FANDOM

Cudzy1 These baddies fly by rotating the wings that jut from their sides like a propeller. That said, fly is all they do. Seeing as how they don't attack, they're actually kind of cute. Cudzy2
Opis, Sonic Unleashed

Bladed Spinner (スピナ Supina?, dosł. "Spina"), znany również jako Spinner – robot z serii E-100 pojawiający się w grach z serii Sonic the Hedgehog. Jest to robot o wyglądzie nietoperza.

Opis Edytuj

Bladed Spinner to przypominający nietoperza robot. Posiada kręcące się wokół niego dwa ostrza. Spinner zwykle stoi nieruchomo, często w dużych grupach. Gracz może wykorzystać Spinnery do przeskoczenia nad przepaściami, wykonując Homing Attack. Należy jednak uważać aby nie wpaść na ostrza Spinnera, gdyż wtedy gracz otrzyma obrażenia.

Historia Edytuj

Sonic Adventure Edytuj

Spina-Sonic-Adventure

E-06 Bladed Spinner w Sonic Adventure

E-06 Bladed Spinner po raz pierwszy pojawia się w Sonic Adventure. Od pasa w dół jest szary, a w górę ciemnoniebieski. Jest to również jedyna gra, w której Spinner może się poruszać. Razem ze Spinnerami pojawiła się tu również osobna wersja E-06: E-16 Electro Spinner.

Seria Advance Edytuj

Sonic Advance 2 Edytuj

Spinner

Spinnery pojawiają się na poziomie Egg Utopia. W tej grze po raz pierwszy zostały przemalowane na fioletowo.

Sonic Advance 3 Edytuj

Spinnery pojawiają się na poziomach Route 99 i Ocean Base.

Sonic Unleashed Edytuj

Spinner (1)

Spinnery powracają w Sonic Unleashed, otrzymując zmianę wyglądu. Są tutaj bardziej upodobnione do wersji Spinnerów z serii Sonic Advance. W niektórych przypadkach, kiedy jeden Spinner zostanie zniszczony, pojawi się drugi, który zastąpi jego miejsce.

Sonic Colors Edytuj

Spinner Sonic Colors DS

Spinnery pojawiają się w obu wersjach gry Sonic Colors. Ich wygląd jest tutaj hybrydą Spinnerów z Sonic Adventure i Sonic Unleashed, o czym świadczą ich oczy a także zęby i ostrza.

Sonic Generations Edytuj

W Sonic Generations, Spinnery mają identyczny wygląd jak w Sonic Colors w wersji na Nintendo DS. Pojawiają się w obu wersjach gry. W wersji na konsole/PC pojawiają się na poziomach Speed Highway i Seaside Hill. W wersji na Nintendo 3DS można je spotkać tylko na poziomie Tropical Resort.

Sonic Lost World Edytuj

Spinnery pojawiają się w Sonic Lost World w wersji na Nintendo 3DS, na poziomie Windy Hill. Ich wygląd ponownie uległ zmianie, ponieważ otrzymały one bardziej uproszczoną postać.

Seria Sonic Runners Edytuj

Sonic Runners Edytuj

W Sonic Runners Spinnery pojawiają się powszechnie na poziomach postaci szybkości. Spinnery pojawiają się w grupach albo pojedynczo, poruszając się do przodu, do tyłu, albo stojąc. Poza zwykłymi Spinnerami pojawiają się dwa inne rodzaje: złote, które zapewniają 300 punktów po zniszczeniu, oraz Super Spinnery, które może zniszczyć tylko Moc Koloru, albo postacie siły.

Sonic Runners Adventure Edytuj

Spinner pojawia się również w Sonic Runners Adventure, gdzie zachowuje się podobnie jak w poprzedniej grze.

Odmiany Edytuj

E-15 Spiky Spinner Edytuj

Osobny artykuł: E-15 Spiky Spinner

E-15 Spiky Spinner jest odmianą Bladed Spinnera, która zamiast ostrzy otacza się czterema kolczastymi kulami, co upodabnia ją do Orbinauta.

E-16 Electro Spinner Edytuj

Osobny artykuł: E-16 Electro Spinner

E-16 Electro Spinner jest odmianą Bladed Spinnera, która oprócz obracania ostrzami może generować wokół siebie elektryczną osłonę.