Fandom

Sonic Wiki

Desert Ruins

2636stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

<< Poprzedni świat

Sonic Lost World
Desert Ruins

Następny świat >>

Desert Ruins (デザートルーインズ Dezāto Rūinzu?) bądź też Dessert Ruins w Zonie 3 – drugi świat w grze Sonic Lost World. Pojawiają się tu tornada piaskowe i sekcje platformowe wewnątrz piramid. Poza badnikami, pojawiają się ogromne kaktusy oraz wielkie, niebieskie Sandwormy.

W wersji na Nintendo 3DS, po przejściu poziomu gracz może otrzymać żółty materiał.

Opis Edytuj

Wersja na Wii U Edytuj

Zona 1 Edytuj

Pierwsza zona składa się z dwóch sekcji. Pierwsza sekcja ma miejsce na pustyni. Pojawiają się tutaj ruchome piaski oraz wielkie Sandwormy. W tej sekcji pojawia się Karmazynowy Wisp i związana z nim przemiana Crimson Eagle. Pozwala ona Sonicowi latać nad ruchomymi piaskami. Druga część dzieje się wewnątrz piramidy. W tej części pojawia się Żółty Wisp i związana z nim przemiana Yellow Drill.

Zona 2 Edytuj

Druga zona rozgrywa się w widoku trzecioosobowym. Sonic biegnie przez różne ścieżki przebiegając przy tym przez plastry miodu. Ponadto pojawiają się kwiaty, które mogą wystrzelić Sonica. Pojawiają się również sekcje, gdzie Sonic spada i musi omijać badniki Balkiry, które lecą w grupach i stanowią zagrożenie dla spadającego swobodnie Sonica. Wewnątrz tub, Sonic może wykonywać długie serii Homing Attacków. Gracz musi uważać na Blastery, przerobione badniki z Sonic & Knuckles, które strzelają miodem, zabrudzając chwilowo pole widzenia gracza. Pod koniec zony, Sonic spada na wielką twarz z mozaiki, na której toczona jest walka z Zomomem.

Zona 3 Edytuj

SLW-DessertRuins.jpg

Des(s)ert Ruins, Zona 3

Trzecia zona rozgrywa się w fantastycznym świecie wypełnionym łakociami podobnym do Sweet Mountain z Sonic Colors. Sonic może skakać po platformach wykonanych z różnych rodzajów żywności: tortów, ciastek, itp. W tle widać również lody, babeczki i placki. Ponadto, pojawiają się truflowe armaty, od których Sonic może się odbijać Homing Attackiem.

Zona 4 Edytuj

Czwarta zona ponownie rozgrywa się na pustyni. Jest rozgrywana w stylu 2D. Ekran porusza się samoistnie w prawą stronę. Po lewej stronie ekranu jest wielkie piaskowe tornado. Celem gracza jest przechodzenie całego poziomu aż do areny walki z Zomomem.

Wersja na 3DS Edytuj

Zona 1 Edytuj

Pierwsza zona jest podobna do pierwszej zony z wersji na Wii U. Składa się ona z dużych, otwartych obszarów pustynnych wypełnionych przepaściami oraz ruchomymi piaskami. Pojawiają się również kaktusy i Sandwormy. Sonic może używać Indygowego Wispa i przemiany z nim związanej.

Zona 2 Edytuj

Druga zona rozgrywa się wewnątrz piramidy. Jest to typowy poziom platformowy. Sonic musi używać guzików, aby dostać się do dalszych części poziomu, np. poprzez opuszczenie bloków. W dalszych częściach pojawiają się włączniki dostępne jedynie po uwolnieniu określonej ilości zwierzątek z danego obszaru. Pojawiają się również ruchome kule, które podążają za Sonicem. Muszą zostać użyte aby wcisnąć guziki niedostępne dla jeża. Sonic może używać Żółtego Wispa i przemiany Yellow Drill.

Zona 3 Edytuj

Trzecia zona składa się z trzech segmentów. Pierwszy segment to labirynt ruchomych piasków. Gracz musi znaleźć włączniki, które pozwolą na znalezienie drogi do drugiego segmentu. Po krótkiej platformowej sekcji trójwymiarowej, pojawi się Zomom ze swoim wehikułem. Będzie on strzelał laserami z oczu. Ominięcie go rozpocznie segment trzeci, który rozgrywa się na okrągłych wyspach. Aby przejść dalej, gracz będzie musiał pokonać Sandwormy. Pod koniec poziomu, Zomom i jego pojazd pojawią się ponownie. Tym razem jednak, Zomom będzie wytwarzał wiatr, aby przeszkodzić Sonicowi w pokonywaniu badników. Ominięcie Zomoma pozwoli dojść do kapsuły i zakończyć poziom. Gracz może używać Szarego Wispa i przemiany Gray Quake.

Extra Zone Edytuj

Extra Zone jest oparta na Zonie 1, ale kładzie większy nacisk na użycie Szarego Wispa.

Czerwone pierścienie Edytuj

Osobny artykuł: Czerwone pierścienie w Desert Ruins

W każdej zonie znajduje się 5 czerwonych pierścieni.

W wersji na Wii U, zdobycie 20 czerwonych pierścieni we wszystkich zonach odblokowuje Szmaragd Chaosu, zaś w wersji na 3DS-a, zdobycie 15 czerwonych pierścieni odblokowuje dostęp do Extra Zone.

Boss Edytuj

SLW Zomom DR Zone2.png

Zomom gotowy do walki (Wii U, Zona 2)

Osobny artykuł: Zomom (boss)

Walka z Zomomem odbywa się w Zonach 2 i 4 (Wii U) oraz w akcie z Bossem (3DS). We wszystkich trzech walkach, używa wielkiej, totemowej głowy.

Walka różni się w zależności od konsoli oraz zony.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Desert Ruins - Zone 1
Honeycomb Highway
Sugar Lane
Desert Ruins - Zone 4

Galeria Edytuj

SLW-DesertRuins-Z1-kartatytułowa.jpg
Kliknij tutaj, aby utworzyć galerię

Ciekawostki Edytuj

  • Desert Ruins to jedyny poziom z Sonic Lost World, który ma unikalne piosenki w każdej z zon. W innych poziomach, muzyka jest używana w innych poziomach lub jest taka sama między zonami.
ved
Sonic Lost World

Więcej w Fandom

Losowa wiki