Dragonfly (トンバー Tonbar?) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic & Knuckles. Jest robotem przypominającym ważkę.

Opis Edytuj

Dragonfly to robot-ważka. Porusza się wężowym ruchem w powietrzu. Należy trafić go w głowę, aby go zniszczyć. Uderzenie w inny segment ciała sprawi, że gracz odniesie rany.

Historia Edytuj

Sonic & Knuckles Edytuj

Dragonfly.png
Dragonfly zadebiutował w grze Sonic & Knuckles na poziomie Mushrom Hill Zone. Knuckles może go pokonać swoim szybowaniem, ale jeżeli nie dotnie swoimi rękawicami głowy, wypadną z niego pierścienie.

Sonic Generations Edytuj

Dragonfly pojawia się w wersji Sonic Generations na Nintendo 3DS. Powraca na odnowionym poziomie Mushroom Hill.

Sonic Lost World Edytuj

Dragonfly pojawia się tylko w wersji Sonic Lost World na Wii U. Można go spotkać w drugiej zonie Silent Forest. Aby go pokonać, gracz musi wskoczyć w jego głowę wykorzystując Focused Homing Attack. Skoczenie w inny segment robota skończy się otrzymaniem obrażeń. Nie należy również atakować Dragonfly'a, kiedy ten leci głową do dołu.