postaci głowy Eggmana, odchodzi od niej kilka ramion, każde w innym kolorze. Jest miejscem finałowych walk z Metal Soniciem i Eggmanem. Zostaje zniszczona przez jedną z postaci z gry, zależnie od wyboru gracza.

E.G.G Station Edytuj

Osobny artykuł: E.G.G. Station Zone
EGG Station ikona.png

E.G.G. Station

Podobna stacja, przypominająca kształtem bardziej Death Egg z Sonic Battle. Pojaia się w grze Sonic the Hedgehog 4: Episode I. Posiada inny kształt od zewnątrz (latający spodek, częściowo niedokończony), ale wewnątrz jest niemal identyczna do Death Egg z Sonic the Hedgehog 2.

Death Egg mk.II Edytuj

Osobny artykuł: Death Egg mk.II
Death Egg mk.II.png

Death Egg mk.II

Nie mylić z Death Egg II. Stacja pojawiająca się w grze Sonic the Hedgehog 4: Episode II. Posiada podobny kształt co Death Egg, ale od spodu jest niedokończona. Została również wybudowana dookoła Małej Planety, znanej z Sonic CD. Jej losy pozostają nierozstrzygnięte, z powodu anulowania epizodu III Sonic the Hedgehog 4. Death Egg mk.II zostaje pozbawione energii i gasną na niej wszystkie światła, ale Mała Planeta wciąż jest otoczona przez pancerz stacji.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Death Egg Zone - Sonic the Hedgehog 2
Death Egg Zone Akt 1 - Sonic & Knuckles
Death Egg Zone Akt 2 - Sonic & Knuckles
Death Egg - Sonic Battle
Egg Hangar

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki